Nej klara du gör mig gråtfärdig!
HEJ! ni fattar inte vad som nyss har skett! min underbaraste lilla klara är kanske dräktig i gen. och tro inte att jag gjorde det med flit för ni vet inte hur orolig jag är nu! fyra kullar en varege månad. det är en katastrof. jag vet inte vad jag ska göra det är inte bra för henne. en kull till skulle hon aldrig orka men jag måste göra abort ni får gärna fråga vad som hände orkar inte skriva nu jag är alldeles gråtfärdig och väldigt väldigt orolig=x

Hur blev hon dräktig?
the vanity, it becomes insanity
Undrar samma som #1
Sen om du vill göra "abort" så kan man nog åka till veterinären och kastrera hon, läste förut att då kunde de ta bort ungarna också elr något sånt?

nej du skojjar! Nu får du ta och skärpa dig! kastrera hanen för sjutton gubbar! säkra burarna. jag är grymt arg på dig nu och tycker så synd om klara! snälla nån ta lite ansvar!
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
kanske dags att kastrera en av dem? Eller hålla de helt åtskilda så att de inte har en chans att kunna ses?
Är du säker på att hon inte är skendräktig?, har du sett en PARNING?

när jag komm in i ladan så var min och min familjs angora där och jag som trodde att den var ine och blev klippt iallafall så parade sig han med henne och jag blev så arg så jag slängde bort honom.jag viste att hon var där för att jag hadde sett henne där förut när hon var borta + att jag såg henne slinka i hålet in dit så jag gick äfter för att hämta henne men så red hannen på henen=x

snälla var inte arg ni fattar inte hur ledsen jag är men jag ska till veterinären med henne! hata mig inte jag tog bort honomså fort jag sågdom=x
Knappast Klaras fel om hon blir dräktig iallafall..
Not your mom, not your milk.
#5 Jag skulle ringt en veterinär och frågat ang. det jag skrev i #2, att kastrera och ta bort ungarna.

#7 håller med!
Kastrera alla dina hanar samt honor!
// Elin

snälla jag är redan tilräkligt deppig vill inte ha mer spö när jag redan ligger ner=X så sluta vad skall jag göra? det är det jag vill veta vad som hellst bara klara överlever<3
okej tack jag ska ringa med detsamma fast är det öppet i dag?

Jag skulle ha ringt veterinären och hört ifall de kan kastera samtliga kaniner.

okej hanarna skall kastreras det lovar jag!
#10 Nej det är inte öppet idag, du kan säkert vänta i ett par dagar, tills måndag morgon. Ungar måste väl ändå hinna "utvecklas lite" i livmodern innan man kan ta bort dom om du ska ta bort dom.
Men så vet jag inte, hon har 3 veckor gamla ungar nu va? För om hon ska kastreras får hon ju sys och jag vet inte om ungar kan fortsätta vara med hon då med "sömmarna" och dricka mjölk?
I varje fall, hör med veterinären.

#10 du har fått massa bra råd! Jag tror inte nån skulle spöa dig . vi här är mer oroliga för klara! Detta är inte bra
// Elin
#14 Haha ta det lite lugnt nu "KexChoklad", du låter lite hysterisk ^^
Hon ska ju ringa veterinär, och om det inte går att ta bort ungarna vid kastrering får hon helt enkelt ta bort ungarna när de föts. 
Det är inte hanens fel att han parade honan. Så att slänga bort honom är faktiskt helt fel, han kan ju skada sig alvarligt av att bli kastad!
Annars säger jag som alla andra, verkligen på tiden att du kastrerar dina kaniner omedelbart bums och säkrar dina burar.

#15 hysterisk ? jag är inte ens arg . . Tycker bara inte att detta låter seriöst över huvud taget. Jag tycker att vid den andra tjuvparningen borde hon förstått att hon måste göra något åt problemet! kastrering tex
// Elin

ja hon har tre och en halv veckas gammla ungar och jag tänker inte kastrera henne förrän ungarna kan lämna henne men hanarna där i mot skalla det! och ne precis dulåter som att du skall strypa mig! och jag kastade bort honomför att jag var så chockad!!!!

Jo Men det är farligt att dra bort en hane som är ''i'' en hona. det kan orsaka allvarliga skador. sedan att du kastade bort honom gör ej saken bättre.
// Elin

Jag hoppas verkligen att allting går bra för Klara, jag menar, 4 kullar på rad är knappast någon enkel match. Hoppas hon överlever.
#18 Försök ta bättre hand om dina kaniner, man kan inte kasta omkring på dem och det är lika dåligt att låta en hona paras 4 ggr på 4 månader. Alla har verkligen försökt att hjälpa dig hela vägen genom alla dina "tjuvparningar" men du verkar inte ta åt dig av råd och hjälp.
Och jag skriver "tjuvparningar" eftersom jag knappst kallar det tjuv- när kaninerna uppenbarligen inte hålls åtskilda. Lika dåligt som om du handgripligen skulle ha satt ihop Klara med hane efter hane på löpande band utan att låta henne vila och återhämta sig.
Visst, olyckor kan hända även den bäste men knappast hela 4 gånger!

ja men om jag jag gör abort kan hon dia då? annars får väl jag ta dö på ungarna när dom kommit!

nej har jag sagt att hon blivit tjuvparad fyra gånger dåeller?? nehhh det har jag inte jag har sagt att jag parade klara en gång och den blev lyckad men så dog kullen tre dagar äfter så jag parade om henne men sen dog den och sen skedde en tjuvparning och det var inte jag det buren var sönde så!!! eller såöppnade dom själva men iallafall så såg min syster det och nu har jag en kull på tre veckor här hemma men såskedde en till PARNING och jag viste inte ens att ahn var där!
#22 Kan inte svara på det, du får höra med en veterinär ang. det.
Jag skulle kunna tro att de kan dia ja, men det som jag oroar mig mer över är ju då såret som blir efter kastrering om ungarna ska vara där och peta och leta mjölk osv..
Sen att ungarna ska ha halm i boet, när jag kastrerade en hane fick han absolut inte ha spån elr halm i buren enbart rena tidningar.
Annars får du ta bort ungarna när de föts somsagt.
#17 Okej men vissa kan uppfatta det som att du är arg/något liknande.

#23: Du har väl ändå sagt att det alltid varit tjuvparningar? Åtminstonde vad jag kan minnas..
När ungarna är så stora att de kan äta lite mat själva så kan du ta Klara till veterinären och be dem kastrera henne genom flanksnitt, då kan hon fortsätta dia dem efter att hon återhämtat sig från narkosen.
Be dem ge spruta för att hon ska vakna snabbare så kan hon komma hem till sina ungar snabbt.
Så gör man med katter i alla fall och det borde fungera på samma sätt med kaniner, så stor skillnad är det ju inte.

