Vilken färg är ful?
Vilken färg? på en kanin tycker ni är ful?
Vilken färg? tycker ni är fin?
Mina favoritfärger är blå, brun (havanna), och zobelsiames blå och brun. :)

Tycker inte att någon färg är ful. Men är mest för lite ovanliga färger som lux och schwarzgrannen.
Kan inte säga Vilken färg? som är ful. Innan ratade jag viltgrå och nu har jag en viltgrå hane och en viltgrå mantlad^^
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Viltgrå verkar finnas i många nyanser, en del är jätteblaskiga och det tycker jag inte är så fint medan andra är jättefina och liksom lite rödare och varmare färg. Annars finns det väl inga fula färger, men kanske färger som man tycker är finare än andra, Min favoritfärger är viltgul, vit blåögd, blå, japantecknad. Dom manteltecknade är ju lite roligare än dom enfärgade. Tanfärgen är ju också jättefin. Har en unge som troligen är blå schwartzgrannen, se nästan vit ut, med grå öron, blågrå ögon. Hon är verkligen jättefin. Är lite less på madagaskar och även isabella kan jag tycka är en lite tråkig färg. Havana är också en favoritfärg.
Det finns ingen färg som jag riktigt tycker är ful, men det finns en del färger som är ganska tråkiga. Hade en viltgrå hona förut och det var ju kanske inte den snyggaste färgen, men den var inte precis ful. Jag gillar inte heller svart eftersom det känns så tråkigt och jag skulle bli lite "less" på den.
Den finaste färgerna jag vet är blå. Men jag tycker att nästan alla färger är fina:)
Jag gillar egentligen inte vita rödögda djur, men jag har ju min lilla Schneewittchen som är just den färgen. Och sen hade jag 2 möss som också var den färgen;) Men jag får väl säga att jag tycker minst om den färgen. Fast så klart älskar jag mina djur oavsett färg:)
Finast färg på kanin tycker jag är madagaskar eller blåbrokig
Jag tycker det hänger mycket på individerna, om färgen är fin eller ej.
Ex så tycker jag inte att viltgrå är någon fin färg rent generellt, men kan på vissa individer vara riktigt snyggt.
Finaste färgerna är vit blåögd, white zobel brun/blå, rävröd, järblå.

Jag kan inte så mycket om färger ännu men en färg som jag har fastnat för är BrunTan =)

Jag tycker havanna och viltgul är riktigt fint, även brun zobel white.
the vanity, it becomes insanity

Nej, det finns nog ingen färg som är ful…. sen kan man ju ha favoriter… själv älskar jag viltbrun & viltgrå.
Jag gillar inte vit rödögd så mkt, dock har jag en rysstecknad som ju nästa är vit rödögd och henne ölskar jag verkligen! Madagaskar är inte heller min favvo, men kan vara riktigt fint på vissa individer!
Gillar white-färgerna massor, även blå och fina viltfärger. Viltröd och viltgul är nog favoriterna, även rex castorfärgen :)
Madagaskar är den enda färg jag kan säga att jag tycker är ful..
Jag älskar Havana, blå, japantecknat, viltgul och rysstecknat :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag gillar inte heller Madagaskar, och sa tkr jag att de ite ar so snyggt med svarta kaniner.
jag gillar alla andra fargerna.
Jag tycker mest om madagagaskar, vilt- och järngrått.
Jag gillar varken viltgrått eller madagaskar alltför mycket, men inte så att jag hatar det.
Favoritfärgerna är riktigt mörk järngrå och vit rödögd.
Not your mom, not your milk.

