Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1080 ggr
Npe
0

Kanin Bebisarna - HJÄLP

I natt dog en bebis, tre st hade rymt ur boet och två låg o höll varandra varma men en var ensam, så mamman Lea har bara matat de 2 som var kvar i boet, ska jag göra något? eller bara vänta och se om dom överlever?

Rafflan
0

Fattade inte riktigt. Men är honan snäll har jag hört att det ska gå att lägga honan på rygg och hålla henne så och sen lägga ungarna vid spenorna så att dom får dia.

Annars tror jag honan sköter det där med diandet själv, lägg bara tillbaka alla ungarna i boet (se till att lukta från kanin honan innan du tar i ungarna)

ladysurprise
0

Dom ter som låg utanför boet kan ha råkat släpas med ut när dom dia.. Jag skulle lägga tillbaka dom 3 i boet igen ..

Npe
0

Det fösta jag gjorde var ju att lägga tillbaka dom i boet. Den som låg ensam var död..

Npe
0

putt

Npe
0

putt

rabbitlove
0

hemskt va tråkigt men lyka tillmed dessa nu!<3

Npe
0

alla dog tyvärr…

rabbitlove
0

nej va tråkigt jag beklagar jag vet hur det känns,det känns fördjävligt har åxo förlorat en kull fast tillochmed två!!!

Npe
0

ojj 2 st? stackars dig <3

är det ofta hela kullen dör?

rabbitlove
0

japp jag har förlorat 16 bebisar!!!

kaninjosse
0

Jag har förlorat 1 bebis av 16 ungar (3 kullar)

rabbitlove
0

OKEJ fast nu har jag en helt underbar kull som blir fem vekor i morgon!!!

Npe
0
#11 du har haft tur!

#12 va kul :)

Npe
0

ojj menade inte den feta texten!

Linnet
0

Har i år förlorat 13 ungar på 64 ungar (12 kullar) varav dom flesta varit dödfödda eller dött efter ett par dar. Tre av ungarna dog helt oförklarligt vid ca 2½ veckas ålder då man tror att faran är över.

kaninjosse
0

#13 Bra föräldrar du vet ;)

Linnet
0

Jo, sen spelar det ju in att dom haft kullar förut. Alla ungar jag förlorat, utom två, har varit honor som haft sin första kull.

Toaden
0

Nej vad tråkigt… :(

Npe
0

okej då vet jag att det inte är så ovanligt, men det är hemskt när det händer :(