#22 Jag tycker fasktiskt lite synd om dej! Alla gnäller på dej! Visst 4 ggr e JÄTTE MYCKET!! Men du verkar ha försökt lite iaf. Jag vet hur svårt det är att sära på kaniner! Nästan helt omöjligt!! Om man inte har dom på två helt olika ställen! Samtidigt tycker jag ju väldigt mycket synd om klara!
Det är INTE bra för henne med 4 kullar! På mindre en ett år!!! Visserligen har min kaninhona fått två kullar på ett år!
Men att alla gnäller på dej gör ju ingen skillnad! Visserligen får du kanske fixa detta, men det verkar du ju göra så gott du kan!

Men samtidigt så förstår jag ju er alla andra!!!!! Verkligen!

#27: Vi "gnäller" för att det faktiskt är väldigt irriterande att läsa sånthär. Jag anser att man ska ha koll på sina kaniner och i annat fall ska man inte ha kaniner alls. En tjuvparning någon gång då och då kan givetvis hända vem som helst. Men när det är fyra/tre tjuvparningar på rad har man antingen väldigt dålig koll eller så har man ingen koll alls.
Blir ärligt talat riktigt ledsen när jag ser sånthär, synd om kaninen.

#29 Ja, jag sa inte att jag inte höll med er alls!! Jag håller med er också men samtidigt så e hon ju väldigt lessen!! Då är det kanske inte så jättekul när alla är arga på henne!

#30: Jag är inte arg, ingen här är arg?
Jag tycker väldigt synd om din hona. Visar det sig att hon är dräktig så hoppas jag att du åker in till veterinären och gör abort. Eller tar bort dem direkt vid födseln.
Det är absolut inte bra för din hona att få så här många kullar på raken!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

jag instämmerpå allt ni har skrivit förutom att jag har skrivit tre eller fyra tjuvparningar för att det stämer inte=X det ärrätt åt mig att jag inte kastrerade dom gnäll på bara så att jag lär mig=c tak för att du bryr dig om hur jag mår och känner mig men klara har det värre!

jag ska kastrera kaninerna det lovar jag=X

I detta inlägg har du inte sagt att det uppkommit 3-4 tjuvparningar.
Men under dessa fyra månader har du faktiskt skrivigt massa inlägg och skrivigt.. ''oh nej, min klara'', '' varför just min klara?'', osv.
Jag och dom andra vet att det hänt ett antal tjuvparningar, och som många säger här : Det kan hända även den bästa, men verkligen inte 3-4ggr på 4månader.
Jag klagar verkligen inte på dig, du kanske gör ditt bästa.
Men jag tycker verkligen synd om kaninen som får gå igenom detta, det är ingen leksak utan ett levade djur, och man har en skyldighet att ta hand om och skydda det djuret man skaffat sig.
Jag tycker du inte behöver kastrera din hona/honor du har hemma. Huvudsaken är att du kastrerar din hane/hanar. Och det är Nu isåfall, annars kommer det uppkomma mer ''olycker''.
Hoppas allt går bra och så får vi alla hålla tummarna på att din lilla Klara inte är dräktig. Men jag tycker verkligen inte du är seriös mot ditt djur om du håller på såhär. Man kan inte kalla detta för tjuvparning när det hänt 4ggr i rad..
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Fast det har ju faktiskt "bara" varit 2 tjuvparningar. De två första gångerna hade ju TS planerat parningarna. Sen kan man ju tycka att "bara" två gånger också är en gång för mycket, eller rentav två gånger för mycket. Egentligen bör det ju inte hända överhuvudtaget, men som sagt, olyckor händer…
Vi får hålla tummarna att det går bra för Klara och att hon orkar igenom vad som står framför henne, oavsett hur du löser det.

ahhh tack ja preis två tjuvparningar har skett men även det ärför mycket=x men jag ska ordna detta=p

Om du nu tucker att det är så jobigt när alla säger till dig och när alla tjatar på dig, varför ens säga det till alla då?
jag blir arg av att läsa sådant här och även mycket upprörd, har man skaffat sig kaniner av olika kön så måste man klara av att hålla isär dom också!

#38 Nä precis, jag skulle nog tycka det var alladeles för pinsamt att ens berätta för någon.
Nu är det ju inte ens säkert att hon blivit dräktig, så låt nu tiden utvisa det och sen får du ta beslut om hur du ska agera vidare.
Du kan ju inte bli arg på hanen, bli arg på dig själv i stället.

Ahaa, ni fattar jag!! Ha<r du skrivit förut om klara?
Håller med #39!
BLi inte arg på hanen !
Dom är ju sånna djur, ser dom en hona då gör dom ju allt för att "hoppa" på henne. Dom låter henne inte vara.
Tkr det är bra att du ska kastrera alla hanar! Så blir det inte så här nå mer. :)
// Michis
Tycker att du borde kastrera alla hanarna i stället, och inte kastrera honan.
Om hon nu får ungarna, så tycker jag du ska ta bort dem med detsamma. Och så parar du inte Klara förrän nästa vår/sommar.
Med vänlig hälsning,
Jenny
Skulle du kastrrera honan nästa vecka, och hon blivit dräktig, är det ju så tidigt i graviditeten så det är ju inga riktiga kaniner de plockar ut.
Katter är dräktiga i 9 veckor, men men kan abortera foster vid kastrering redan fram till v 7 om jag inte minns fel, men där går då gränsen för mig, man kan ju känna fosterrörelser då :/ Så jag tycker väl att det borde fungera för kaniner också.
Jag hade kastrerat henne så snabbt som möjligt, dels för att avbryta ev en ny graviditet, och om inte annat så kan man ju slappna av för att det aldrig sker igen heller om man missar att de kommer ihop.
Att kastrera när de har bebisar brukar inte vara några problem.
En annan sak, att slita isär djur som parar sig, ska man vara försiktig med. Vet inte riktigt hur kaniner gör när de make löööööööv, men andra djur kan man ge tex livmodersskador/skador vid slidan om man sliter isär dem. Så ska man sära på dem får inte hanen ha lastbilen i garaget ;)