Ingen färg ful… Jag tycker att alla är fina:D
Tycker att viltblå/viltgrå kan vara lite tråkiga i längden (trots att jag själv har 3 kaniner i dessa färger), men som Ninni sa, det hänger på individen och man kan inte direkt säga "fin" eller "ful" färg. Det är precis som hårfärgen på oss människor, t.ex så passar ju inte svart hår på alla.
Blå tycker jag är en mysig färg och speciellt på ungar. Mantlade kaniner av olika slag (speciellt viltblå/viltgrå) tycker jag också är riktigt mysiga. :)

#16: same here :>
the vanity, it becomes insanity
-Borttaget-
// Michis
Ingen färg är ful men de färger jag gillar mindre/som är tråkiga är mörka färger, så som svart, mörk brunzobel, viltgrå på vissa raser, viss järngrå (beror på nyans) svart otter gillar jag absolut inte!
De färger jag gillar mer är ljusa, så som zobelsiames, madagaskar (mörk på korthåriga och vilken nyans som helst på långhårga-teddys), havana, vit bö, manteltecknat, rysstecknat, viltblå, viltgul, kanel, blå otter, isabella och tan.
Håller med dom andra, ingen färg är ju ful. Men jag gillar mörka färgen mindre, som svart och brunzobel.
Min favorit färg är gul av vilken sort som helst och zobelsiames brun :) (mest viltgul kanske)
Dessa färger gäller då teddyväduren :)
Jag vet inte om det finns någon färg jag tycker är ful. Däremot kan jag tycka svart, madagaskar och viltgrå kan vara lite tråkigt men på "rätt" kanin kan det vara jättesnyggt.
Blå, viltgul & havanna är nog mina favoritfärger. Just nu i alla fall :)
vit blåögd ,borkade, viltgul, blå , kanel är mina favisar ;D
dom jag tycker om mindre är viltgrå och svart
Jag gillar inte klottiga japaner eller japantecknade med slöja/mask.
Favoritfärgerna/teckningarna är bla white zobel brun & rysstecknat.
#24 - Dar sa du något - gillar inte heller klottriga japaner.
Not your mom, not your milk.

Tycker madagaskar är snyggt på teddysar och lejon, men inte på korthåriga :)
Tycker mest om färger som har blått eller gult i sig. T.ex. Zobelsiames blå, g/s japantcknad, viltgul, blå, blå zobel, kanel osv. Gillar också bruna färger. Typ havana och ljus brun zobel.
Gillar inte brokade, mantlade kaniner så mycket. Fast det beror på. På vissa kaniner är det jättefint :) Och mörka kaniner eller nyanser gillar jag inte heller så jättemycket. Men som sagt ingen färg är ful. Alla färger passar ju på olika kaniner :)
Emma
gillar värkligen inte madagaskar på vädurar xP men på lejon e det rätt fint:) gillar även inte viltgrå på långhåriga men hur fint som hälst på hermelin tex:)
Favvo färg på lejon är Vit rö, s/g japantecknat, viltblå brokat, havana och viltgrå(fast inte på lejon och teddy!)
gillar även zobelsiames på alla typer av hårlag och blå zobel e fina oxå:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
det är nog ingen färg som jag direckt tycker är jätte ful… men jag tycker mindre om hel vita kaniner…
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

Jag har lixom tröttnat på madagaskar på DVV, har aldrig sett det på någon annan, men jag tycker att det är en väldigt enformig färg…
#30 ja vist har man tröttnat typ;) men du får kolla på madagaskar på nån kanin med mycket päls;) ser finare ut då^^
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag kan inte säga att jag inte gillar någon färg precis.. Men färger jag tycker mindre om är väl: Madagaskar!
Men färger jag älskar är: Havana, Ljus brun zobel, rysstecknat, zoblar överhuvud taget, vit rö och en massa andra färger, fast jag tycker nästan att alla färger är fint på teddy (A) <3
Jag tycker inte att det känns speciellt trevligt att säga en färg osm är ful, för det skulle aldrig falla mig in att säga att någons kanin är ful (inte för att man gör det men ni förstår nog vad jag menar).
Är speciellt svag för vit med madagaskarmantel.
ingen färg är ful, men viltgrå och svart är nog mina favvisar
Gillar nästan alla färger, utom viltgrå :P

