nån som är bra på färger?
För ett litet tag sedan fick min syster en kull med 2st ungar som har färger som hon är osäker på…
Därför undrar jag om någon här kan säja vad de har för färger.
(först en bild på hela kullen)
- mamma: viltgrå
- mormor: chinchilla
- morfar: järngrå
- pappa: viltgrå mantel
- farmor: viltgrå mantel
- farfar: chinchilla
andra färger i kullen: viltgrå, chinchilla, chinchilla mantel och svart (enfärgad chinchilla?) + de 2 ungar vi inte riktigt vet som det kommer bilder på här under….
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
vad är denna unge för färg?
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin
en till på den första
// Matilda
Satin
den andra ungen vi inte vet färgen på…
// Matilda
Satin

första är nog madagaskar=)
en till.
// Matilda
Satin
#4 ok, det är det vi funderat på - det eller sotig viltgul…
// Matilda
Satin
Den första ser ut som en lite sotad viltgul (mantlad såklart).
Viltzoner har den iaf.
Den andra ser ut som en viltsiames.

Första är någon mantlad sotad viltgul tror jag. Svårt att se.
Den andra kaninen ser ut som något chinchillasiameszobelsotatslöjat jox.

Den första måste vara viltgul, kan knappast vara madagaskar då det bara finns viltfärgad stam. Den andra ser ut som viltsiames.

Den första ser vid första anblicken ut som madagaskar men den har viltzoner så det är antingen en sotig viltgul eller en madagaskar otter, vad är det för ras?
Den andra är nog en schwarzgrannen! Mycket möjligt med tanke på att det finns både gult och chinchilla i kullen, schwarzgrannen är en gul chinchilla.
#10 det är franska vädurar. (vet vad schwartzgrannen är - de har 2st… men vi har fått för oss att de är mycket ljusare när de är så där små…) vi har ju funderat på om den är schwartzgrannen eller sallander men vi har inte kunnat veta om det är det…
// Matilda
Satin
Viltgul Mantel och Viltsiames tror jag. ;)

#11 de finns ju olika nyanser beroende på sotning, om nu den första ungen är sotig viltgul så kan ju den andra vara sotig schwarzgrannen.
Viltsiames är inte omöjligt men har aldrig hört om zobelanlaget finns på frassar, nån som vet?
#13 i en annan kull fick hon 3st som hon tror är brun zobel så om det stämmer att de är det så måste ju det finnas ett zobel anlag….
// Matilda
Satin
putt
// Matilda
Satin

#11 Sallander har väl inte viltanlag, tror jag. Angående schwarzgrannen så har jag en unge som troligen är blå schwarzgrannen, den var helt vit när den var liten och har nu ljusgrå öron och lite ljusgrått kring nosen, den har också fått lite mörkare hårtoppar, men den är väldigt ljus, men otroligt söt. Mörknar säkert lite till den är bara 11 veckor.

I och med att båda föräldrarna är viltgrå så kan det inte bli chinchilla och zobel/siames i samma kull. Även om mamma skulle ha zobelanlag så är chincillaanlaget från pappan mer dominant. Så det måste vara schwarzgrannen.
vi får väll se om det är lättare att se när dom blir lite äldre - vilket troligen är lättare då 
// Matilda
Satin

Tror som dem andra ;)