#43 Det är nog ingen fara att ta bort hanen från honan då det gäller kaniner. Det är väl hundar du tänker på där hanen sväller och fastnar.
Angående Klara, så tycker jag du ska avvakta och se, för det är ju inte säkert det hann bli nån PARNING, honan måste ju vara villig också och såg du ingen fullbordad PARNING, dvs att hanen ramlade av henne, så är det inte säkert det blev nåt. Det är ju bättre att kastrera hanarna, så kan det ju inte hända igen.
Okey, nu har jag läst typ hel tråden ;)
Först och främts mitt tips: Kastrera alla hanar och prata med veterinären om hur du ska göra med honan,
inte kastrera= tar energi till fostren,
kastera= tar energi för ingreppet och allt och sen spån+halm+sår=ingen bra kombination
Sen fattar jag inte ens hur man kan få en tjuvparning?
Ska man ha kaniner av olika kön ska det vara omöjligt för dom att kunna träffas, oavsett vad. Tjuvparningar ska inte ske! (till alla, inte bara till TS)
Ja jag är ingen kaninexpert så jag vet inte hur kaninpojkars juveler fungerar ;)
Tänkte mer överlag att det inte kunde vara bra att slita isär dem där de "sitter ihop", men jag vet ju inte hur kaniner gör eller vad man ska säga ;)

hej! jag fattar att ni är arga oh jag skäms men jag är inte arg på hanen men väldigt arg på mig själv jag startade dena tråden för att ni skulle ge mig tips? om hur jag skulle göra oh jag tar konsekvenserna=x

jag vet inte vad som är värst! narkos eller födsel och sen ta dö på ungarna äfter?
men klara har ju endast tagit hand om denna kullen och ingen annan så skulle hon kunna ta hand om dom fast jag tycker inte det men vad tror ni jag vill ju inte att hon inte skall vakna uppäfter narkosen=x
Om hon klarar nakosen är väl kanske upp till veterinären att avgöra?
Vet inte hur dte funkar på kaniner, men kan de få mjölkstockning ? Tänkte att om hon får föda ungarna så har ju hennes kropp förberett sig att vara mamma, och sedan tar ni bort ungarna och hon inte får dia, så tänkte jag om det kunde orsaka mjölkstockning även hos kanin?
#49 Men Klara har ju redan en kull nu på 3 veckor som hon diar…
Aha, fattade inte att hon hade ungar NU. Måste ju bli en stor påfrestning om hon ska ta hand om nuvarande ungar och snart ha nya. Överlever en kanin det?

ja det har hon dom blir fyra veckor på tisdag men ni tyker att jag ska ta bort dom vaaaa?
#51 Ja de brukar ju överleva, aldrig varit med om att en hona dött, men de mår ju inte bra av det.
Många honor får 2 kullar direkt efter varandra, men hon har ju somsagt redan haft 2 kullar innan som dog.
#52 Du ska absolut inte behöva ta bort dom ungar hon har nu.
Ta hällre bort ungarna som kommer om det kommer några.

okej tack så mycket<3 det skall jag men ska jag alltså låta henne föda ungarna och sen ta slut påderas liv eller?

Ingen som tycker att du ska ta bort några ungar. Kastrera hanarna bara och vänta och se vad som händer. Hon kanske inte ens är dräktig, var hon länge med hanen, såg du att han ramlade av?
Om du låter hon föda ungarna så ta bort dem direkt. Men det bästa är att du åker in till veterinären.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Asså, jag är så anti man bara kan bli till att ta bort friska ungar.
Hur många ungar har hon nu? Har hon inte så många nu och bara får några till kanske hon orkar med dom alla, annars kanske du kan nappa dom hon har och låta honan ta hand om dom nya?
För får hon föda dom får hon redan genomgå en stor påfrestning.

nej jag såg inte att hanen ramlade av men jag tog bort honom så fort jag såg det men klara har fem ungar och jag gillar häller inte att ta bort friska ungar kanske man kan låta en annan hona adoptera dom isånafall men det är svårt att hitta en hona som har ungar i samma ålder=x annars kan man ju testa att handuppmata dom=P men jag får se!
ja har hon 5 nu så blir det ju lite för mycket, men dom ungar du har, hur gammla kommer dom vara när klara får sin kull? för om dom kanske är en 6-7 veckor kanske du kan mata med flaska sista tiden? ;)
För om hon födder ungarna har hon ju redan fått påfrestning från att ha fostren i magen och förlossningen och verkar hon som om hon kan klara att dia dom, ge henne chansen, men var beredd att stödmata och ge Klara en massa exta mat och näringrikt så hon orkar.
Men det bäste är ju om inte parningen tog :)
Det är inte särskilt svårt att hålla honor och hanar skilda. Ha rejäla burar och byt nätet när det börjar sitta lite löst i kanterna eller häfta fast det lite mer. Har alltid funkat för mig!
Lycka till med ungarna och din Klara.
Aut viam inveniam aut faciam
Nej att låta honan behålla ungarna efter födseln tycker jag påfrestar mkt ändå. Det är ju oftast inte bara förlossningen som är svår för honan, det påsfrestar att dia ungar också.
Tycker som Martina (MarHai) - det bästa är ju att åka till veterinären med hon om ungefär 3 veckor och se om det verkligen finns ungar och då om man kan ta bort dom.
Om det inte går att ta bort ungarna (om hon verkligen är dräktig) ta bort ungarna efter födseln eller leta efter en foster mamma till dom.

Jag tycker att du ska sterilisera henne, elr alla,tycker synd om henne, det måste vara väldigt påfrestande ..
#62 Man streliserar inte husdjur, det är människor man gör det på samt vilda djur på zoo'n - strelisering gör man så dom inte får ungar men de har fortfarande sitt temperament som brunstiga och "haniga". Det är kastrering man gör = inga ungar, och t.ex. "hanigheten" / skvättandet och brunsten försvinner oftast.

Är också emot att ta bort friska ungar. Men om du inte såg att han ramlade av så kanske det inte blev nån PARNING. Du behöver inte ta nåt beslut nu, utan vänta och se om hon visar några tecken på att vara dräktig. Det är ju inte så att honor alltid är villiga till PARNING även om hanarna alltid är det.
Fick ju själv en kull då den första kullen var drygt 4 veckor och har tagit dom äldre från honan nu, dom är nästan 5 veckor. Nu var det ju bara två ungar i den första kullen och 3 ungar i den nya kullen.
Meen alla! Hon kan inte kastrera honan ännu! Hon har ju en kull. Då försvinner mjölken.
#65 Om man ska låta honan kastreras är det väl inte för än ungefär 3 veckor, då man kan ta bort ungar från henne? För då är ju hennes nuvarande ungar runt 6-7 veckor, och då har de oftast slutat dia?
#66 Fast om 3 veckor står ingenstans.
Man kan kastrera en hona från första dagen hon parats. Allt följer ju med ändå. Vänta måste man inte.
#67 Ja men om ungefär 3 veckor går det väl att se om hon verkligen är dräktig eller inte? Och som jag uppfattat det som så skulle enbart honan kastreras OM hon var dräktig för att ta bort ungarna, annars räcker det ju med att hanarna kastreras?

