Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 4192 ggr
rabbitlove
0

det är med sorg i hjärtat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HEJ! nu måste ni veta att det är med sorg i hjärtatsom jag skriver detta nu jag har funderat på det sen vissa skrev att jag skulle göra mig av med mina djur och ni kanske har rätt men i allafall så är klara till salu!

Namn:sohlstrålens klara

Ålder:ett år och två månader

Färg/Teckning:viltgul

Ras:Lilla tysk vädur

kön:hona

Stamtavla:Yes

Poäng:95P

jag har även en utav hennes ungar som inte är tingad ännu!

Namn:Sohlstrålens mixie

Ålder:Treveckor men säljs vid 10 veckor<3

Färg/Tekning:Madagaskar

Ras:Lilla tysk vädur,lejonhuvad

kön:Hane

Hoppas att ni är intresserade av ngn av kaninerna och om ni är det så kan ni adda min msn tilda.sohl@hotmail.com Hoppas niär nöjda nu ni som sa åt mig att sälja mina djur!

rabbitlove
0

Och här är en till bild på mitt lilla hjärta<3

KexChoklad
0

Hur kan du sälja en kanin som ev är dräktig ?

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

rabbitlove
0

Och en till! ja just det jag glömde skriva att båda kaninerna finns i västra götaland i vårgårda!

rabbitlove
0

jag ska göra abort innan! så är du nöjd nu du som tjatar oh sixten är åxo till salu!

rabbitlove
0

Namn:Sixten

Ålder:ett år

Ras:lejonhuvad

Färg/Tekning:Blackandwhite

Kön:Hane

Han finns åxo i västra götaland vårgårda med han eller ngn annan kanin kan ni köpa en 100 gr 50 bur!

Tisdus
0

Har du verkligen tänkt igenom detta ordentligt? Pratat med föräldrar osv? Så att du verkligen är säker på att vill sälja dem.

Folk på internet ska inte tvinga dig till ett sånt drastiskt beslut.

rabbitlove
0

alltså när dom skriver sånt så känner man att man är inte värd att ha såna fina kaniner eller djur i huvudtaget det är ju klart att jag kommer att sakna dom!

Baralisah
0

Det är ju Du som bestämmer om dina djur.
Om du vill ha kvar dom så tycker jag att du ska det.

Om det nu är så att klara är dräktig så kan man tala om det för den nya ägaren så får den nya ägaren ta hand om det.

Lycka till och tänk efter noga =)

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Tisdus
0

Men varför inte läsa på mer och försöka bättra sig?  Jag tycker inte att du ska sälja dem, utan snarare bara hålla hanen väldigt långt borta från honan och läs på mer om kaniner och Avel. Och ringa veterinär och rådfråga angående den eventuella dräktigheten.

[BonnieL]
0

Håller med de andra, gör det som känns bäst för dig själv, ingen bestämmer över dina djur :)

Strumpa
0

Är det du som har fött upp Klara, eller var kommer hon ifrån? För om hon har en stamtavla och en annan uppfödare så heter hon ju inte det "uppfödarnamn" som du har.

Jag måste helt ärligt säga att du inte verkar bry dig om henne det minsta. Först får hon kull efter kull och sen ska hon plötsligt bort. Så gör inte en ansvarsfull djurägare.

Hoppas någon vill ha henne, så hon får komma till ett bra och tryggt hem. 

Jag önskar dig lycka till och ja, självklart gör du som du vill med dina djur! Men glöm inte att de är levande varelser.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Linnet
0

Ska du inte behålla några ungar heller? Du behöver ju inte göra dig av med kaninerna. Bara du ser till att kastrera hanarna och sköter om dom ordentligt, vilket jag säkert tror att du gör, men detta med tjuvparningarna var ju inte bra, eftersom sånt går att förhindra.

rabbitlove
0

Tack okej jag vill ju självklart ha kvar alla mina kaniner jag vill ju inte sälja dom i gentligen men om de inte mår bra och jag inte klarar av dom så…men jag kan ju göra som ni sejer åxo att läsa,läsa och läsa jag ska tänka på saken för det är ju klart att jag vill göra allt för att bätra mig! tack ännu en gång och tack för att ni tjatar jag förstår nu att kaninerna kan inte ha det så eller inte klara i allafall!

Kaninisen
0

Precis som alla har skrivit är det du som ska ta beslutet om du ska behålla dina kaniner eller ej, vi på kif vill såklart bara hjälpa dig men det är lätt att misstolka över internet för man vet inte vilken "ton" skrivaren har.

