Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1369 ggr
KexChoklad
0

Det var inte meningen

Jag ville bara säga att jag skapade ju tråden Vad är rätt ? Det var inte meningen att jag ville få Husberg att verka oseriös! Hon är en underbar tjej med underbara kaniner. Jag hade bara en fråga jag ville ha svar på . men allt verkade bara bli till ett stort missförstond , och jag är jätteledsen över det..

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

LaVey
0

Varför ber du om ursäkt?

Uppfödaren som du har haft kontakt med verkar ju inte det minsta seriös.

KexChoklad
0

#1 Jag är sån  , Jag kan inte stå ut med att vara ovän med nån

Sen känns det som att allt e mitt fel

// Elin

Maiae
0

#1 Det blev ett missförstånd, då uppfödaren framstog som oseriös, som hon absolut inte är.

Mvh Maia

Jordgubbsylt
0

Du kanske ska skicka ett mail till henne och be om ursäkt :)

LaVey
0

Ibland tjänar man på att stå på sig och stå upp för sina åsikter.

Uppfödaren verkar faktiskt oseriös.
Den åsikten baserar jag på vad hon skrev i tråden.

Maiae
0

#5 Alla har olika åsikter, enligt mig är hon seriös, men tyck vad du vill.

Mvh Maia

KexChoklad
0

#4 har gjort det men har ej fått svar.

// Elin

[Wera]
0

**Jag skulle inte bett om ursäkt här, utan mailat/Pm:at hon.
**
Men jag kan hålla med #5, elr jag vet inte om hon framstod som oseriös, men när Elin frågade Husberg om det gick att avla på hanen hon tingat som har anlag för bettfel svarade Husberg Ja. Det tycker jag kan vara både okunskap och oseriöst eftersom jag tycker man måste veta vad som går att avla på elr inte om man är uppfödare.

LaVey
0

Jag baserar mina åsiker på hennes inlägg, och hon skrev följande  i den  tråden "var det rätt"

"Jag tycker det är lite överreagerat det du säger #16, Våran uppfödning fick precis veta att våran lilla kille skulle gå bort pga bettfel, jag visste att du skulle andvända till Avel men inte en seriös Avel utan en Avel mella teddy och dvv. Det står förvarnat på våran hemsida om att handpenningen inte betalas tillbax pga att kaninungen varit reserverad till dig, denna defeckt fick vi reda på idag, Sen tycker jag att man inte ska hota en så som du gjorde på msn… Visst får du dina pengar tillbaka. På hemsidan står det så också. "

Det är inte det minsta seriöst.

Maiae
0

#8 Hon fick veta igår att han hade kraftigt bettfel och när Elin tingade kaninen visste hon inte att det var så pass kraftigt.

Mvh Maia

KexChoklad
0

Det kändes lite ledsamt när hon sa att jag inte hade en seriös Avel Gråter

// Elin

thexclub
0

Känns lite onödigt att ta det här imo, bättre att mejla Husberg och be om ursäkt.

Jag tycker varken hon är oseriös eller seriös, har läst hela tråden men jag personligen anser att jag vill ha lite mer fakta än så för att kunna bestämma mig för något. Hela tråden kändes aningen vinklad åt att hon skulle vara oseriös.

the vanity, it becomes insanity

KexChoklad
0

#10 men hon visste att han hade bettfel . Men hur fick hon reda på att det var så himla kraftigt?

// Elin

LaVey
0

Jag har varit inne och tittat på tjejens hemsida. Och hennes köpvilkor är det inget fel på.
Min åsikt om hurvida hon är seriös eller inte baserade jag på hennes uttalanden i den andra tråden.

"För  att få köpa från Lurvtussen's kaniner måste du först fyllt 18 år eller ha med dig en vuxen förelder. En kaninunge ska alltid hemtas med en transbortbur och ev kan det fixas transport.

