Morrar när man rör leksak.
Curman fick en boll som man kan lägga massa hö i, i går. När jag skulle flytta den och matskålen i dag så morrade han och gick mot min hand. Skall jag göra som med hundar bara ignorera alt säga nej?

Jag skulle nog börja med att försöka ignorera och bara ta bollen, om han fortsätter iallafall eller ev. går till attack skulle jag säga ett bestämt nej.
Brukar han vakta andra saker?
the vanity, it becomes insanity

Så gör min kanin ofta, han brukar inte bitas och är inte agressiv, men han markerer att han inte vill att man ska röra hans saker.
Jag brukar vänta tills han lugnat ner sig, han får lukta på min hand och så tar jag hans sak. fortsätter han att morra så går jag närmre och närmre med handen tills jag tillslut når saken jag vill ta. och när man tagit saken så ger jag en godbit^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Detta var första gången så jag skall göra som ni sagt.

Mín nya kanin Mejja är lika dan, **men jag kelar lite med henne först och kanske har en hand på henne när jag tar någon i hennes bur, det har funkat bra.
**När jag fick Nellie för 2 år sedan så fick jag inte röra något i hennes bur, men det gick över efter ca 2 veckor veckor slutade hon, det hade helt enkelt tatt lite tid för henne att börja lita på mig :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Om hon inte låter dig ta grejerna kan de vara för att hon kanske inte litar på dig helt? :)
Nu senast så myste jag först med honom och klappade sen tog jag bollen inget problem. Kanske han ville markera att det inte bara var att komma och ta saker och ting….

Bra att det funkar nu då! :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)