Hona Och Hane Tillsammans ?
Om jag kastrerar Oscar går det att ha en Hona i samma bur som honom då?
Vill vet för jag ska kanske köpa en til kanin och vill ha en Hona .. ^^
Tacksam för svar / Pussar My
Ja, man kan ha en kastrerad hane tillsammans med en hona, men det är inte säkert att det fungerar, så risken finns alltid oavsett om man har kastrerad hane + hona eller hona + hona att de inte passar att bo tillsammans 
Orsaken till att jag inte hämnde hane+hane är att jag nog aldrig skulle våga ha hane+hane tillsammans..
Det kan fungera, men det är itne säkert.
Jag har en kastrerad hane tillsammans med en hona, vilket funkar superbra. Hanen är son till honan och han kastrerades när han va runt 7 månader, men han har aldrig varit hanig, eller försökt para sig med henne eller nått nu efteråt, och honan är snäll och dom kommer mycket bra överens, ligger alltid tillsammans osv.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Okej tack för svar .. men om jag kastrerar Oscar .. Tror du att det finns djur affärer som lånar ut en kanin för en vecka eller några dagar då så jag kan testa innan ?
#3: Tvivlar på att djuraffärer lånar ut.
Bättre att fråga någon uppfödare.

Okej. Det blir nog bra hoppas jag, Men jag måste övertala pappa att få kastrera oscar och få en till kanin först x''3
Chansen är ganska stor att det fungerar tror jag, bara kaninen accpetrerar andra kaniner också.
Haft en kastrerad hane som fungerde jätte bra med honor/och andra kaniner, och hans bror gillade inte alls andra kaniner överhuvudtaget, han var kastrerad men vela inte ha sällskap med en hona. Han var elak mot honan så fort jag lämnade dom ensamma.

Oscar funkar jätte bra med min kompis kanin och nu är inte han kastrerad men om jag kastrerar Oscar blir han väl antagligen lugnare också så jag tror det kommer att funka bra .

Hur stor måste buren vara ungefär om man ska ha två kaniner i samma ?
#8: Enligt lag måste den vara 0,5kvm.
Det är tyvärr enligt lag tillåtet att ha 2 kaniner på samma yta som 1, av någon konstig anledning.
Personligen skulle jag välja att ha mycket större än så, då liten yta ökar risken för slagsmål i och med att kaninerna inte kan komma undan varandra.
Så iaf en bur på minst 1kvm skulle jag säga.
1kvm = tex 150*70cm, eller 170*60cm osv.

#10: Svårt att säga.
Kaninerna ska antingen ha ett stort eller varsitt hus, eller en såpass stor sitthylla att båda får plats över/under.
Sen ska det ju finnas springyta också.

okej då tror jag buren är för liten.
#10 Jag tycker att den ser ut att var för liten för en kanin, men jag kan ju ha fel. Vad är måtten på buren (utan ben)?

#10: vilka mått har buren?
the vanity, it becomes insanity

Jag vet inte jag kan fråga den som säljer den :)

Man kan ju aldrig säga säkert att det går för man vet ju inte hur dem gillar varandra:/Men det finns ju också möjlighet att dem gillar varnadra och det är ju kul:)

Ja okej men jag tänkte först fixa en ute bur som är stor nog åt två kaniner. Sedan ska jag tjata mer på pappa, om jag övertalar pappa så ska jag ha båda kaninerna i uteburen om det inte funkar bra så ska jag ha en kanin inne eller bygga en ny utebur.

Det kan funka att ha kaninerna tilsammans.. bara de accepterar varandra. jag har lixom en hona + kasterad hane, och de är oskiljaktiga.
Sen kan det ju va ett bra tips? att få din pappa att gå med på att skaffa en till kanin också.
Jag har liksom en kompis som trodde hon skulle få en kanin, men i slutendan fick hon inte det :(
Men jag säger inte att du inte ska få det.. :)
Jag hoppas det går bra iallafall.. :) och att din pappa går med på det.
MVH Emsis Persson