Håller med #41 och #39!
Har bara en sak att säja, jisses, Klara har på loppet av 4 månader, fått dubbelt så många kullar som mina honor får som mest på ett helt år.
Det tär på en hona att få så många kullar. En avelshona blir i genomsnitt inte lika gamal som kelkaniner och hoppkaninhonor.
Jag som vissa andra här, börjar nog bli lite trötta på detta nu. Så mycket knasigheter som hänt dina kaniner, på ganska kort tid.
Oavsett om det är avsiktligt (vilket du hävdar att det int är) så är detta inte okej, som många andra uttryckt det ovan.
Det är bra att du bestämt dig för att kastrera de till slut. För du har de frigående? Hur som helst, bra att de äntligen ska kastreras. :)
För deras hälsa är det nämligen inte bra att följa detta tempo på ung-produktionen. Klara har fått ungar nästan på samma löpande band som en produktions kanin får (slaktproduktion). Och det tycker jag inte en kelkanin ska behöva utstå.
Jag står på Klaras sida som de flästa andra, och tycker det är klokt att du ska kastrera de. :)
Angående att ta bort friska ungar, för Klara, är det nog nästan nödvändigt. Det tär på henne och är jobbigt, hela prosessen att juvret blir tung, och växer och så vidare. Så jag skulle utan tvekan tagit ungarna när de föddes eller abort innan.
Sedan kan man tycka olika, ungarna föds blinda, och har inte upplevt världen mera än om de är i magen i princip, när de föds. Så att avliva en unge på kanske två veckor, tycker jag känns mycket värre än att ta bort en unge som inte ens sett världen.
Att kunna fatta svåra beslut, och utföra saker som kan kännas svåra för en själv, men som man ändå vet kan göra tillvaron så mycket bättre för sitt djur, kan vara oerhört viktigt.
Hoppas det ordnar sig för Klara, men det gör det säkert. :)

okej så ni tycker inte att jag skall stödmata då? men jag skall försöka hitta någon som har ungar i samma ålder sedan då! men jag ska kastrera henne när ungarna har lämnat henne i sånafall och hanarna så fort veterinären öppnar men jag hoppas att hon inte är dräktig så jag slipper orokänslan i magen mm… tack okej jag skrev steliriseras för jag trodde att det hette det när man kastrerar en hona=x men jaja tack för er hjälp men nappa upp såpass små ungar funkar inte så bra jag vet ju själv jag satt uppe dag oh natt ´men de fick deare och blev uttorkade mmm…

Sära på kaninerna så att de är i varsin bur uten kryphål elr så kastrering kan också vara nödvändigt på alla hanar som inte ska "paras med honor"
Nu har jag bara en fråga:
Vissa i tråden säger att det kan vara farligt att sära på kaniner som "paras". Min hane är kastrerad men ibland när mina kompisar är här elr jag är hos dem med honom så försöker han para sig någon enstaka gång.Då säger vi nej och puttar lite nätt i sidan på min kanin.Då slutar han faktiskt.
Men frågan är: är det farligt? att putta undan en kastrerad hane från en hona? Jag menar för att han har ju inga "saker" i honan.

oj ja det är absolut inte bra för henne jag lovar och svär att jag skall kastrera henneoch hanarna jag vill inte hafler kullar och inte klara heller tack för att ni tjatar jag får ta min månadspeng till detta och alla mina sparpengar men det är det värt jag ska fråga mamma om jag får ta ut lite pengar från banken åxo!

Kör hårt!

jag vet inte dom andravet säkert!

ja jag ska köra så det ryke=p

men kan jag stödmata om dom kommer?
#77 Chansen är väldigt liten att ungar som stödmatas överlever, tyvärr.

#78 0m du kan,kan du svara på min fråga ovan? :))

Du behöver ju inte kastrera både honan och hanarna, det räcker ju med att du kastrerar hanarna eller honan.
Stödmatning har du ju provat och det funkar inte så det är inget alternativ.
Men som sagt, det är inte ens säkert hon är dräktig.
#79 Även kastrerade hanar använder sin snopp, så jag antar att de kan skadas för det är ju bara kulorna som de tar bort vid kastrering.

okej tack ja det är ju klart att hanarna gör det men det blir ju inga barn då men jag skall kastrera endast hanarna då eller men kan klara skita i dom andra om hon är dräktig?

Wera: Tack,jag är försiktig när jag tar bort min hane men han bryr sig liksom inte så jätte mycket om honor är runt om honom ibland försöker han "hoppa på" men vi tar bort honom innan han hunnit. :)

#82 Nej hon struntar inte i ungarna hon har nu, min kanin skötte om sina ungar perfekt trots att hon var dräktig. När ungarna är 6 veckor kan du ju ta bort dom från henne.

okej tack!

jag hoppas att hon inte är dräktig för det gör mig orolig och det tar pengar+ att detär inte bra för klara men hon verkar betee sig mer agresivt kan domkänna på sig att dom är dräktiga redan äfter tre dagar? eller är det bara jag som inbillar mig?
#86: Malva visste att hon var dräktig redan efter 1-2 dagar, för då började hon uppvisa sina tecken på dräktighet.

okej klara verkar bli mer grinig!

Stackars kanin…

ja det är stakars lilla klara tror du inte att jag tycker det eller?

Jag har inte läst hela tråden nu men..
Jag tycker visst han ni visar er arga här, eller iaf "gnällande".
Matilda vill ha RÅD och självklart ska ni ju säga vad ni tycker också, men ni behöver inte skriva det flera gånger. Att slänga skit på Matilda är nt något jätte bra sätt att bry er om Klara. (Inte riktat mot alla)
Lycka till iaf :(
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

tack så jätte mycket<3

Ahhhhhh jag blir så djävla arg vet ni vad min korkade styvfarsa har gjort nu då? jo du han släppte ut min kaninhona klara och sen när han skulle hem tillmig så kunde han inte ta in henne så han lät henne va ute när hon har ungar att sköta om så men vi ska hemtill kaninerna i morgon oh ta in henne men klarar sig fyra veckors kaninungar utan sin mamma till i morgon? och risken är ju att hon kan stöta bort dom åxo! jag är sex mil ifrån djuren och mammaoch hennes veninor +pappa super=x kan kaninungarna klara sig på hö,vatten,havre?
#93, men jisses.. jag tycker inte det verkar lämpligt att ni har kaniner i ert hem överhuvutaget. Alltid är det nån som klantar sig så djuren far illa, verkar det som.
#93 hur dags kommer ni hem? på morgonen? för släppte han ut henne sen em och ni kommer hem morgon klarar hon sig utan vatten och hö. Är hon i en betes Hage? har hon skydd för natten?
Hon bör inte stöta bort ungarna så vitt jag vet, men hon kommer nog må lite dåligt :/
#94 slut klaga, kan du inte hjälpa henne eller svara på hennes fråga behöver du inte komentera. Hon har fått tillräkligt med skit redan.