Men du måste verkligen fundera över hur du ska göra, du har Klara och Sixten nu och jag är helt säker på att du verkligen älskar dem. Men sedan har man läst om att du ska ha fransk vädurs uppfödning (minns ej ras, kanske var fel?) och sen ska du ta en kull på någon annan hona och då blir i alla fall jag smått förvirrad. Samtidigt som du har alla dessa planer så tjuvparas din hona och helt plötsligt ska de få ett nytt hem. Hade du tänk att köpa nya kaniner om du säljer Klara och Sixten? Det är väl inte så att du säljer dem för att det är "fel" ras eller att de inte uppfyller dina drömmar om Avel eller hoppning?

Som sagt, vi vill bara hjälpa inte trycka ner dig. Lycka till hur du än nu gör!

rabbitlove
0

nej om jag säljer Klara oh sixten fixar jag ju så klart inga nya kaniner då slutar jag med kaniner men jag ska funder på detta men ungen är till salu så den kan ni tinga i allafall!

Kaninisen
0

Okej, men gillar du fortf att ha kaniner? Att städa burar, ge dem mat och sådant för att sedan få tillbaka så mycket kärlek? Om du tänker efter och känner att du inte har tröttnat på kaniner utan kan offra allt tycker jag;

Antingen att du kastrerar Sixten.

Att du behåller en kanin, hur grymt det än är att behöva sälja en.

rabbitlove
0

okej nej jag älskar att komma ut till kaninerna och dom hoppar mot gallret när jag kommer oh att städa burarna och ge dom gräs släppa ut dom i hagen alltså jag älskar allt med dom!

Kaninisen
0

Jag vet, tänkte jag säga. Men det märks verkligen att du älskar dina kaniner även ifall det skett några misstag.

Men du kan inte kastrera Sixten då?

Maiae
0

#17 Mitt tips? är att behålla en kanin då du får mer tid och slipper massa tjuvparningar osv. Så får du fortsätta ha kaninintresset men inte lika struligt som förut!:)

Mvh Maia

rabbitlove
0

okej men sixten ska jag sälja honom då? eller så kan jag ju kstrera honom!

Kaninisen
0

Det är helt upp till dig. Orkar du två kaniner? Ja, då är kastrering lösningen.

Om du känner att det tar lite för mycket arbete, så bör du kanske sälja en av dem.

Kaninisen
0

Nu vet inte jag hur gammal du är, men tänk på att i och med ju äldre man blir desto mer blir det i skolan också!

rabbitlove
0

okej jag börjar i åttan och ja det tar lite mycket tid ifrån att va med kaninerna så jag kanske borde sälja en av dom men får se om det är ngn som är intres´sera innan jag bestämer ngt!

hyltebarn
0

Matilda du har låtits dig "kastats" omkring av alla ANDRAS åsikter. Du måste bestämma själv nu! Om du vill så kan jag ta Sixten på foder, så kan du ju känna efter om du vill bara ha Klara eller om du vill ha båda. Bara om du vill.

Putt, saknar dig <3

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

hyltebarn
0

Föressten har du ställt ut KLara ? :O

/Saralindh

rabbitlove
0

hej klara är köpt på en utstälning så hon är utstälp 95p men ja tack det skulle vara jätte bra om du kunde göra det och jag tror att sixten skulle älska att komma till dig åxo men när i sånafall?

Kaninisen
0

#26 95 poäng, grattis! :D

Vad bra att ni kom fram till en lösning!

rabbitlove
0

tack ska du ha jag är så stolt över klöara ska ni veta och lika stolt över sixten den söt nosen<3

hyltebarn
0

Jaha, trodde hon var från Zoo-affär :) <3
Men har för tillfället ingen bur..

/Saralindh

Animalfriend
0

Klara är varmt välkommen hit, om hon kan tas hit vill säja, och beroende på hur mycket du vill ha för henne. Håller just på och bygga en ny bur, den var tänkt till en belgiskjätte, men efter vissa funderingar, så har jag kommit fram till att en belgisk jätte skulle jag ju inte kunna hoppa med, och då känns det roligare att skaffa en kanin till som jag kan hoppa med. :) Eller prova att hoppträna i alla fall, vet inte om Klara hoppats något innan?

Om du vill, (och beroende på vad du vill ha för Klara som sagt) och om transport till Kristianstad i Skåne, ungefär, kunnat ordnas, så är hon som sagt välkommen. :)

Animalfriend
0

Vill tillägga dock, som alla andra sagt, tänk igenom det, så du inte ångrar dig eftråt.

rabbitlove
0

okej ahh tak för att du erbjuder dig att ta hand om henne men som du sejer är det ett väldigt viktigt beslut det största jag gjort faktist men jag pmar dig! jag bor ju väldigt långt i från dig men jag kanske kan fixa transport till en utstälning där oh så kan du hämta henne!

Animalfriend
0

#32 Fick ditt PM. :) Svarat också. :) Ja på något vis skulle det säkert gå att lösa. Men fundera som sagt igenom det noga.

rabbitlove
0

ja det skall jag okej tack!

