Vad ska jag göra åt Diarrén? :(
Hej. Dt är så att jag tror kaninen jag tar hand om har fått diarre, Bajset är löst och blandat med lite hårt… Jag ger exakt samma foder och sånt som hon som äger kaninen gör.
Och nu har den tydligen diarre. men han bajsar bara utomhus.. :(
Hans Foder: Pellets, ngn sort Gnagarblandning(tror jag), morötter (2 MINIMORÖTTER) om dagen, ibland ett halft äpple och lite sallad (ganska ofta) och hö (och självklart vatten)
Han är ute nästan hela dagen.. i hagen finns gräs, maskrosblad, lite hö.
Snälla hjälp mig! :'''(
Här kommer lite bilder på honom åxå :D

Är du säker på att det är diarre och inte bara löst bajs? Diarre kan nämligen vara ganska allvarligt.. Hur länge har han haft det?
the vanity, it becomes insanity
Jag vet inte rikigt.. några dagarn. men asså jag vet inte med det är blandat med hårt och löst bajs.. :(

#5: Då är det nog inte diarre. Pröva med att enbart ge hö och vatten någon dag, om det blivit bättre så kan du börja ge pellets igen och sedan lite grönsaker. Se till att du inte ger för mycket grönsaker och inte för ofta.
the vanity, it becomes insanity
Säger som #6, ge enbart hö+vatten några dagar.
Sen tror jag du bör minska på salladen.
Sallad innehåller mycket vatten och kan göra att kaninen får lite lösare bajs om den får för mycket.
Gnagarblandning är inte särkilt bra heller.
Har han blivit invand med gräs innan han fick gå i hagen?
Är den inte van kan det också orsaka lösare bajs.
Men han äter nästan inte alls hö eller pellets.. :/
Han har funnits hos henne mer än 4 år typ, och får gå i hagen hela tiden när hon är hemma..

För lättsmält föda, såsom frön och grönsaker kan ge magproblem på kaniner om det konsumeras i för stor mängd. Ge bara hö och en lite mängd vanlig pellets, ett par msk om dagen. Höet är huvudfödan. Får han inget annat han tycker är godare så kommer han att äta höet, såvida det inte är dåligt.
Tack. Ska bara ge hö o vatten till Lördag. Och ser om han blir bättre :D
Kan ge lite pellets var tredje dag typ? :)
Så får han ju gå i hagen..

Jag tycker också att du ska ge honom bara hö och vatten några dagar och jag tycker samma här att du ska ta det lite lungt med grönsaker. Det kan dem få lite ibland, men du kanske ska minska det ett tag och se om det blir bättre.