ursäkta men du kan inte seja vad du villdet är som att jag sejer att du inte ska ha kaniner va jag ens där eller? ne precis sej inget dåhh jag blir så djävla sur på dig;x jag ville bara veta om dom kan klara sig?

nehh vi kommer hemtyp ett eller jag vet inte men jag villdit så fort som möjligt! jag vet att hon är in en Hage så men hon har bara gräs inget vatt men tack för att du hjälper mig men kommer även ungarna klara sig med maten det har?
#97 hur gammla var ungarna?
Har honan ett svalt skydd? största risken om ni kommer hem förs typ kl 13.00 är att honan får värmeslag och dör :(

#97: Har hagen tak/golv och är helt säker? Annars finns det ju risk att det kommer någon räv, hund eller annat djur..
har du ingen granne eller kompis där som kan gå dit och plocka in henne? Är inte din pappa hemma? kan ingen köra dit dig så du får sätta in henne?
Hoppas det går bra iallfall

klara har ett skydd över sig och även en håla hon kan gömma sig i men inget vatten det puckot men ungarna är fyra veckor i morgon och har börjat äta=P
Som jag skrev på msn.
Ungarna lär ju klara sig, även Klara trots att hon inte har något vatten.
Men om jag var du skulle jag göra allt för att ringa en granne/vän elr något. Och så skälla ut din låtsas pappa och sätta lås på buren.

Kaninungarna klarar sig nog. Varför i hela friden släppte han ut henne och far och lämnar henne ute, när hon har ungar att sköta om.

jag vet inte fy vad jag skäller på honom så fort han är nykter ska vi åka hem och släppa in henne till ungarna och det är tidigt i morgon! han får väll tänka sig för herregud;x
Hur orkar alla läsa hennes inlägg ens? Mina ögon går sönder av ansträngning.
Jag håller med Taci fullt ut. Ni borde inte ha djur om det händer massa hela tiden.
#105 ja lite bökigt är det, men det går : )
Det är väll inte direkt bara matildas fel, eftersom hon bara är 13-14 år så har ju hennes föräldrar största ansvaret.
#106 Därför skrev jag NI :)
#95, det är inte upp till dig att bestämma vad jag ska skriva o inte. Jag gav henne råd - jag tycker inte hon verkar kapabel att ha kaniner, med allt trams som sker. Djur är levande varelser, det går inte ursäkta sig hur många gånger som helst när man gör fel. Visst kan alla göra misstag, men det här är bara för mycket.. Det går ju ut över kaninerna, stackarna.

tack tarkie om det inte handlar om vad jag har frågat så behöver ju du inte tryka ner mig ännu mer under jorden tack så djävla mycket=x
Håller med #106.
Sen är det inte alltid så lätt när hennes föräldrar går på puben & super lite och inte bryr sig ett smack.
Jag förstår henne, det är faktiskt inte alltid så lätt, istället för att klaga på det som redan hänt försökt istället att hjälpa till lite.

#105 - Jo det är lite svårt… men men…
Snälla se till att fixa vatten åt din kanin. Om det är varmt ute så lär hon behöva det. Finns det ingen granne som kan gå dit och stoppa en skål med vatten åt henne?
Matilda, kan du försöka vara nogare med att använda punkt och stor bokstav? Det är ganska jobbigt att läsa annars, tack!
Hoppas det löser sej. Inga fler parningar på Klara nu!

okej tack för att i är såsnälla XD JAG SKA NOG INTE VARA PÅ DENNA SAJTEN JAG SKREV HÄR FÖR DET ÄR DET ENDA STÄLLET JAG KAN FÅ RÅD AV MM… MEN JAG HADDE FEL! SKA NI SLUTA ELLER JAG ÄR LEDSEN FÖR DET SOM HAR HÄNT MEN SKALL JAG GÅ SEX MIL NÄR DET ÄR MÖRKT CERIÖST VAD TÄNKER DU MED? JAG FIK REDA PÅ DET AV MIN LÅTSAS PAPPA JAG ÄR JÄVLIGT SJUK OH DET HAR JAG VARIT I EN OCH EN HALV VEKA JAG MÅR SKIT DÅLIGT SKA OPERERA MANDLARNA OH DRICKER SKIT ÄKLIG PENCELIN OCH MITT I ALLT DETTA SÅ KOMMERD ETTA IN;X

jag beklagar texten men orka skriva om tack för att någon hjälper mig! jag ringde emelie min granne och hon ställer in vatten och ska ta in klara åt mig tack fför att hon finns=P jag orkar inte med sånt här inte nu jag har inte sovit på två dygn tackvare min sjuka:x och jag skall inte absolut inte ta fler kullar oavset om det inte var avsikligt hanarna ska kastreras=P

#112: Alltså.. chilla.
Jag förstår att folk blir irriterade. Kom ihåg att det bara är för att vi oroar oss för dina kaniner, vi är inte "elaka" för skojs skull utan för att detta och allt annat din/dina kaniner råkat ut för faktiskt är ganska allvarligt.
Om det är så att dina föräldrar inte han vara tillräckligt ansvarsfulla för att ta hand om kaninerna, ja då kanske ni inte borde ha några? Även om du gör ditt bästa så är du under 18 och dina föräldrar har huvudansvaret, de ska kunna ta hand om kaninerna utan att sånthär händer.
Och nej, jag skyller inte på dig, jag skyller på dina föräldrar.
#112 du behöver inte använda versaler får att göra dig förstodd.
inte ska du behöva gå, eftersom dom kommer klara sig.
men du borde ta ett ordentligt snack med dina föräldrar ang dina djur om att dom får faktiskt ta sitt ansvar med. Och är dom inte beredda att ta de så borde du överväga att kanske omplacera dom. Eftersom kaninerna bevisligen lider pga av eran djurhållning.
Jag vill inte vara otrevlig på något sätt utan bara hjälpa både dig och djuren..