MarHai
0

Undrar också om uppfödarnamnet Sohlstrålens. Är det så du kallar din uppfödning?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

rabbitlove
0

jag har ingen öppfödning men jag heter sohl i äfternamn så jag kallar henne bara det men jag ska kolla vad hennes riktiga namn är!

MarHai
0

Du kan nämligen inte kalla en inköpt kanin för ditt namn. Som att jag skulle köpa en kanin av dig och döpa den till Solbackens Mixie.

Solbackens kaniner

rabbitlove
0

okej jag skall inte kalla klara det mer!

MarHai
0

I vilken klass blev hon utställd på 95p?

Solbackens kaniner

KexChoklad
0

Vart finns du ? :P,

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

springXnicht
0

Men matilda Gråter Inte ska du väll sälja lille klara Förvånad Att folk på internet säger att du ska det e bara dumheter! Du e en bra djurvänn och jag vet att du kan ta hand om dina djur. Jag e din kompis och borde fan veta mera än några idioter som aldrig har träffat dig!!! Jag har kännt dig en lång tid och jag vet att dina djur e friska och krya<3 Du e med dom, matar dom, gosar me dina kaniner, leker med dina fåglar och det jag vill säga e: Sälj inte klara och inte sixten heller! Visserligen så lånar felicia sixten just nu. men du ska ju inte sälja den bedårande lille tussen<3 och inte din fina solstråle, klara, heller<3 Lyssna på mig matilda, jag e din vänn och vill bara väl<3

Zvintos
0

#41: Tänk på språket.

rabbitlove
0

okej men jag skall låna ut sixten iallafall! hej kexhocklad jag finns i västra götaland vårgårda och jag vet inte vilken klass hon blev utstäld påmen ska kolla det när jag kommer hemär just nu inte hemma så…

[vildablid]
0

Jag håller med en del av ovanstående, tänk igenom exakt vad du vill och vad du klarar av. Tyckte själv att tråden där Klaras senaste tjyvparning diskuterades var riktigt otrevligt att läsa på vissa håll på ett väldigt okonstruktivt sätt! Jag är övertygad om att du känner för dina djur och att du med rätt verktyg kan ta hand om den på bästa sätt om du har tiden och möjligheten! :)

De som går till personattacker här på forumet borde tänka lite mer på att detta forum är lika mycket om människor som om kaniner! Hur bra man än tar hand om sina djur så är man ju ingen vidare medmänniska för det om man klankar ner på andra på ett okonstruktivt och onödigt sårande vis.

Lycka till med dina djur Matilda, jag tror det kommer gå kanon! :)

springXnicht
0

#42 Jag tänker på språket! Men jag får väll skriva som jag vill, eller?

Jag skrev bara: "Fan" och det e inte så att folk dör av det.

rabbitlove
0

Hej! tack nehh det kändes inte så bra när jag fick en massa onödiga dumma komentarer men jag hoppas att det inte blir fler!

Animalfriend
0

#45 Enligt iFokus medlemsavtal ska svordommar och ovårdat språk inte förekomma. Så riktigt hur du vill får du inte skriva. :)

[vildablid]
0

#45: Jag tror att du skrev "idioter" också, var nog det hon menade kanske kan jag tänka mig,.

rabbitlove
0

men miche då sej förlåt nu!

Animalfriend
0

#48 Ja, det också. Men nu vet alla här det. :)

rabbitlove
0

Japp men tycker ni att jag skall kastrera hanarna och sen låna ut sixten oh ha kvar klara eller? jag tyker att det låter bra men annars sälja sixten eller jag vet inte!

Zvintos
0

#51: Du kan ju börja med att kastrera hanarna och se hur det funkar efter det.
Då slipper du iaf oönskade dräktigheter och hinner fundera på hur du vill göra sen, om du vill sälja/lämna på foder/ha kvar.

Så hade jag gjort iaf. =)

rabbitlove
0

Okej tack för hjälpen ja det var ju ett bra förslag!

springXnicht
0

okej matilda, det e enbart för din skull som jag säger förlåt ^^

FÖRLÅT<33333

Ska inte ske igen ^^

rabbitlove
0

OK tack gumman!

palsternackan
0

jag förstår inte..? varför skulle någon vilja att du skulle sälja vidare dina djur? =( förstår inte vad som hänt..

palsternackan
0

Vill bara tillägga en sak:

Jag har ju fattat att endel vill att du ska sälja (dock ej varför, mer än att du inte är en bra ägare..? =/) men genom att visa att du skulle göra dej av med dina djur för deras bästa, så visar du verkligen att du älskar dem, om du älskar dem som det verkar så är jag säker på att du kan klara av det med lite mer kunskap! var inte rädd att fråga om råd här heller, jag tror verkligen (när man har läst igenom allt) att du skulle kunna ta hand om dina kaniner riktigt bra, för att du gör allt för dem!

