Hur länge diar kaninungar?
Hur länge brukar ungarna dia? Syftar på åldern.
Kastanjegårdens Kaniner
De diar väl tills de blivit 6 veckor gamla. Vissa fortsätter att dia om de får chansen.
#1 jag kan ha fel men slutar de inte tidigare? men det kan ju bero lite på hur länge honan orkar med det… jag har aldrig sett att ungarna diar vid så hög ålder.
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
#2: Vid den åldern är det väl snarare snuttar, om de får tillfälle.

Jodå, dom diar så länge dom får, har man nån unge kvar med mamman så diar dom ända upp till 8-10 veckors ålder. Har varit med om det flera gånger då jag tänkt behålla en unge och den fått gå kvar med mamman.
de börjar iaf avvänjas vid 5-6 veckor ju!
Har haft honor som diat mycket längre än så.
Behöll t.ex en hona som skulle få gå med mamman.
Hon diades upp till ca 13 v.
Jag har varit hos en uppfödare och ungarna diade ända tills de var runt 10 veckor gamla:) sålänge de fick av mamman så kröp de gärna under magen och tog sig en slurk.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Tycker att dom inte ska dia längre än 8 veckor tror inte de är bra om dom diara längre.
#9 Vrf tror/tycker du inte det?
#10 Bätre dom lär sig äta redig mat i stälet för att dia för längre..

#11 Men att dom diar fortfarande vid den åldern betyder ju inte att dom inte äter annan mat, det börjar dom ju göra vid 3 veckors ålder, diandet är ju då en väldigt liten del av det dom äter och har ingen som helst betydelse.
Det går inte att säga. Runt 6 veckor ungefär.
Det beror på ras, hur mycket mjölk honan har och hur stor kullen är. Ibland skiljer det sig från varje individ i kullen. Vissa slutar vid 3 v medan andra slutar vid 7 v. Det är olika.
#12 de är aldrig bra för något djur att dia för länge.. Men de är min åsikt
De äter allt, pellets, allt som är grönt, grönsaker, frukt…ja allt!
….men ändå så vill de dia ibland ^^
Kastanjegårdens Kaniner
för ungarna är det kanske mysigt men är det så bra för mamman?
Mina har nog slutat nu, kanske någon tar nån slurk, och de är 7 veckor på tisdag!