Okej tack! ja jag ska ta ett snack med mamma och pappa dom måste ju åxo hjälpa mig med djuren<3

#116 Matilda då borde prata med dina föräldrar REJÄLT!
Sen tycker jag också du ska flytta kaninerna från din låtsaspappa.
Jag finns alltid här och hjälper dig bara så duvet, Behöver du hjälp någon gång så ring mig <3
/Saralindh
att klaga på HUR folk skriver är fan lågt. alla skriver inte perfekt och det får man finna sig i. Jag kan ju läsa vad hon skriver, så vad är fel på era ögon? =P visst kan man vara synskadad så att vissa saker blir svårare att läsa men då tycker inte jag att man bör klaga på personen som skriver, eller iaf formulera det på ett trevligt sätt.
jag vet hur jobbigt det är att ha djur när föräldrarna inte bryr sig, lever så själv och har gjort sen jag var 10 och fick min första kanin. visst har det hänt tråkiga saker för mina kaniner här hemma men jag har gjort mitt bästa och när det verkligen har varit akut så har min mamma ställt upp. det är tyvärr inte så lätt att omplacera alla ens "djur" (vill hellre säga vänner, familj, sitt allt) bara för att föräldrarna inte vill ta ansvar. jag klarar inte av det rent känslomässigt och gör hellre mitt bästa för att de ska må bra, jag lägger ner all min kraft på det.
Jag hoppas att allt ordnar sig för dig TS. jag vet hur svårt det kan vara när man sååå gärna vill ha djur men föräldrarna sätter sig emot. man försöker ju hellre än ger upp.
jag är övertygad om att TS mår jättedåligt av detta, sånt här kan leda till ångest och lite allt möjligt, tro mig jag vet. därför gör ni det bara värre genom att skriva en massa negativa tankar som ni istället borde hålla inom er eller rikta mot hennes föräldrar. minsta lilla grej nån säger åt en kan faktiskt sätta sig, tänkt på det när ni skriver. vissa saker kan vara bra att lämna osagt.
Jag har själv mått dåligt just för att man så gärna vill att kaninerna ska må bra, men det är inte lätt när ens föräldrar inte stöttar och speciellt inte när man får höra negativa saker från andra. man behöver pushas istället för att orka med allt och göra det bättre för sina kaniner =)
Jag tror att ni klarar detta, både du och Klara. Om hon får ungar så ta bort dom eller be någon annan att göra det om du själv inte vill. Stödmata inte ungarna, bättre att ta död på dom när de är så små och ta hand om kaninerna du redan har. Kastrera hanarna och om dina föräldrar tycker att det är bortkastade pengar (jag vet hur det brukar låta när veterinären kommer på tal) så förklara för dom om konsekvenserna och om hur Klara har mått, detta är inte hälsosamt för henne och det måste de förstå. Det är viktigt att de blir kastrerade så du får tjata och tjata om de inte säger ja direkt =)
Snällt av din granne att ta in Klara. hon hade säkert klarat sig utan vatten över natten ändå, finns mycket vätska i gräs.
Matilda, när var det parningen ev. blev av? ska nämligen para Aska imon så ungarna kommer ju om 1 månad, Aska kommer kanske få en liten kull och kan säkert ta hand om 1-3 ungar till om det blir några och Klaras inte är förgammla:)
bara så du vet:)<3 PMa mej om du e intresserad:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#118: Står dock fast vid att om man vet att ens föräldrar inte kommer se till att kaninen sköts rätt och får vård när den behöver bör man sälja sina kaniner. Även om man är tretton borde man kunna förstå något sådant själv. Bättre att kaninerna säljs till ett bra hem än att man försöker se till att kaninerna har det bra och riskerar att misslyckas. Sorry dude men det är vad jag tycker.
#119 Parningen blev av 19 juni.
Det låter ju bra, om det blir ungar förståss.
Jag tror chansen är liten att parningen ens tog sig.
Rabbitlove #118 skriver bra, läs det.
Det blir alltid jobbigt när andra ska ge råd i svåra situationer det är bara att acceptera och lyssna på det som är vettigt och försöka skita i resten, det är svårt jag vet.
Tänkte på om dina föräldrar inte tar ansvar, du har inte någon äldre väl eller släkting i närheten som kan hjälpa dig att ha ett extra öga på kaninerna. Din granne verkar ju vara vettig. Skönt att det löser sig nu ikväll så du kan vila och slappna av lite.
Ja man kan tycka att det har gått för långt, själv har jag inte följt TS problem med djuren, men det är föräldrarnas ansvar så försök att ge tips? på ett trevligt sätt, istället för att bli arga och irriterade. TS kan inte rå för att hennes föräldrar inte beter sig lämpligt i den här situationen.
#120 jo så kan man också se det. i mitt fall gick det dock inte då jag redan hade förlorat jättemånga, ville inte gärna göra mig av med den/de sista medvetet då.

Alltså Rabbitlove jag får inte riktigt ihop det här. Du bor alltså på ett ställe, men dina kaniner finns hos din styvpappa 6 mil bort. Hur kan du då sköta om dom?
Alltså. Jag förstår inte hur du inte förstår att just nu mår inte dina kaniner bra. Du ska vara glad att du har en snäll granne. Annars kunde du ha blivit anmäld för djurplågeri om det fanns någon taskig granne.
Sen fattar jag inte varför man skriver om sånt här på ett forum. Det är oacceptabelt. Vi kan inte göra någonting. Prata med dina föräldrar. Om dom inte gör någonting. Strunta i att ha djur.
Sen Wera skiter jag fullständigt i om hennes föräldrar dricker! Vad gör det? Det är ändå djur och bara för att hennes föräldrar dricker och inte hjälper till, betyder det inte att djuren ska ha det bra.

altså tarkie dra här i från! jag vill inte ha fler komentarer av dig. jag tycker att det är bra att skriva här och att få råd det finns ju många kaninkuniga här på kif men jag skall inte göra mig av med kaninerna eller några djur det har inte varit så bra det vaet jag men jag ska årdna upp detta nu och jag bestämmer vad jag ska göra och mamma har gett mig pengar till kastreringar nu! så men dom var bara fulla men lite elaka som inte förstår att jag måste göra abort åxo men dom tror att det är större chans att hon dör av narkosen än av att föda ungarna och ja tack hyltebarn om det kommer några ungar så får din hona gärna adoptera dom så att dom får ett bra liv och ni som stöttar mig i mina svåraste stunder ska veta att ni betyder guld för mig<3
Jag mår faktsikt väldigt dåligt av att läsa alla Dina inlägg som Du skriver. Det verkar nästan som att Du låter dina kaniner para sig, även om det förhoppningsvis inte är så.
Jag förstår att det kan ske olyckor, det är mänskligt att fela, men inte hela tiden! Jag förstår inte varför Du lämnar din kanin själv om ingen i närheten kan ta hand om henne. Dessutom verkar Du inte mogen nog att ta hand om en kanin… Och ingen av dina föräldrar heller. Därför tycker jag att Du skall hitta bättre hem åt dina kaniner och kanske skaffa nya när Du flyttat hemmifrån och har tid, pengar och kunskap för dessa.
Jag skriver inte detta för att vara elak mot Dig, utan för att jag värnar om djurets bästa och inte ditt ego. Du borde nog ta dig en funderare och klura på vad som egentligen är bäst för dina djur och inte bara tänka på vad Du vill.
Förövrigt tycker jag att du verkar vara en bra tjej (dock lite omogen), som försöker göra det bästa, även om det kanske inte alltid lyckas..