Lycka till!

Kram/ sofia

rabbitlove
0

TACK FÖR ATT DU TROR PÅ MIG! ja jag skall läsa en del eller väldigt mycket och just nu så har min kompis sixten men hon verkar missköta honomså jag låter hyltebarn va fodervärd åt honom!

rabbitlove
0

Dom vill att jag säljer mina djur för att klara min kaninhona har varit dräktig tre gånger men kanske fyra på fyra månader det har skett två tjuvparningar jag håller inte kollpå djuren så… men jag lovar att inga fler parningar härinte! hanarna skall kastreras=p

Kaninisen
0

Åh så du behåller både Klara och Sixten? :)

rabbitlove
0

alltså vet inte ännu skall fundera lite till! men troligtvis så ska jag sålja sixten eller låna ut hono<3

Zvintos
0

#61: Fundera tills du är helt säker, så du inte ångrar dig sedan.

Säg bara till ifall du vill att jag ska låsa tråden sen.

palsternackan
0

Eller.. så kan du ju om de är ute fixa tex. en sådan där bur med två våningar, och liksom göra såatt hanarna inte kommer åt honorna…? separera dem tills du vill ha ungar, om du vill det? Eller skaffa en till bur eller så. 

Fast jag rekomenderar verkligen kastrering, min lilla Stampe har blivit så mkt. gladare och lugnare och nöjdare sedan han kastrerades, det är inget som blir sämre iaf, av att testa.. om man inte VILL ha ungar förståss..

Om du inte vill dela på dem eller sälja/låna ut någon av dem så kanske kastrera är det bästa ändå.

(Ps. klart jag tror på dej, man märker att du älskar dem och gör allt för dem, bara man har viljan så lovar jag att det går, vad andra än säger!)

Lycka till, och stora kramar från mej och Stampe.

rabbitlove
0

tack! ja kanske om det är ngn som har intresse för sixten så kan han ju komma till ett nytt hem för det blir lite myket med tre kaniner och angoran är bara 50% min så den får jag inte sälja men jag kommer sakna sixten fast hyltebarn oh jag fixar nog det hon ville ju vara fodervärd åt lille gubben<3

Kaninisen
0

#63 Men då kommer väl hanen känna doften av honan och bli galen?

palsternackan
0

så han ska bort? =(

rabbitlove
0

ahh kanske ska se omhyltebarn är villig att ta i mot honom och hon och jag bor nära varandra så… vi kan ju träffas jag och sixten<3

palsternackan
0

okej.. men skulle du ändra dem så kan du ju kanske bara köpa en till bur och ha dem i olika.. så det finns ju antagligen hopp om du ändrar dej ;)

Kram/Sofia

rabbitlove
0

ja det är ju klart men vifår se jag håller på att bygger en fyrfakare med min pappa men jag vet inte ändåom jag har tid för fler kaniner än en jag får årdna mer tid för det är typ bara påloven som jag har tid med kaninerna!

palsternackan
0

om du känner att du skulle kunna ta bättre hand om kaninerna du har nu om du lånade ut/sälde en kanin, så kanske det är värt det!=)

rabbitlove
0

Ja tack det tror jag åxo faktist alltså min ungar är ju fortfarande till salu eller två iallafall jag fick ett samtal i dag om att hon som tingade en unge inte kunde ta den så…

palsternackan
0

#65 joo.. kanske det, tänkte jag inte på.. =/

rabbitlove
0

¨japp men vet du någon som vill tinga en unge? för att om ca 6 vekor så ska dom åka HEM TILL SINA NYA FAMILJER!

palsternackan
0

jag vet nog ingen tyvärr =(

Kaninisen
0

#73 Har du lagt ut annonser på blocket eller Eniro? Spec. Eniro då det är gratis att lägga ut annonser där så många kollar där. Lycka till!

rabbitlove
0

okej tack jag ska sälja sixten för att jag behöver mer tid till att fixa skolan jag ska gå om sjuan oh jag vill inte gå om den en gång till så jag skall göra allt för att undvika det! och ja jag har lagt ut anonser på allaanonser.se ,eniro,dagensanonser mm… men härär en unge iallafall!

hyltebarn
0

<33

/Saralindh

rabbitlove
0

ja visst är densöt men inte madagaskar jag är blind men inte färg blind hahha trodde jag!

palsternackan
0

hoppas det blir bra då! ^^ urgullig unge! (A)

rabbitlove
0

tack ska du ha! oh som du säkert vet du är skit snäll<3

rabbitlove
0

hej jag skulle ge felicia min föredetta kompis vårdnaden om sixten men när jag såg att han inte hade vatten eller mat så blir jag lite arg men vet ni vad hon sejer? ja men mamma ska köpa matt till honom hallå eller vatten finns ju och ni hadde morötter och äpplen så ge honom det men det gjorde hon inte så jag gav honom en morot! oh så är hon ingen bra vän hon låtsas inte om mig t,ex men jag har bestämt att hon skall inte ha någtra kaniner av mig!

hyltebarn
0

Jobbig kompis!

