Inte vatten i djuraffärens ena bur
Idag var jag i djuraffären.
Jag gick för att kolla på kaninerna, och det fanns en underbar kaninunge där (en liten hane) som var väldigt nyfiken på mig och var väldigt söt.
Plötsligt upptäckte jag att kaninen (det fanns även tre marsvin i samma bur) inte hade något vatten alls, och man vet ju inte hur länge de hade varit utan det.
I alla de andra burarna fanns det vatten. Och då såg jag också att det fanns två vattenflaskor i ett av de andra buren.
Feg som jag är vågade jag inte säga "Det finns tre marsvin och en kanin som inte har vatten i det där rummet!" … så jag fick fixa det själv :) …
Jag tog en av flaskorna (där det fanns två) och fäste den på buren där det inte fanns något vatten.
Jag hoppas verkligen att detta inte händer igen, eftersom vatten är så livsviktigt för alla levande varelser att djuren kunde dött om ingen hade upptäckt detta förrän om flera dagar …
Det är helt sjukt. Vissa djuraffärer brukar ju ha som en bastu också inne i djur rummen. hemskt!
#1: Ja, håller med! …
jag vet att när jag var praktiksera i djuraffär, usch ja inte mitt val men gick man djurvård var man tvungen. Jag tyckte det var så hemskt att vara där och liksom se alla dessa djur bara vara där i hettan. Det sluta med att jag tog med mig en liten vit kanin hem
#3: Okej :) Vilken underbart söt kanin!
Usch, det är helt sjukt! I en djuraffär i stan bor kaninerna i glasburar med en nätsida som bara de som jobbar kommer åt och en liten ventil på andra sidan. De är lagliga men jättesmutsiga. Det ser ut som ingen har städat på en månad. En gång hade vattenflaskan ramlat ner i det redan överfulla bajslådan (därför hade kaninerna gjort ifrån sig överallt) och pipen var under spånet så de hade inget att dricka. Feg som jag var sa jag inte till och det skäms jag över nu. :(
#5. Vad hemskt det låter *ryser* …
Jag har bestämt mig för att gå ganska ofta till djuraffären och se till att djuren mår bra! :)
Det kan ju vara slut i flaskan tillfälligt ,precis som det kan bli hemma hos alla andra det tar slut och när man upptäcker det så fyllet man på , man ska inte tro det värsta jämnt..
#7 Det låter bra! :D
#8: Ja, jag tänkte så i början. Men jag väntade i en timme men de fick inget vatten och det verkade inte som att de skulle få det heller.
#9: Jaa! :D