tvestjärtar
Nån som har nått bra tipps om hur man får bort tvestjärtar?
Är de farliga för kaninerna?
Alltid när jag öppnar dörrarna på vissa av kaninburarna är det alltid massa tvestjärtar, det är inte särskilt trevilgt…
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Tvestjärtar nyps!
Samma problem här också, men tror inte att de skadar kaninerna.
putt
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin
Jag hade det ett tag på min utebur (som jag inte använde just då) och då dödade jag alla jag såg varje gång och efter ett tag försvann dem :O Låter lite hemskt men bekämpningsmedel och sånt är ju oftast farligt :P
Emma
#5 ok, ska försöka hinna ha ihjäl dom - de är ju så snabba!
tänkte ju fårståss om nån viste nått icke kanin farligt 
// Matilda
Satin
Tro nog inte att de är farliga för kaninen då kaninen är mycket farligare för tvestjärtar;) De trivs bra vid fuktiga och instängda miljöer.
Tvestjärtar tycker om mörka ställen så om man försöker göra det ljusare kanske dom försvinner?
#8 bara det att då rymmer ju kaninerna eftersom det är liksom ovan på på dörrarna 
// Matilda
Satin
#9 hm ja det är nog inte så lätt överhuvudtaget att göra det ljusare i buren så min ide var nog ganska värdelös :S

#9 Tror nog att det bästa är att ignorera dom, eller mörda dom. Tvestjärts-säsongen är rätt så kort :)
Mvh Maia
#10 nädå - när det är sommar å man har möjlighet att sätta kaninen i annan bur ett tag så kan man ju iallafall låta solen lysa då iallafall
// Matilda
Satin
#12 Jo det är klart

Har alltid haft tidigare, av någon skum anledning har jag inte sett några iår ännu.. Inte mig emot iallafall :)
the vanity, it becomes insanity

Har också problem med det.. :/ kryper upp i deras matskålar.. blä. >.< Tror dock inte det finns något att göra åt det.. Dom kommer ju fram och trivs när det är så här fuktigt och blött..
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

#15 Ush, jag har dom bara i taket i kanterna, så dom besvärar mig inte direkt bara extremt äckliga.
Mvh Maia
Om man hade en bur på ben kunde man smeta på nåt längst ner på benen så skulle inte tvestjärtarna krypa upp i buren igen. Minns dock inte vad det var man kunde ha på :/