jag är där varannan dag typ men ibland mer sällan men min pappa eller mammas kille är där ganska ofta men jag flyttade kaninerna tidigare men min mamma sejer upp lägenheten nästa veka så! det kommer att bli bra till slut inte första onda cirkeln för mig=x
#125 Men du tror hon kan ta hennes föräldrars bil och köra iväg till hennes kanin? Nej skulle inte tro det.
Det är ju hennes föräldrar som har ansvaret efter som hon är under 18. Så det spelar ju visst roll! Och jag vet hur det är att ha en full förälder - de bryr ju sig inte ett smack då och är inte till spec. stor hjälp?
"betyder det inte att djuren ska ha det bra"
Antar att det ska stå "betyder det inte att djuren inte ska ha det bra" ?
Dessutom hjälper du inte spec. mkt Tarkie, du behöver inte ens skriva här tycker jag… och TS. Du hjälper ju inte ett dugg.
#129 Jag behöver inte hjälpa till. Bara banka in lite vett i hjärnan kanske 
#129 Självklart så är det huvudsakligen föräldrarnas ansvar, men hon är ju äldre än två år och kan förhoppningsvis fatta någorlunda vettiga beslut som att t.ex lämna ifrån sig sina kaniner, för jag hoppas att TS förstår att hennes kaniner inte har det speciellt bra och då syftar jag mest på Klara.

fy fan vad jag hatar er som tror att jag hatar mina djur och inte tar hand om dom men jag älskar dom mer än ni någonsin kommer att älska era djur! här sitter jag och gråter nu när jag läser det här.tack tack så djävla mycket=x och dig aammE DU örstår inte att mina djur är en del av mitt liv så du ska inte skriva så om du var mig så skulle du vara jävligt deppig nu fyfan för er som inte tänker er för innan ni skriver!
det är väl bra att kunna skriva här och be om råd och få skriva av sig! är inte ett forum till för det? hon kan ju prata med sina föräldrar samtidigt.
borde inte denna tråden låsas? eller är det bara jag som märker att den har spårat ur totalt? det kommer bara bli mer och mer "konflikter"…

jag hatar er jag ska årdna upp detta men inte genom att sälja mina djur!
#134 Du kan inte hata oss. Du har aldrig träffat oss. Hata är ett starkt ord. Du kan ogilla oss.

okej jag ska sluta med att använda såna ord men va lite snälla då!

Ingen har påstått att du hatar dina djur?

ne men vad håller ni på med då? ska ni inte kalla mig djurplågare snart åxo?

#130 Asså gud vad trött jag blir på dig!
Du kanske nt tänker på det själv med dina inlägg är på gränsen till taskiga!
Det sårar. "och sen skiter jag fullständigt i hennes föräldrar dricker….."
Jag tror inte Matilda bryr sig om vad du tycker om det. Hon bad om råd inte onödiga komentarer! "mina ögon går sönder av ansträgning.."
Suck. Tur att det finns människor här inne som försöker hjälpa Matilda & Klara. Jag förstår att du vill Klaras bästa, men hur mkt hjälpte dinA inlägg? INEGNTING! Dom gör bara TS ledsen, Som hon säger själv, du trycker ner henne, ner ner ner. JÄTTESNÄLLT.
/Saralindh
Men snälla människor =P lås tråden för i helvete =P ni märker väl att det går åt fel håll…? eller?
#132 Jag har aldrig skrivit att du "hatar" dina djur, det både hoppas och tror jag verkligen inte att du gör. Jag förstår att du älskar dina djur, jag älskar alla mina djur fruuktansvärt mycket, så mycket att jag vill deras bästa i alla lägen, jag ringde veterinären när min gudfisk var sjuk och åkte in och köpte medicin på en djuraffär för 600 kr åt honom. Och hade jag varit du nu, så hade jag gjort ALLT i min makt för att hjälpa mitt djur, d.v.s gjort abort, steriliserat och lämnat ifrån mig henne… Även om det hade inneburit att jag varit förstörd och jätteledsen i jäääätteeee länge.

#140: håller med, faktiskt.

jag älskar dig hyltebarn du finns alltid där för mig och du skall få adoptera ungarna om de kommer! fattar du hur bra jag har det som har en vän som dig? du är allt för mig och alla ni andra åxo som försöker hjälpa mig ni=<33333333333
Hyltebarn å hyltebarn. Du tror att du kan träffa mig varje gång. Men tyvärr tjejen. Du lyckas inte. Så du behöver inte ens försöka :)
börjar bli en hel del onödiga kommentarer här. Tråden borde nog låsas.

Okej jag bryr mig inte längre men det är nog du som är djurplågare!
lås lås lås lås lås lås =P
Alltså allvarligt talat, jag kollade dina fotoalbum. Du har misskött dina undulater (eller ja, haft dålig uppsikt så att "någon" gav dem fel mat) så att de DOG, vill du att det skall sluta så för dina kaniner också?

Håller med. Lås tråden!!!
Asså rabbitlove, är inte kaninerna hos din styvpappa och ska inte du flytta sitt snart? Du kan du ju sköta dom helt själv varje dag och slipper alla problem?
#149 det hör definitivt inte hitt!!!!

ursäkta jag dödade inte mina undulater det var inte jag som gav dom fel mat så skyll inte påmig jag hadde varit hoss min pappa som bor fem minuter bort och min syrra hadde haft fest men då när jag komm hem så va dom döda=x
Jag tycker att den här tråden spårat ur nå fruktansvärt. Men förstår båda parterna. Matildas frustration att hon (antagligen) inte får någon respons från sina föräldrar. Och alla andra som bara vill djuren väl.
Men tycker som jag skrev innan att matilda borde ta sig en funderare vad som är bäst för djuren och kanske omplacera. för det är stora brister i hennes djurhållning. Även om det är föräldarnas ansvar att djuren har det bra, kan det itne fortsätta såhär, hon borde visa större ansvar än sina föräldrar eftersom hon älskar sina djur och är mån om deras bästa..
#152 Jag ser inte hur det inte hör hit? Hon har misskött tidigare och det slutade olyckligt, varför skulle det inte kunna göra det nu?

ja mamma sejer upp lägenheten nästa vecka<3
#153 Man skall ha uppsikt HELA tiden eller se till att någon som går att lita på är i närheten.
#154 Instämmer helt.
Det kanske inte var du som gav dom "fel" mat så att dom dog.
Men det är DINA djur, och man borde se till att djuren inte hamnar i fel händer även om det var hemma hos dig och din syster hade fest..