/Saralindh

rabbitlove
0

japp det är hon! ingen bra vän hon låtsades att hon inte var hemma jag ville hämta min kanin som hon hadde lånat och där sitter jag i trappupgången i en och enhalv timma men så kommer hon ut och hon hadde ttill och med skickat et medelande kommer snart ahh visst men hon låste in sig på toaleten när vi letade äfter henne men hennes bror slängde ut mig och min kompis=x kan jag anmäla henne för det? att jag får inte tillbaks min kanin<3

hyltebarn
0

Jag vet inte.
Men ABSOLUT dålig stil!

/Saralindh

rabbitlove
0

japp hon har haft honom i en månad typ! och jag får inte honom jag saknar lille sixten men hon är störd jag vill ha sixten min bebis tillbax!

hyltebarn
0

kräv honom.
Gå dit och prata med föräldrarna!

/Saralindh

kaninjosse
0

annars blir det polisanmälan om inte förälder mot förälder fungerar!

Qepta
0

Prata med hennes föräldrar?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Kaninisen
0

Åh vad arg jag blir när jag läser detta! Tala verkligen med antingen hennes föräldrar eller dina som sedan pratar med hennes. Annars, ja då skulle jag anmäla men sen vet man inte hur seriöst poliser tar det.

rabbitlove
0

Okej det skall jag det är min kanin och bara för att hon gillar honom så kan inte hon gå och tro att det är hennes! jag är väldig besviken på henne ska ni veta och hon skall vara borta några dagar och det är ingen som är hemma. vem skall mata min kanin? nu skall jag ta i med hårdhanskarna om jag inte får till baka honom så gör jag en polisanmälan! jag trodde att jag och hon var vänner men nej då!!!! jag fick chnsen att sticka med honom en gång och jag hadde honom hemma i uniefär en vecka men vet ni vad felicia gör då?? jo hon skickar sms till min syster var är sixten och sen kräver hon att få tillbax sixten sen kommer hon och tar honom typ som att det vore hennes=x hon bara stack med honom och en dag när jag varit hoss kaninerna så hadde sixten varit hemma och dörren var olåst så när jag komm hem så va inte sixten i sin bur så jag ringde felicia och frågade hur fan hon kunde tagit sixten men när jag ropar på honom så komm han fram han hadde öppnat burgallret med tänderna och gud vad glad jag blev<3

palsternackan
0

gud så förbannad jag blir! det är klart man kan polisanmäla, väl? Hon har något som är ditt och ger inte tillbaks det! GRRRRRRRR! Nu blir jag redigt arg.. du skulle ha stoppat honom i jackfickan då när du hittade honom i rummet.. ^^

Gud, önskar dej verkligen all lycka till!

(Var inte hon medlem här?)

rabbitlove
0

ne tyvär hon va det men hon vet inte sitt lösen men det är tur för henne det när hon kommer hem så kommer sixten ligga i sin bur död han kan inte leva utan mat eller vatten i flera dagar! vrf inte ge honom tillmig medans hon är borta och sen aldrig mer få tillbax honom=x hon är verkligen dum i huvudet!!!!!! occh nu när hon vanvårdar min kanin sa ska jag anmäla henne till polisen för misshandel av djur +att hon tar honom i från mig tack så mycket<3

Kaninisen
0

Jag vet inte hur det är med stöld med tanke på att du "gav" honom till henne, samtidigt kanske det räknas som någon slags stöd när hon inte ger tillbaka honom. Men vanvård av djur - JA!

Om de inte polisen gör något så… Säg till mig! Haha.

Zvintos
0

#92: Tänk på språket.
Även om du inte gillar henne, måste ändå skrivreglerna följas.

rabbitlove
0

okej ahhh förlåt mig NinniH jag skall sluta att skriva så! ahh jag sejer till dig om polisen inte gör ngt men jag är orolig för sixten=x

rabbitlove
0

kan man ringa dom och seja att vi bryter oss in i eran lägenhet eller kopierar deras nykel! XD! JAG GÖR ALLT FÖR ATT FÅ TILLBAKA MIN KANINKILLE<3

jahadu
0

har hon honom inomhus? är han utomhus hade jag gått dit och tagit hem honom direkt =)

men är inte hennes föräldrar hemma?

[BonnieL]
0

#96 Har du pratat med föräldrarna?

