Vilka pinnar är bäst för kaniner?
Jepp, vilks pinnsr är bäst för kaniner att gnagar på? Jag vet typ att äppelträds kvistar är bra, men här uppe finns det inga :/ Jag brukar ge aps tror jag. Är det bra? Är rönnbärs kvistar bra? :)

Mina niner föredrar att gnaga på tallkvistar, det är mumma det tydligen. 

Hehe, Har du nå "barren" kvar på kvistarna?

Tallris, granris & enris innehåller mycket näring och är bra att ge på vintern. Japp barr och allting ska vara kvar!

Ljung ska vara bra att ge på vintern oxå…!

Okej, Hur ofta ska man ge kaninerna det? Tänkte nämligen gå och hämta några pinnar :P

Alla sorters frukt och bär träd/buskar är nyttigt. gran och tall är också välkommet, allra helst på vintern då dom får i sig lite extra grönt
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Jag ger mina lite då & då, nån till några gånger i veckan. Och vi lär åka iväg och hämta mer tallgrenar idag vi, mina getter tokälskar tallgrenar. De skalar av allting de =)

#5 varje dag… ; )
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Okej, men typ kissar dom inte rött då?

Det är bra med grenar av sälg o björk oxå. Och inte att förglömma blåbärsriset!!! =) Grenar av olika slag är ju bra att alltid ha åt sina kaniner!!
Jag är fortfarande på väg ut för att hämta tall o granris till Punzie…..att det ska vara så svårt för mig…haha….har ju varit på väg flera veckor nu. *skäms* Lovade ju att fota henne när hon premiär äter de……..
AJ så det kan gå med en förvirrad Muumintrolla….

Hehe Men Muumintrollan då! Har du glömt bort att hämta hem gnagmaterial till Punzie? ;) Passa på att hämta lite idag då! Ta lite sälggrenar oxå, det är populärt! =) (Men det kan ju vara lite svårt att hoppa i skogen med kryckor.. hum.. Är ju inte bra att ta nära vägar heller.. Men du kanske kan åka ut efter nån skogsväg..? *ler*)
Man får se upp så att det inte är giftig lav på barken, först! vilket träslag man än väljer.
ALLA frukträd som INTE är besprutade/BEHANDLADE samma år mot getingbon ect.
Lönn, vide,bok,hassel, gran, tall,björk,sälj, En, är bra grnar till kaniner..
man kan ge dom lingonris,blåbärsris, otaggiga kvistar av hallonbuskar,vinbärs buskar! Om man vill kan man plocka och frya in träbitar., när ,man tar fram dom så är dom fortfarande mjuka och bra! Annars så ska man hellst ge färska kvistar vid behov(vaje dag behöver dom gnaga)

är det farligt? om en kanin gnager på en kvst med taggar?

mIna älskar äppel kvistar. lite kul är att min lillebrors kaning älskar blåbär
#12 !!! Hopi!!
Japp det ska bli imorrn….igen…..fniss…..har en liten skog på andra sidan huset….men dessvärre en väg också rätt så nära….jag får nog gå en liten bit …..om nån undrar vad det är för galning som ger sig ut i skogen med kryckor så får jag ha en skylt runt halsen med "WOPS JAG TOG FEL…..TRODDE DET VAR MINA GÅSTAVAR"……öööööh.

HAHHAA det är bäst det Muumintrollen :D
#16: Hahah, du är så sjukt knasig
Du har så bra humor 
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Muumintrollan; Annars får du väl säga om nån undar "Har ni inte hört att det är det senaste från USA, gå med kryckor!" hehe. Hoppas det går bra iaf! =)