#30 Har du någon bild på långhårig så man kanske kan få se?
#33 Du har helt rätt i att man inte kan säga att man tycker någon färg är ful men färg är lite samma sak som ras tycker jag, vissa tycker om taxar och vissa pudlar, samma sak med kaniner, vissa gillar kaniner med öron som ligger/hänger och vissa gillar öron som står. själv tycker jag inte alls om ligande öron eller Dvv (är kanske bara dom som har det) jag gillar stående =D men alla gillar olika och det är väl tur det!
Sedan behöver man kanske inte uttrycka sig i ordet "ful" men….
Jag tycker att alla färger är fina, beroende på ras etc. som oss människor, alla kanske inte passar i rosa hår, men andra gör det :)
Men några färger som jag (om jag gick på utseendet) hellst inte skulle vilja ha är en japantecknad med mask/slöja eller scheck(brokad?) med så mycket fläckar, så man inte ser vad som är grunden ^-^

Ja, smaken är som baken….. Den färg som en inte tycker om , tycker en annan är jättefin. Men man märker ju när man föder upp kaniner vilka färger som är mest efterfrågade. Dom manteltecknade oavsett färg brukar ju bli tingade först, svart är väl lite så där, medan däremot svart manteltecknat är en jättepopulär färg, har nästan kö på såna kaniner, för jaf får inte så värst många. Viltgul är en annan färg som är väldigt populär. Vita blåögda och wienertecknade har jag för första gången i år och dom är ju också fina. Viltgrå, ja vissa nyanser men hellre då viltgrå manteltecknat. Madagaskar kan väl vara fin ibland, men det känns som om den färgen är så vanlig så man är less den bara därför. Jag försöker ju kombinera mina parningar så att jag ska få många olika färgkombinationer i samma kull, det är mycket roligare för dom som ska köpa kaniner om inte alla ser likadana ut. Fick en blå chinchilla i en kull för några år sen och den var såååå fin.

#12 AVSLÖJAD! :P
viltgrå gillar jag inte
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jag tycker nog om alla färger, men harfärgat är extra vackert..
Tycker även själv att det är svårt att rata färger, färger kan se så olika ut på olika kaniner. Ratade svart för ett tag sen men på min svarta hona är det så himla stiligt! Kan ärligt säga att jag har aldrig sett en vackrare svart päls. 
Tycker inte det finns en ful färg direkt.
Tycker inte någon färg är direkt ful men jag tycker inte om madagaskar på dvärgvädurar!
Kastanjegårdens Kaniner
jag tycker inte någon färg är precis ful men ryssteckade och svarta är jag inte så förtjust i.
Älskar vit rödögd. viltgul osv.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Älskar de flesta nyanserna av japan, huvudet får gärna vara tvåfärgat ^^ Och älskar havanna, svart tan och zoblar :)
Gillar inte manteltecknade så mycket, inte heller viltgrå.
Men jag dömmer inte efter utseendet ^^
Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.tk - himmelska hoppare!
Dessa nyanser av japan gillar jag! :D (Wilmer och hans syskon)

Havanna och chinchilla är nog dom finaste färger jag tycker om.
Sen tycker jag att ingen färg är ful utan det är nog mest som ninni sa, det är ifrån individ till individ.
Tex, Jag tycker inte så mycket om svarta kaniner då det blir så tråkigt tillslut, men Terese kanin var helt svart och jag tyckte den var oändligt snygg! Så detta varierar helt ifrån individ till individ.
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Tycker ingen färg är speciellt ful, gillar dem flesta färgerna :)
// Emma :D
Färger som jag gillar är viltgrå (har ju det själv) , Och jag gillar typ all sorts viltgrå på olika raser och hårtyper.. samt mantlade. Och så gillar jag viltgul! :) det är nog mina favoriter ! <3
Gillar dock inte så mkt färgen viltröd (INTE min smak) tkr den är tråkig..
// Michis
Färger jag gillar är blå och vit blåögd, brun zobel white, det är dom jag gillar mest!
Inga färger är fula, men vissa tycker jag mindre om, tex viltgrå, tycker det är så tråkig färg, men kan vara fint på vissa individer :)

Jag gillar inte; svart, viltgrått eller madagaskard :P
Dock har jag en svart hollis, en madagaskard & en castor/viltgrå dalmatin. (A)
Sen älskar jag blått, viltblå & isabella
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com