[BonnieL]
0

Lämnade du honom på foder elr fick hon honom? Om det var på foder är det ju hemskt att hon inte lämnar tillbaka honom :O

Zvintos
0

#96: Det är nog inte direkt smart att bryta sig in, då kan ni bli anmälda för inbrott.
Det smartaste är nog att dina föräldrar pratar med hennes föräldrar, och ev talar om att om du inte får tillbaka din kanin kan det bli tal om anmälan för stöld eller misskötsel av honom.

rabbitlove
0

non skulle bara testa hur det va att ha kanin men jag sa att jag bestämmer när jag skall ha tebax honom men nej dfå men hon har honom inomhus sådet går inte. men jag skall ringa dom! fast feliia bara klikar mig helatiden=x

Kaninisen
0

Preis som NinniH säger är det föräldrarna som du måste prata med, och det är ju rätt så akut med tanke på att de ska bort så du kan inte vänta för länge, då kan det vara för sent.

Samtidigt kan jag se mig själv i den situationen. Jag är väldigt.. jag gör vad som krävs för att rädda de jag älskar. Men du måste kämpa, jag tror inte hennes föräldrar skulle säga nej till dig, så jag skulle föreslå att du ringer nu. Eller om dina föräldrar ringer, de är ävl kanske lite bättre på att styra och ställa mot andra vuxna.

Animalfriend
0

#100 Håller med. Personligen hade jag nog ringt och talat om hur det ligger till, för polisen. Och har de bara åkt ifrån kaninen utan att han har mat och vatten (eller utan påfyllningsmöjlighet), så är det misshandel (och utan tillsyn), och det är ju varmt nu sommartid också, uch! Hemskt!

Kaninisen
0

Antingen kan du ta reda på mobilnumret eller så får du be din mamma att säga att hon är en försäljare och vill prata med din väns förälder. Något måste ju gå.

Annars som sagt, polisen.

rabbitlove
0

ahh hinner inte skriva mer just nu ska till sjukhuset! men annars kan jag ringa henne s andra bror och fråga äfter nykeln!

Kaninisen
0

Ja gör det!

palsternackan
0

hmm.. hennes bror borde nog stå på sin systers sida tyvärr, och jag tror inte att han skulle ge dej deras nyckel, men jag föreslår att du så fort du kommer hem pratar med dina föräldrar, kollar upp nummret på eniro och ringer med skyddat nr (ser hon att det är ditt lär hon inte svara) (#31# ska man slå in för dolt nr på mobilder iaf..) och sedan så får dina föräldrar prata med hennes.. om de är lika.. knäppa… (får man skriva så då..? ) som din 'vän' så ta till polisen så fort som möjligt.. gud vad alla tjatar om ringa polis och föräldrar nu.. ^^ Men det är nog det enda som hjälper..

Kramar från Stampe och mej

rabbitlove
0

Hej! nu är jag här! jag fick ta blodprov och kolla halsen jag hadde en riäl infektion i halsen men det ska jag behandla med kåvepenin i ca 10 dagar men jag ska återkomma om det inte blir bätre men jag har gått net fem kilo på 10 dagar medans jag har haft ont i halsen!

jahadu
0

#108 ajdå det låter ju inte så trevligt =/

har du berättat för dina föräldrar om din "kompis" och sixten?

rabbitlove
0

ahh och mamma sejer att om inte jag får sixten inom fem dagar så ska dom ge mig 500kr men jag vill ha honom inte låta henne få honom så vad skall jag göra för att få honom inom fem dagar? =x

ladysurprise
0

Varför säjer hon så då.. Du och den tjej har väll komit överäns om nåt eller?

Har inte redigt läst hela tråden

Men du lämnade väll i väg sixten på foder hoss någon?

rabbitlove
0

nepp inte foder hon skulle bara se hur det var att ta hand om en kanin för hon skall själv fixa en men inte sixten det har jag alldrig sagt!

ladysurprise
0

ok. nu är jag med.. Men då behöver ju inte din mamma va orolig om hon bara lånar han för att se hur de är att ha kanin. jag tror du har full koll ^^..

Brownie
0

Åh,denna tråden börjar bli väldigt lång faktum är bara för ett beslut du borde ta sj. :)

Kristall
0

Att be dina föräldrar att prata med hennes föräldrar först är nog smartast, sen polisanmäl om de inte ändrar sig. Man kan inte lämna ett djur utan tillsyn i flera dagar, det är olagligt.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

kaninjosse
0

Har ni rongt och kollat nu? du har ju somsagt bråttom!

rabbitlove
0

jag har ringt 17 gånger men ingen svarar hon svarar inte ens med dolt nummer!!

Zvintos
0

#117: Om du vet att hon är hemma, så ta med dina föräldrar och åk dit och prata med henne och hennes föräldrar.
Då kan hon inte ignorera er.

