Åh, jag vet en jättehemsk film som jag tyckte var sååå läskig när jag var liten. Vad heter den? Den långa vandringen eller nånting sånt..?
Det handlar om en bunt kaninen som flyr eller flyttar ifrån nånting (minns inte riktigt) och dom är på väg till en bättre plats. På vägen är det många som dör och det är många blodiga slagsmål och mycket hemsketer och död och sånt. Men dom kommer ju i alla fall fram tillslut.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ah. Den heter "den långa flykten". jag kommer ihåg att vi såg den när vi var små. den är tecknad väl?
Den finns på bok också. Jag tror till och med att vi har den. Man kanske ska ta och läsa den :)
Den är så läskig… :P
Ja, men det är säkert bara för att man såg den när man lien och feg :P

Undrar om jag har den boken? Måste kolla! Har inte sett eller läst den.. Finns det inga fler böcker/filmer där det är kaniner med???
Det var iaf om vildkaniner i Stockholm på Mitt i naturen nu sist! =) Det är många tamkaniner med i dom flockarna… Tragiskt! =( Det var inte lite med kaniner heller.. Ni som bor runt Sthlm, ser ni några av dom???

#1, jaaa, den har jag me sett, har den här hemma ngnstans.. tkr me den är läslig.. elr jag har inte sett den på jätte länge nu.. men den va iaf läskig .. :/ ^^

Nalle Phu
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

stampe
www.gullsmyrastuteri.se
#5: Japp. Om man är inne i stan i någon stor park. Det finns ett område speciellt, men minns inte vad det heter. Men när man är där ser man en massa kaniner. Och många av dom är tamkaniner som folk har släppt ut för att dom inte kan ha kvar dom… :S

#9; Det måste vara roligt att se!! =) Men på samma gång är det så hemskt när man vet att många varit tama.. Blir det inte hemskt många överkörda…?? snyft..
#5: Det bor, tror jag??, en hel del kaniner runt min skola. Man brukar se typ 1 i veckan skutta in i någon buske.

#11; Vad gulligt!!! =)
#11: Ja, det är alltid roligt när man ser en kanin faktiskt :) Aldrig sett en överkörd kanin heller vid skolan, även fast den ligger i som en fyrkant av vägar runt omkring. Så den är omringad med vältraffikerad väg, så antagligen lever dom bland buskarna och sådär på skolgården.. eller så.. röjer dom upp fort om dom hittar en död kanin? :(
Men tror dom håller sig på gräset hellre än på vägen!

#6 vid Klarastrandsleden bor ju en hel massa!
www.gullsmyrastuteri.se

Finns vildkaniner i Gävle oxå! Hörde det när vi köpte valp där! Men här som jag bor finns inga iaf.

En av torven filmerna när pelle köper en kanin från grann ön! ;-)
Hopi: Det är faktiskt inte så många som blir överkörda tack och lov :) Dom vet att man ska hålla sig ifrån vägen och det är ju bra :D

i smirishamn vid den campingen där finns det många, det bara kryllar av vilda små kaniner ;P

En gång när vi var på kyrkogården så att en liten har hunge och käkade blommor :P
#19: charmigt

Vad bra att det inte verkar bli så många kaniner överkörda iaf! Men skulle tro att endel blir det trots allt.. Men då kanske det kommer nåt rovdjur och tar dom snabbt.. Det verkar ju finnas lite vildkaniner lite utspridda över landet!! =)
"Den långa flykten" läste vår lärare för oss på mellanstadiet…..den var såååå ledsam, spännande o fin på samma gång. Jag har sett filmen med och den går rätt in i mitt hjärta!