Srsly ppl, känns detta ens värt att disskutera? Är det NÅGON här som tycker att detta leder någon vart?
#160 Nej, för TS är så fruktansvärt tjurskallig och vägrar inse att hennes djur far illa. :'c
Usch vad det gör ont i mitt hjärta av denna tråd, men då är jag ju en sådan som inte ens kan dricka mjölk utan att få dåligt samvete…

#161: jag blir också frustrerad, men jag menar, 160 inlägg och har något vettigt hänt? Nej. Känns som om det är dags att ge upp.
#155 läs #153, inte hennes fel, någon tyckte väl det var slut på mat och gav dom fel mat av misstag. Inte HENNES fel ju!!!
Hon litade väl på sin syster men trodde kanske inte systern/någon annan skulle mata dom. Sitter och vaktar dina djur 24/7 eller så att ingen annan går när dom och kan göra nåt fel?
Shit, vad trött jag blir på dig, du är enbart här för att vara elak mot TS
Lås tråden?
men vafan är det ingen som kan låsa tråden? xD
#163 Jag håller med #159, det är hennes djur och hon borde se till att de inte hamnar i fel händer.
Och NEJ, jag är INTE här för att vara elak mot TS utan för att jag bryr mig om djur, vilket varken du eller TS verkar vara speciellt intresserade av.

jag tycker bara att alla ska vara så elaka och att detta inte leder någon vart så lås tråden tack!

#163: jag misstänker svagt att ingen Medarbetare är online.. ;p

Men undulater dör väl knappast för att dom får hamstermat, det är väl ungefär samma slags mat. Det måste väl ha varit nåt annat som hände.
#166 Sluta tolka det som att alla är "elaka"! Förstår du inte att vi försöker hjälpa KLARA, djuret som inte kan hjälpa sig själv. Jag är övertygad om att hon mår sämre än vad du någonsin har gjort, PÅ GRUND AV DIN BRIST PÅ ORDENTLIG DJURHÅLLNING OCH EMPATI FÖR DJURET. Herregud, skärp dig!
#166 det är ingen som är direkt elak. Vi vill bara dina djur väll och borde faktiskt ta åt dig lite av det som skrivs i den här tråden istället för att bara lyssna till dig själv.
Dina djur far illa - det är uppenbart. Dina föräldrar tar inte ansvar, då borde DU göra de och göra någonting åt de… Och jag anser att det är mkt brister i dina kunskaper, och du är nog lite ung och omogen (inget elakt menat som de kanske låter) för att ta hand om kaninerna själv eftersom du inte äns bor där kaninerna är..
#170 Ja, jag håller med om detta också (du är en väldigt vettig människa) kan inte hon eller hennes föräldrar (som egentligen har det huvudsakliga ansvaret) ta hand om djuret så borde hon se till att djuren får det bra.
Tror inte heller någon mederbetare e online ;P
Och NEJ, jag är INTE här för att vara elak mot TS utan för att jag bryr mig om djur, vilket varken du eller TS verkar vara speciellt intresserade av.
Och vad ska det betyda va?
Att sitta här och säga "du borde inte ha djur" "du misssköter dina djur" "du bryr dig inte om dina djur", hur i helvete hjälper det TS? Det får henne inte att förstå att djuren behöver kanske ett nytt hem, nej det gör henne enbart ledsen. Vilket du är för trögfattat för att förstå tydligen. Ord kan såra. Fatta!
Som sagt, synd om kaninen om den skulle vart ute, nej rent hemskt för kanin och ungarna då det riskerar denns liv. Men det hjälper inte TS och svara INTE på hennes frågor att skriva sånt. Så onödigt att jag säger det då ca 10 stycken andra framförde det.
Och vad fan vet du om att jag inte bryr mig om djur? Vad vet du om mig? vet du hur mågna djur jag räddat från att dö uta i skogen? Slåss eller skjutas ihjäl? Hur många oskyldiga djur jag gett en ny chans? Nej det vet du INTE så snacka inte skit.
JAG vill hjälpa folk och göra det bästa möjliga för djuren och se till att det blir rätt, inte bara sitta och säga "du gör fel, djurplågare!" men det är tydligen vad du gillar. Och tydligen tror du att du är bättre än någon annan här. Har du aldrig gjort fel i ditt liv kanske? (detta är fel mer än 1 gång, men går ändå inte att rätta till nu, bara säga "gör inte om det" och göra det bästa möjliga av det som händer och skre och HJÄLP TS inte hacka ner på henne med elaka komentarer)
#170 och #171 ge henne tips? då? hur ska hon göra tycker ni? vad ska hon göra med hanarna/hanen? den dräktiga honan som har ungar? med ungarna som finns/kommer?
Ge nu bra tips? som kan hjälpa TS och framför dom med en trevlig och normal ton så kanske ni verkligen kan hjälpa djuren vilker vi alla här vill :)

LÅS,LÅS SNÄLLA NGN LÅS DENNA TRÅDEN<2
okey, om alla slutar skriva då ingen Medarbetare är online? :)
#172 Jag tycker att det inte verkar som det efter som att du inte heller ger några konkreta tips? på hur hon skall göra för att djuret skall må bra. Dessutom verkar det som att du tycker att hennes djurhållning inte har några brister.
Hon sköter inte sina djur, det är uppenbart, men hon förstår det ej själv och då måste man säga det till henne.
Och nej, jag har inte kallat henne djurplågare (om jag har gjort det så kan du ju hänvisa till vilket inlägg du syftar på). Och nej igen, jag anser inte att jag är bättre än någon, eller jo, jag har betydligt bättre djurhållning än vad hon har och på så vis är jag "BÄTTRE" men det betyder inte att hon är en sämre människa. Och nej för tredje gången, det är INTE första gången hon behandlar Klara illa, hon har fått ha kull, på kull, på kull nu.
Medarbetarna är kontaktade men ingen verkar vara vaken eller på nätet just nu så vi får nog vänta tills de kommer in.
TS, mitt råd är att du inte läser mer i den här tråden och skiter i vad som skrivs och tar till dig den hjälp du fått.
#172 Det är ingen som har ordagrant kallar henne för djurplågare.
och om man har följt hennes trådar om klara innan så har iallfall jag märkt att hon har lite svårt att ta tills sig vad folk säger till henne. Då får man ju byta taktik. För jag kan iallfall inte sitta har och "titta på" när hennes djur far illa. känner mig då lika skyldig till "brottet"
#176 Håller med på punkt och pricka

okej tack alla som har hjälpt mig<3
Den här tråden har verkligen spårat ut, så jag låser den..
Om någon misstycker går det bra att ta kontakt med mig via PM.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com