Aktiviteter med sin kanin
Japp. Jag vill ha tips? på aktiviteter man kan göra med sin kanin.
Leka, lära, träna. :)
Vad brukar ni göra med era kaniner?
Molle har en leksak som han tyckte mycket om förut, men han har tröttnat nu. Det är boll som man lägger godis i och när han puttar runt på den så trillar godisarna ut. Ibland får han rulla med bollen rätt länge innan det kommer ut nåt godis :) Åh. han är så söt :P

#1: Tack för tipsen. :) Men den där bollen med pinglan. Är det en attleksak?
#2: Kaninhoppning har jag aldirg prövat, men det vore säkert kul! Jag tror kaninen gillar det med. :)
Ingen som har flera tips?? tips? som man inte behver ha leksaker till?
Någon som har lärt sin kanin något trix någon gång?

#3 Vsg :) Jag förstår inte vad du menar med attleksak?
Trix kan jag inget komma på nu, men att kanin kommer ner du ropar :P

#4 Jag tror att Lotta_A menar kattleksak :P

Jaha, smart sara. Tack :)
#3 Nix det är ingen kattleksak, utan till smådjur :)
Japp. jag menade kattleksak :)
kommer hampus när du ropar kajsa?

Hehe, nja jag menar att kanin kommer när man ropar kaninen namn :)

Mina kaniner vet nog inte enns vad dom heter..

#9 Säger du aldrig deras namn till dom?
Ja, man kan träna kaninen i att komma när man ropar :) Det är riktigt mysigt när de lärt sig! Då kommer de springandes när man ropar!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#11: Molle kunde det när han bodde inne. Det var ganska kul att träna med honom.
Man ropar kaninens namn sen när den kommer får den någon liten godbit. Så gör man så varje gång. Då lär dom sig tillslut :)
Men sen vart Molle tonåring och vägrade lyssna på något jag sa :P Och sen på sommaren flyttade jag ut honom och nu har jag inte tränat något mer med honom. Kanske vore kul att prova igen :D
#12: Ja, det vore jättekul. Det är roligt att se att när man ropar "Mooolle" så tittar han upp och lyssnar. Han vet attdet betyder någonting, men han kan bara inte minnas vad. Men han lyssnar och blir uppmärksam varje gång.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#13: Tror snarare att han vet vad han ska göra, men han skiter i det helt ekelt. Bara för att jälvas eller för att han inte är sugen på nåt gott :P
Lattjo med kaninen?!!! Japp det är jag "expert på"…fniss….INTE….men försöker ha skoj.
Labyrintkoja:
Jag bygger en labyrint med kartonger som hon kan krypa runt i….lägger en filt eller nåt över….kors o tvärs hit o dit. Sen ligger jag med mitt stora tryne i slutet av labyrinten o ropar "PUNZIE!!!"…..hehe….(tänk er synen…fniss) Hon älskar detta!!! Dessutom kan man göra massor av varianter….
Gömma mat/gott:
Jag lägger nåt smarrigt i en toarulle….sen är det bara att fresta Punzie med denna….Hon jobbar envist tills det går att äta upp det!
Hoppa hinder:
Vi har ett "riktigt hinder" som min pappa snickrat ihop. Sen tar vi lite pinnar o lådor. Ja sen är det bara att bjuda in till hopp….Punzie gillar leken "sådär"….hon gillar mer att riva hindren o kasta bort pinnarna….fniss. VI bygger HON river….
Kurragömma:
Så fort Punzie är "utom synhåll" så ropar jag "var e Punzie?"…..Hon har nu lärt sig att "smyga" fram ur gömman och då säger jag "tittut dääääär är Punzie". Varpå hon ofta gör ett segerhopp….skratt!!! Jag kan också gömma mig runt nåt litet hörn….o då är det fortfarande samma ord "var e Punzie"…..(korkad Muumintrolla…jag vet). MEN Punzie är smart - hon vet att hon ska komma smygandes dit där jag är.
Spela boll:
Jag lägger en boll (liten mjuk) framför Punzie o hon buffar bort den…eller tillomed sparkar den bakåt!!! Så upprepar jag tills hon lessnar o tar tag i bollen och svingar bort den…haha.
Hm ja säkert gör vi nåt mer knas….men skoj har vi!!!
#15: Nej vad sött :D
Jag brukar ibland ta en toarulle och stoppa i massa "godsaker" som kaninerna tycker om. Sen sätter jag hö på sidorna så att dom får jobba lite, haha :D
Smart grej att sätta hö på sidorna!!! DET måste vi testa….. #18
Ja gör det :) En av mina kaniner brukar bli jättesura och kasta iväg toarullen. Sen försöker hon ignorera den, men typ en minut senare rycker hon i den igen, haha :D

*putt*