En kaninunge från Lurvtussen kostar ca 400-450kr, då medföljer övergångsfoder, infoblad och stamtavla. Kaninungen du får med dig hem är öronmärkt eller ringmärkt dvs att kaninen har siffror i öronen, där uppfödningens nummer står + individ nummer. Om kaninen är ringmärkt, sitter det en ring runt fotleden där nummren står (detta är nytt enligt skaf).

Skulle en difeckt utses får ni phandpenningen tilbaka.

Vi tar halva köpssumman som handpenning dvs om kaninungen kostar 450kr blir handpenningen 225kr. När du tingar en kaninunge ska denna summa betalas in kontant eller via bank när handpenningen är inbetald ses den som tingad. Skulle du ändra dig efter att du betalat in handpenningen får du ej tillbaka denna summa pga kaninen varit tingad/reserverad till just dig i en längre period, då vi sagt att just den kaninen var tingad.

Kaninungarna säljs vid 7-10 veckor, bettkontroll görs och kloklippning om så önskas.

Vi har rätt att neka till köpare som vi inte anser kunna ge kaninen ett bra hem.

Det är önskvärt att kontackta oss ifall en olycka, dödsfall inträffar osv.

Vänliga hälsningar från Lurvtussarna hoss oss!"

Maiae
0

#13 För ibland fixar det till sig när de blir äldre, men i det här fallet blev det inte så.

Mvh Maia

LaVey
0

Det måste du nog fråga din uppfödare om.
Det kan vara svårt att se deffekter när ungarna är små.

Men det står i hennes köpvilkor att du skall få din handpenning tillbaka.
Så egentligen är väl saken utagerad?

Jag önskar dig lycka till med att hitta en kanin som du kan använda i din Avel.

KexChoklad
0

#16 vart står det ? enligt Maia skulle jag bara KANSKE få tillbaka den

// Elin

Maiae
0

#17 Sa fel, du ska få tillbaka den som uppfödaren sagt.

Mvh Maia

KexChoklad
0

Kejj , dåså , men jag vill gärna ha kontakt med henne , ja vill veta liksom

// Elin

LaVey
0

Har du inte läst vilkoren? Jag klistrade in dem i #14 (kopierat från http://pelin.webs.com/kpvilkor.htm)

Lite felstavat, men det står

Skulle en difeckt utses får ni phandpenningen tilbaka.

spiritedaway
0

Är väl lite onödigt att diskutera här om hon är seriös eller ej.

Hon sa väl i förra tråden att du skulle få tillbaka pengarna så fort hon sett att pengarna kommit in på kontot.

Det här borde kanske bara tas via pm istället.

Maiae
0

#21 Tycker samma som dig…

Mvh Maia

KexChoklad
0

#21 jag diskuterar inte om hon e seriös?!?!1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #20 jag ser bara att det står att man inte får tbx pengarna

// Elin

[Wera]
0

#17 "Skulle en difeckt utses får ni phandpenningen tilbaka."

LaVey
0

Då läser du inte ordentligt=)

DU har mail

spiritedaway
0

#23 Lugn, den meningen var inte menat till dig eftersom du inte har skrivit om det.

KexChoklad
0

Okej , men hur kommer det sig att hon sa nej till mig då ? för att jag inte hade en seriös Avel ?

// Elin

Clariiz
0

Jag låser den här tråden då den verkar spåra ur.
Att diskutera om en uppfödare är seriöst eller ej på ett öppet forum tycker inte jag är okej.

Om någon tycker annat får ni mer en gärna PMa mig.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Maiae
0

#27 Du ska ju få tillbaka handpenningen?

Mvh Maia

spiritedaway
0

#27 ta det här via pm med henne istället. Vi kan omöjligt veta vad hon har sagt. Och vi kan inte veta varför.

Hon sa ju i tråden att du skulle få tillbaka pengarna så det problemet är väl ändå löst?

Inlägget är låst för nya kommentarer