Dessa djuraffärer
Var nyss nere vid djuraffären här i stan för att inhandla lite smått och gott. Man blir ju spökrädd ibland då man gr där inne och kikar. Här säljs mini burar i rosa plast som är för små för ens den minsta hamstern i världen.
Det rekomenderas att kaniner ska ha miniralstenar och saltstenar. Som kan få dem att bli så sjuka och dö i förtid.
Ja jag förstår säljandet. Men ibland funderar jag på om det inte har gått för långt med illgröna akvarieväxter, orange ludd till hamstrar och en mängd olika foder..
Kände att jag bara behövde få ur mig lite av detta..

Det är hemskt. och så bor det ungefär 5 kaniner tillsammans i en liten bur.
jaaa. men det kan jag köpa faktiskt. Speciellt om det är ungar. Dom ska ju säljas och dom bor sällan länge där men allt annat….
Själv har man sett en död hamster i en djuraffär en gång :(. Jag tycker det är hemskt att dem säljer djur som om dem vore toapapper eller liknande :/. Tycker det är fel att man säljer djur så. Borde bara finnas att köpa av uppfödare. Man säljer ju lixom inte hundar och katter i djuraffärer :S. Akvariefiskar som säljs i akvariefiskbutiker tycker jag är okej. För där finns människor som oftast bryr sig om dem och tar hand om dem tills dem flyttar.
Emma
så som små vita möss då… Efter min praktik i djuraffär tyckte jag det var hemskt, rikitgt jäkla dåligt. De så kallade fodermössen föds upp endast för mat till ormar. Inga problem med det MEN hur många ska behöva självdö för at de trampar och biter ihjäl varandra i burarna på grund av för tvånga utrymmen. Dåligt!!!
#4 Har också praoat i djuraffär. Fick ta hand om en "leverans" av en massa vita möss som skulle ner i en och samma bur. Minst 30-40 st! "Transportburen" som de kom i var avdelad på två, så jag tror att jag släppte ner hanar och honor i samma bur.. Usch, vad arg jag kände mig! Sedan kom det någon som skulle köpa mat till sin orm, en stor mus skulle det vara, ormen var tydligen kräsen.. Så jag fick sätta den största musen jag hittade i en liten plastbox med lufthål i och ge till köparen. Sedan någon timme senare så kom de tillbaka med musen i lådan. Den var alldeles fuktig och helt gul i pälsen! Men ägaren av affären tyckte tydligen att det gick bra att de lämnade tillbaka den stackaren… Usch, jag fattar inte att man kan göra så, bara för att tjäna pengar? :'O
/ Emma
Tycker att det är grymt allt faktist, vi inser nog inte vilken stress djuren drabbas av att sitta i djuraffär.

Enda djuraffären jag handlar i är Zoovaruhuset i Stockholm, de säljer inga djur förutom fiskar och de i personalen som jag pratat med verkar både seriösa och kunniga.
Tycker egentligen inte man ska sälja djur i affärer alls.
the vanity, it becomes insanity
#7 Håller med! Tycker inte heller man ska djur i affär.
Tyvärr, så verkar de inte gå efter djurets bästa utan att få sina varor sålda…
Kastanjegårdens Kaniner

Djur borde inte få säljas i affärer!
I en djuraffär i närheten kom det in en tjej (15 år kanske) och sa: "Titta vilket gulligt djur! Vad är det för djur? Gerbil står det visst att de heter." En halvtimme senare hade hon köpt en sån och en liten bur. Och hon visste ingenting om dem.
I en annan djuraffär brukar det finnas en elr flera döda fiskar i minst varannat akvarie. :(:(:(

#10 Det tycker jag var oansvarigt av den tjejen… Gerbiler är ömtåliga djur.
Den andra djuraffären borde väl gå att stämma om det finns döda fiskar i akvariet? Huga!