Ska du till Klippan 24/6?
Ska du till Klippan på hopptävlingen på onsdag (24/6)?
Jag letar som en galning efter "den perfecta" hanen att betäcka min ena hona med. Hon är inne på sitt tredje chendräktighetsbo nu, och jag tycker det är dax att hon får en riktig kull nu igen. :)
Hon ska själv tävla lätt ny nu på onsdag, och efter det så är det tänkt att hon ska få bli mamma. :) Hon har ett himla temperament när hon är chendräktig, så det är bäst hon får en kull nu. :)
Hon är dvärgvädur/hermelinkorsning om jag inte sitter om minns helt fel nu. :) Svart, winertecknad, brunögd. Korthårig, och med silkeslen päls, och jätte mysigt temperament.
Hanens ras och utseende kvittar, det viktiga är att det är en hoppkanin.
Det jag tänkte är att det hade varit smart om det gick att ordna betäckningen i Klippan, på något vis. Kanske i bargaget i en bil eller i en stooor transportbur, i en kompostgallerhage eller dyligt.
Men annars får det vara någon som bor i Kristianstads-området. :)
Hade varit jätte kul om det finns någon som nappat, naturligt vis kan man ju på något vis få något för det. En unge ur kullen eller en summa i kr, för betäckningen. :)
Jag ska dit och tävla lätt ny med mina två grabbar =) (de är dock inget avelsmaterial)
#1 Okej. :) På vilket sätt är de inget avelsmaterial? :) För unga? Fel på de? Mig kvittar det om de är renrasiga, eftersom kaninen jag har inte heller är renrasig. :)
den ena bär på en hermafrodit defekt så honom vill jag inte avla vidare på.
den andra är visserligen väldigt fin men jag har ingen som helst kännedom om vad som finns bak i hans släkt. kan säkert bli fina ungar men ja tror inte att jag vågar släppa iväg honom på dejting om det inte skulle va så att jag själv äger honan så att jag har koll. han tappar vikten väldigt lätt och känns ganska benig och "felmusklad". så jag är inte helt hundra på att han är precis som han ska även om han är pigg och glad i övrigt. om han går upp i vikt och jämnar till sig så kan jag tänka mig att låta honom bli pappa nästa sommar. dock inte nu =)
Jag kommer vara där och tävla. Och ja jag har ju min vita blåögda lejonhuvade kanin hane, william. Vet inte om du har tävlat inom skåne innan för då har du nog sett William :P… Tävlar i lätt, har två pinnar i rak och 0 i krok (knappt tävlad i det).
Har förståss en del krav på honan också, men är du intresserad så kan vi disskutera vidare ;)..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#3 Okej, ja det låter ju lite knepigt. Inte så bra. Tack endå. :)
#4 Okej, vad är det för krav? :) Vit blåögd, blir nog ganska mycket svart i den kullen i så fall. :)
Vill bara säja det att Shantie är en hona som jag inte vet så mycket om, hon var vanvårdad först, sedan så kom hon till en tjej här på KIF, sedan så var hon ute på foder, och nu har hon hamnat här permanent hos mig. :) Hon är två år ungefär, har haft en kull tidigare.
Hon är supermysig, dock inte renrasig (som jag i och för sig skrev högst upp i tråden). Jag har ingen som helst härstamning, bara födelsedatum, och korsning ungefär. Vet inget mera om hennes föräldrar.
Som #3 säjer, så är det ju lite test med kaniner man inte vet så mycket om, men eftersom hon haft ungar innan (och vad jag vet var hon jätteduktig, och det gick bra) så kan jag inte tänka mig att det ska vara några som helst problem. :)