Brownie
0

Vänta,vänta! Vad sa du till henne när du lämnade kaninen hos henne? Hon kanske tror att den är hennes nu?

ladysurprise
0

Så nu har jag läst allt så nu är jag med.. ÅÅÅÅÅ jag skulle kunna låsa in din så kallade kompis i ett trångt rum utan mat och vatten och lämna henne i några dagar.. Jag kokar

rabbitlove
0

nej så här är det! hon hadde fått lov om att få fixa en kanin men det först i augusti när kaninutstälningen är här i vårgårda och hon hadde aldrig tidigare haft en kanin så hon skulle få låna sixten och se vilket ansvar det är men vilkoren va att jag ska ha tillbka honom när jag sejer till om det men nej då och jag tror inte att vi kanåka dit hennes mormor bor i stokholm och det r fem timmar med tåg dit och inte för att jag vet var hon bor!

[BonnieL]
0

#121 Har de redan åkt iväg då?

Brownie
0

Aha,då är hon högst oansvarig. Då hade ni ju lagt upp villkoren tydligt för er bägge. När kommer hon hem? Be din mamma elr pappa ringa hennes föräldrar. Går hon i din klass?

lennartsdotter
0

Stackars dej och inte minst kaninen! Det märks ändå att du ger allt för att få tillbaka honom… Heja Matilda!

palsternackan
0

usch, låter inget vidaredu.. Obestämd får hoppas att du kryar på dej…

undrar samma som jahadu.. har du pratat med dina föräldrar?

rabbitlove
0

Hej! ja jag har pratat med mamma och ja dom har åkt i väg och det fula är vi är grannar! hon går i klassen över mig i samma skola ceriöst hur kan hon bara åka? hon kunde ha gett mig sixten så att han blir omskött men nej du jag måste ringa polisen! min kanin får ingen mat!

jahadu
0

förstår inte hur hennes föräldrar kan låta en kanin vara utan mat, det är ju faktiskt deras ansvar och dom kan ju inte åka bort utan att kaninen får nån tillsyn. är du säker på att de inte har bett någon mata honom?

rabbitlove
0

jag ska skika ett medelande och fråga hennes bror som bor i närheten om han matar det eller kan mata den! men kanske att hon gör det för annars är det ju ngt fel i huvudet!

palsternackan
0

heja,heja.. charma brorsan rejält, lägg in en flört så klarar du det säker *fniss*

Och annars, ring polisen så fort som möjligt, även fast de inte är hemma, de får väl bryta sej in.. man skulle ha sånna där djurpoliser som de har typ i florida (kikar ofta på animal planet, höhö) … då skulle det kanske vara lite mer ordning.. ^

Men nu så ska du bara kämpa på (och flörta hejvilt med brorsan så han släpper in dig!Flört)

HEJAHEJA!

Kram =)

Animalfriend
0

#129 Om du inte skrivit på här så gör det: Djurpoliser i Sverige också!

rabbitlove
0

okej men tyvärr han har en tjej som är höggravid men han är riktit söt men lite elakt att göra det men jag ska se med honom om han tar hand om kaninen eller om jag annars kan ta med min pojke hem!

palsternackan
0

#130 ABSOLUT! =D

#131 jahaa, så han är vuxen..? då kanske han har lite förstånd och gör det rätta iaf!

rabbitlove
0

ja han är 21 så han har djur oh tar väldigt bra hand om dom men ska prata med honom!

ladysurprise
0

#129 ja en djurpolis skulle vi ha i detta land.. Jag tittar med på de ;)

lennartsdotter
0

#131 - Haha, ja då kanske flörtar biter på honom… Tihi, Palsternackan är nog lite busig idag..?

rabbitlove
0

ne dåhh tror jag inte men jag ska göra allt för att få min sixten!

kaninjosse
0

Palsternackan är alltid busig xD

palsternackan
0

*spelar oskyldig* …kanske..? lite..? Flört hihi!^^

Kaninisen
0

Bra, kontakta honom. Men inget "kan du mata honom" utan snarare "hjälp mig att få hem honom". Sixten bör inte vara där en sekund till!

MarHai
0

Hur går det?

Solbackens kaniner

Brownie
0

Japp,undrar samma som MarHai har ni kommit fram till nåt?

palsternackan
0

hur går det? =O

rabbitlove
0

Hej! han gav mig min sixten äfter lite smicker XD MEN NU ÄR HAN IALLAFALL HÄMMA MEN HAN SER LITE SPINKIG UT=X Jag skall väga honom sedan och se hur han har minskat hoppas inte mycket men just nu äter han! tack för hjälpen jag är jätte glad men jag tror inte att felicia blir så glad när hon kommer hem och inser att min lillkille är borta!=D TACK,TACK,TACK<3

ladysurprise
0

#143 Ååååå vad glad jag är för din skull =D

Kaninisen
0

Gud vad skönt!
Haha, förlåt, men jag skulle nästan kunna betala för att se hennes ansiktsuttryck när kaninen är borta. Jag vet att jag inte känner henne men… (A)

KaninEmma
0

#143 Vad bra att du fick hem honom! =)

// Emma :D

KaninHanna
0

#143 Vad skönt att han är hemma nu! :D

Mvh Hanna

rabbitlove
0

haha AHH DET KOMMER SE ROLIGT UT! men jag är så glad för att han är hemma nu<3 och hon lär inte få ha honom ngn mer! <3333

Kaninisen
0

Nej det är bra, han förtjänar mer än så!

hyltebarn
0

GUD VAD BRA!!

