Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 779 ggr
[aammE]
0

Snorig kaninunge

Jag tycker att det ser ut som att min kaninunge är lite snorig, inte mycket, men dock ändå lite blöt under nosen med lite gröna fläckar (det låter mycket värre än vad det är). Om det nu är så att han har dragit på sig en förkyldning, vad skall jag göra? Jag kommer att ringa veterinären det första jag gör imorgon, de har stängt nu.

Förövrigt beter han sig som vanligt, pigg och glad. Men det är ju inte säkert att han mår bra för det, han är ju en kanin.

Det kan ju vara så att jag stressar upp mig för ingenting, det är inte första gången. Oskyldig

Toaden
0

Grönt låter läskigt… Är det bara vått så är kaninen nervös/rädd, min Diesel brukar ofta vara våt när någon ny människa tar upp honom utan att han får hälsa, han är lite blyg. Är det något som gör din kaninunge rädd? Diesel är rädd för teven, han är alltid blöt om nosen när han är i närheten av en påslagen teve.

Grönt har jag aldrig varit med om… Förkylning kan det väl också vara. Jag skulle se till att kaninungen inte fryser. Ring veterinären imorgon, bättre en gång för mycket än för lite. :)

[aammE]
0

#1 Har svårt att tro att han är rädd då han bara vill klättra på allt och alla i bärheten, så han är nog förkyld.

[aammE]
0

Det verkar vara borta nu. Det kan ju ha varit smuts utifrån, men jag skall ringa veterinären imorgon ändå.

Toaden
0

#3 Hoppas han kryar på sig! :)

Littlefox
0

Det är nog bara att ringa vetrinären och vänta på besked :) Förhoppningsvis är det ingenting :D<3 För jag kan tyvärr inte säga vad det kan vara :) Men hoppas att den kryar på sig :P<3

Lycka till! :)

MVH Lisa-Littlefox <33

[aammE]
0

Det var nog smuts, för jag tvättade bort det igår och nu finns det inge mer. Men jag har ringt veterinären och jahg skulle åka in om han blev dålig.