Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1261 ggr
Jetaime
0

(s) Teddyvädursungar 1.0

Ungarna är nu runt 12 veckor och lev klara, dom kan flytta när som helst, gärna så snart som möjligt då det är tre hanar kvar ;). De är troligtvis wienerfria (ej 100% säkert, men iallafall inga synliga tecken på wienerteckning).

K-kullen
Födda: 31/3-09
Leveransklara: Kan flytta nu!
Antal ungar: 5
Färger: Brun zobel, brun zobel wienertecknad och vit rödögd.
Ras: Teddyvädur
Övrigt: Den finaste kullen jag har haft här hemma! Så himla mysiga och underbara ungar!

e: O'boy (inlånad från tussilagons)    u: Lyktan´s Kyra "Myran"

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Je t'aime´s Kosmoz
Kön: Hane
Färg: Brun zobel
Övrigt: Har otroligt vacker ljus färg, och är så himla social! Kommer alltid fram och hälsar när man kommer ut! Pigg och vaken unge, men otroligt lugn i famnen :). Säljes gärna till wienerfriavel och kel.
Status: Till Salu 800:-

Jetaime
0

Je t'aime´s Knutte
Övrigt: Mörkare än Kosmoz, men ändå en aning ljusare än sin andra bror Kurt. Knutte var från börjar minst i kullen, men har nu vuxit till sig ordentligt och blivit så otroligt snygg! Han har snygga öron och ser ut att ha bra päls också. Hur lugn och go som helst, men kan göra vad man vill med honom . vrida och vända honom hur man vill :P. Säljes gärna till wienerfriavel och kel.
Status: Till Salu 800:-

Jetaime
0

Je t'aime´s Kurt
Övrigt: Kurt har vatt tingad fram till 11 veckor, då köparna plötsligt ångrade sig, men jag är glad att han aldrig hann flytta, lite missbedömning från mig sida. Men Kurt är en otroligt kelig och go gosse, han är en typiskt sådan liten bortskämd kanin som gärna ligger och myser i soffan och sägen ;). Pga. att han har en aning "flaxiga" öron har jag sänkt priset något. Tror dom kommer lägga sig helt ändå, men dom är ändå lite lätta :). Säljes främst till kel.
Status: Till Salu 600:-

Jetaime
0

<3

malinroth
0

Dom är fina ^^, vill inte förstöra tråden men jag tror färgerna tillhör en annan kull? :) det här inlägget kan tas bort sen.

Tarkie
0

#5 Nej. Alla är Brun zobel.

malinroth
0

#6 ser det :)
"Färger: Brun zobel, brun zobel wienertecknad och vit rödögd."

Tarkie
0

#7 Ja. Det var hela kullen. Bara dessa 3 pojkar som är över. Och dom är Brun zobel ^^

Jetaime
0

Ja precis som #8 säger så är det alla färger som fanns i kullen, fast det är bara dessa tre gossar som är kvar.

malinroth
0

#9 aha ok, sorry :)

Kaninisen
0

Men gosh så söta! De små sockerbitarna förtjänar ett riktigt fint hem!

[Caaassie]
0

putt!

Jetaime
0

putt för mina sötisar!

Jetaime
0

putt.

Maiae
0

Putt:)

Btw är inte en av dem såld?

Mvh Maia

Jetaime
0

Kurt är såld!

#15 Jo kurt flyttade igår :)

Linnet
0

Hur kan du sälja dom till wienerfri Avel om det finns wienertecknat och vit blåögd i kullen. Har haft en kull med tre wienerbärare (mamman wienertecknad, pappan vit blåögd) där det inte fanns ett litet vitt hårstrå nånstans och även tidigare kullar där man inte kunnat se att dom var wienertecknade.

Katti
0

Ett tips?! Är det tre hanar så skriv 3.0! Det är liksom hela vitsen med att skriva könen i form av siffror med punkt mellan. Har inte gått hem i kaninvärlden, men i fågelvärlden är det fullständigt självklart Glad. En kull med två hanar och tre honor blir alltså 2.3, eller kanske viltgul 1.1, svart 1.2.

Trasdockaa
0

#17 Vit blåögd finns det inte i kullen? XX+Xx=XX+XX+Xx+Xx alltså blir det procentuellt hälften rena och hälten wienertecknade i denna kombination hon fått. Inga vita blåögda. Det kan alltså vara helt rena ungarna, eller wienertecknade.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Linnet
0

Ok, såg att det var vit rödögd, men det spelar ju ingen roll, har du wienertecknat så kan ju även dom andra ungarna vara wienerbärare och det går ju inte att veta vilka som är det och vilka som inte är det.

Trasdockaa
0

#20 Nej det är bara testparningar som gäller. Inte fören du är uppe i 20 parningar är du uppe i en någorlunda säker nivå.

Katti
0

20 parningar, varför i allsin dar då? Så många behövs det väl ändå inte! Visst 100% säker kan man väl inte vara efter 10 ungar, men bra många % säkerhet blir det i alla fall! De allra flesta kullar på säg 5 ungar eller mer innehåller ju båda könen, eller hur!? Det är precis samma sannolikhet att en kanin får 100 honor och ingen hane som att en kanin med wieneranlag inte får en enda vit blåögd unge med en blåögd partner.

Trasdockaa
0

#22 Jag ville förklara hur du kommer upp i procenten 95% säkerhet wienerfri. Klart du inte behöver para kaninerna så mkt. Du behöver inte para dina kaniner i huvud taget om du inte vill det. Men används kaninerna i Avel är det inte svårt att komma upp i 20 parningar vilket fall (hane). Efter 10 ungar är du långt ifrån säker. Speciellt om du parat med en wienertecknad istället för en vit blåögd. Som sagt, har du inget behov av att vara så säker som möjligt på att din kanin är wiener så gör ju de det samma. Men för att komma upp i ett så säkert utfall som möjligt kan man inte efter bara några få avkommor avgöra något.

KexChoklad
0

man kan väll ändå inte ta 20 kullar på en hona ?

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Jetaime
0

Håll er gärna till tråden..

KexChoklad
0

sorry , blev bara lite fundersam :P

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Jetaime
0

Kurt och Knutte är SÅLDA! Endas Kosse kvar :)!

rosahumla
0

Åå, va söta små :D

Synd att jag inte har mer plats för dem :/
Men de kommer nog till ett bra hem! :)