/Saralindh

Brownie
0

Superskönt! Låna aldrig ut honom till henne igen! :)

Rafflan
0

Super bra.

Se till nu att hon inte bara kan komma å ta honom tillbaka. Tex

* om han är inne kanin säg till hela din familj att hon inte får komma in hos er!
* Är han ute kanin, sätt hänglås på buren!

Haztparken
0

#143 Jättebra :D Hon har iaf en schysst brorsa ^^

Tycker du ska göra som #152 skrev :P Hon kommer säkert komma eller något, gör som hon å svara inte om hon nu skulle få för sig att ringa

Och om ni ska ha öppna dörrar (om kaninen bor inne) så pass på så hon inte tar honom

Kaninisen
0

Med tanke på vilken person hon är skulle hon lika bra kunna komma med knipsare och knipsa upp galler eller lås.. (Skulle jag gissa). :P Nej, men händer något då är det polisanmälan.

Rafflan
0

#154 gör hon så allvarligt är det stöld och förstörelse av annans egendom och då blir det polis ;)

Kaninisen
0

#155 Ja, men ärligt talat skulle jag inte bli frövånad om jag läste ett inlägg där det står "Sixten borta, min s.k vän tog honom" för med tanke på vad hon gjort innan så skulle det mycket väl kunna hända att hon bara hämtar Sixten om han är ute. Inte knippsa lås och galler kanske, det är väl lite väl…

Men sixten är tillbaka så nu är det bra!

Rafflan
0

#156 ja men skulle kompisen typ göra så, knipsa låset kan dom få hjälp av polisen då det är stöld och ska då få tillbaka kaninen enligt lag :D

Otario
0

Gud vad skönt att du fick honom tillbaka! :D

/ Emma

palsternackan
0

gud så glad jag är för din skull! ^^

rabbitlove
0

HEJ! jag ska nog inte behöva hänglos på buren för att sixten skall bo sex mil bort ifrån henne! gud va skönt det skall bli utan felicia =p hon tycker om sixten men jag tror ändå att hon inte skall ha honom ngt mereller vadå tror hon sklall inte få ha honom ngt mer!!! TACK,TACK,TACK skall ni ha<3

[aammE]
0

#160 "eller vadå tror hon sklall inte få ha honom ngt mer!!!" Jättekonstig formulerat, vad menar du?

rabbitlove
0

hon skall inte få låna eller ens få träffa honom ngt mer!

palsternackan
0

bra =) hoppas det blir bättre nu =)

rabbitlove
0

Yes det blir det men jag är så arg över att han har blivit så benig=x men jag ger honom lite extra nu!

palsternackan
0

låter bra, du =) var noga med att lämna honom till rätt personer nu ^^

rabbitlove
0

Okej ja det ska jag fast jag har tänkt på att ha kvar honom! jag inser nu hur mkt jag älskar honom oh att han inte skall ngn stans för att han kan komma till hemska mäniskor så jag ska nog ha kvar honom<3 jag var väldigt orolig för honom!

Brownie
0

Välkommen hem Sixten! ;-)

palsternackan
0

bra val! =D och är det något du undrar, så är jag säker på att alla här på kanin i fokus kommer hjälpa till så gott det går! =)

rabbitlove
0

okej tack ska du ha! jag är så glad över att han äter som han skall och snart gått upp allt han gick ner!

ladysurprise
0

Har du hört av henne nåt?

rabbitlove
0

Felicia ja gud va hon plinga på min dörr men jag låtsades att jag inte var hemma!

Qepta
0

välkommen hem Sixten!

så glad för din skull :)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

rabbitlove
0

Tack skall du ha ahh jag och sixten har myst hihi!!! så skönt att ha honom hemma<3

Toaden
0

Lyckliga slut är alltid bäst<3

Littlefox
0

Så söt den där Sixten var :D<33

MVH Lisa-Littlefox <33

rabbitlove
0

hahha ahh min lilla sötnöt japp happy endings<3

palsternackan
0

#176 SÖTNÖT! =D SÅ SÄGER JAG MED, ALLA BA "sötnöt? det är inget ord!" WIIIE! =D inte ensam =)

rapport
0

Men du:(
Du ska inte göra saker för andra säger det.Jag älskar min kanin och om några sakt saker som att jag borde sälja henne det skulle jag aldriig göra så om du älskar din kanin så behåll den för det verkar som du verkligen älskar den:)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.