Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 862 ggr
Linnet
0

Arg på oseriösa köpare

Jag har en kaninunge som är född 17/4 som blev tingad ganska snabbt och skulle hämtas omkring den 10 juni. Men tiden gick och jag har mailat och frågat och hon har dragit på det och skulle hämta nästa vecka och sen nästa vecka. Skyllt på att hon skulle flytta och inte kunde ta honom föränn hon flyttat osv. NU skulle han hämtas i dag eller i morgon och nyss fick jag ett mail att hon inte längre ville ha honom. Hon erbjöd sig visserligen att betala ändå, men det är så fruktansvärt dålig stil att göra så.

Nån i Norrbotten som vill köpa en madagaskar manteltecknad dvärgvädurshane, han finns i Luleå.

Zvintos
0

Fy vad jobbigt!
Vet precis hur det är.
Har haft min beskärda del av oseriösa köpare som inte hör av sig..

Fatma
0

Nämen vad jobbigt. Riktigt dåligt gjort av henne :(

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

spiritedaway
0

Ja det var rätt så oseriöst.

[Wera]
0

Det är riktigt jobbigt.
Vart med om oseriösa köpare, t.ex. några i Norge som skulle till Sverige för de har sommarstuga i den by jag gick i skolan i, och sedan slutade de höra av sig >_<

Linnet
0

Jo, det är trist när det blir så här. Har nästan känt det på mig hela tiden att det skulle bli nåt strul. Har ändå frågat flera gånger om hon säkert ska ha honom och hon har svarat att det ska hon. Men det är sånt som händer då och då, som tur är inte särskilt ofta.

Brownie
0

Ja,då får du väl lägga ut en ny annons på honom tyvärr. Ändringar sker väl överallt.

Animalfriend
0

Ursh, jobbigt. Har varit med om liknande.

Fast hon sa att hon skulle betala in tingningsavgiften, och bad mig gång på gång att "hålla" ungen till henne. En dag hette det att hennes man inte trodde han betalat in till rätt konto, och en dag viste de inte hur man gorde, och så vidare.

Till sist ville hon inte ha ungen.

Sedan den dagen har jag alldrig "hållt" ungar, och kommer aldrig mera att göra. Hade varit så många andra intresserade dessutom.

Hyggligt att hon erbjöd sig att betala honom i alla fall. Fast det var ju inte så man ville att det skulle bli, trist. Hoppas du hittar någon seriös köpare snart. :)

imsuchadiva
0

Fast jag tycker faktiskt inte att hon låter så jätte oseriös som du verkar påstå.
Hon har ju talat om att hon ska flytta. Och det är inte alltid smärtfritt att flytta.
Dessutom har hon ju erbjudit dig att betala ändå, antagligen för att hon själv tycker att de blivit lite för mycket krongel.

Animalfriend
0

#8 Ska man flytta, tycker jag inte man ska boka en kanin innan man vet att man kan ta emot den.

Thats is, om du ursäktar. :) Men det är min åsikt.

Linnet
0

#6 Jo, visst, jag har annons ute och hemsida, men det är ju bara det att han var leveransklar för en månad sen och jag har hållit honom åt henne. Jag hade ju kunnat sälja honom åt nån annan i stället då.

Om man avbokar i god tid innan eller när kaninen är leveransklar, det är ju en sak. Sen får vi ju se om hon verkligen vill betala eller om det bara var som hon sa.

[Wera]
0

Jag skulle aldrig hållt en leveransklar unge i en månad, om ni frågar mig :) Om inte det var problem med transport och det bara gick att ordna just den dagen/veckan/månaden ^^

Linnet
0

Nej, problem med transport vet jag inte, men hon bodde 35 mil bort och skulle åka ner hit för att hämta honom.

[Linsenhejhej]
0

Dålig stil av "köparen" … :(

/ Lina Johansson

www.whisker.blogg.se

Brownie
0

#12 Ja,det är ju typiskt…

Jetaime
0

Otroligt dåligt, men det var ju ändå bra dom ångrade sig innan så dom inte köpt kaninen och tröttnat på den sen och "slängt" ut den eller nått. Men jag förstår dig..