Hej! söker kärleks fulla hem<3
Hej ni som har läst min tråd äntligen, hoppas jag. vet säkert att i tisdags natt fick klara kaninungar. och jag har bara hittat hem åt sex av dom så jag behöver två hem till. Så om ni är intreserade av ungar av rasen lilla tysk vädurs och hermelin korsning så har jag två ungar kvar ni kan adda min msn tilda.sohl@hotmail.com bilder kommer<3 Och ni får gärna svara på dessa frågor!
P.S. jag bor i västra götaland i vårgårda=p
Har ni tid ,plats och pengar för en kanin?
Hur kommer den att bo?
är du en erfaren kaninägare eller vill du ha en första kanin?
Vad söker du för färger?
det ser ut som att det blir fem black and white och tre viltgul<3
priset är mycket mindre viktigt bara dom får bra hem<3 hör av er

hej det är typ sex veckor tills att ungarna ska lämna oss och det är viktigt stt dom har brs hem<3

Putt, lycka till med dom Matilda (: <3
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Jah lycka till Mathilda:D
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

tack ja och dom verkar må bra och får mycket di av klara. jag tror jag vet vrf hon sket i ungarna! det var det att hon boddei en förliten bur och hon kanske kände att inte hon och massa ungar fick plats och sen har jag ju sju syskon som sprang runt buren hella tiden alltså fem till 10 åringar men nu trivs hon hon har en jätte fin och stor bur med mycket hö och lungt runt buren mm…
#7 Dina kaniner har det jätte bra hos dej:) fixa bilder på burarna någon gång:D vill se dom(a)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

ja så klart men skulle du vilja he en unge som e lik sixten fast kanske hängande öron=p

#4 Är det inte lite för tidigt om de flyttar hemifrån redan vid 6 veckors ålder? Annars brukar 8-12 veckor vara normal tid för bebisarna att flytta 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
"Bara hittat hem åt 6 st" - Hihi det är inte dåligt med tanke på hur många veckor kvar det är tills de "måste" flytta ^^
#10 Undrar detsamma :)

okej jag låter dom få nya hem vid åtta veckor då tack för tipset<3 destu längre jag får ha dom destu gladare blir jag

men det skulle vara skönt att veta att ungarna får bra hem redan nu så att man inte måste oroa sig<3

hej! nu ärdet så att en utav ungarna hade frysit ihjäl så jag behöver bara ett hem till en utav ungarna nu r,i,p

#14 Nä va hemskt! Beklagar :(

ja det är ju väldigt hemskt tänk vilken fin kanin han eller hon hade blivit=x

bilder?

nepp inte än men dom kommer jag jobbar på det<3

Du kanske ska vänta lite, dom första veckorna är ju kritiska, hade två tingade ungar som dog vid 17 dagars ålder och det är tråkigt när dom är tingade. Bättre att vänta till du säkert vet att dom kommer att klara sig och kanske också vad det är för kön på dom.
Ålder vid försäljning är minst 6 veckor men helst 7-8 veckor, brukar sälja mina vid 7-8 veckors ålder.

Det är ju inte fel å ha intresselista heller :)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

nepp men dom mår bra och klara tar hand om dom men jag vilöl ju vara säker på att dom får bra hem<3
det är jättebra att du kollar efter intresserad redan nu :)
Borde du inte vänta några veckor så att du är säker på att inga fler ungar dör? Ifall du redan hittat hem till dem och vi säger att två till dör vad ska du göra då?

Det är precis det jag menar som #23 skriver. Jag har själv varit med om att tingade ungar har dött, men då har jag ju haft andra ungar som dom kunnat tinga i stället. Kolla redan nu att ingen är mycket mindre än dom andra, för har dom kommit efter och är mindre redan från början, så är det stor risk att dom inte får tillräckligt med mat.
Eller så meddelar man bara att det finns risker att alla ungar inte kommer att överleva. Jag tycker i alla fall det är jättebra att kolla upp intresserade redan i förväg.

tack<3 ja jag vet det är hemskt om dom blivande ägarna inte får sina bebbar. men vet ni va? när mamma och jag skulle titta till ninisarna ramlade en ner på marken och då tog mamma den och lade den jämte syskonen hoppas inte att klara reagerar på lukten och skiter i dom igen

Jo, givetvis är det ju bra att ha intresserade i förväg, en kölista, det har jag ju nästan alltid, även från kullar som inte är födda ännu.
Du vet väll at du kan tappa köpare till ungarna ifall några tingade bebisar dör?
I min första kull föddes det 6st ungar, en familj hade bestämt sig att dem ville köpa av mig, efter 3 dagar dog alla bebisarna för att de hamnat utanför boet, jag tappade några köpare, jag sa till dom att kaninen var omparad och ungarna skulle komma någongång i maj, köparna orkade inte vänta så länge utan köpte en kanin från djuraffären istället;/
Vill bara att det inte ska hända detsamma med dig!
Kramar!

Jo, men givetvis tappar man köpare om det dör ungar och man inte har några fler. Men här handlar det ju inte om att hon ska ta en kull till om några ungar dör, så det är ju inte riktigt samma sak.

okej men tack=p

hej nu har jag hittat hem till dom fem ungarna som återstår<3
#31: Så då kan jag låsa tråden? =)

Har du en blackandwhite hane kvar så kanske jag är intresserad :)
EDIT: Såg inte dom två sista inläggen.

Hej! jag har ju sixten kvar han är en ettårig lejonhuvad hermelin pappan till ungarna nepp jag har ingen unge black and white kvar för att dom dog ju=c men om du vill ha sixten så kan du pma mig<3