Tänk på er attityd
Har alla tänkt över sin attityd här på kif någon gång? Det kanske skulle hjälpa mot de fler och fler bråk som kommer upp hit och dit. Man märker att fler och fler bara får sämre och sämre attityd. Det kan man tänka på när man läser en tråd, svara inte negativt om du tycker det är så dåligt svara med konstruktiv kritik du kan ju inte bara skriva att ditt och datt är fel utan du måste säga en förklarning för det. För även om du tycker att det är solklart att man ska städa kaninernas bur en gång i veckan så kanske det absolut inte är så för andra, tänk på det alla är olika och man måste respektera. Tycker alla bara ska tänka efter rejält innan man kommenterar eller skriver en ny tråd, man kanske råkar skriva nått man ändrar eller du kanske var på dåligt humör, du kanske bara hade totalt fel. Vi vill ju ha ett fredsamt kif eller hur?
Mvh Maia

Självklart! Jag håller helt och hållet med dig.
Jag har själv försökt svara så trevligt som möjligt på vissa inlägg, men jag tycker inte det är någon ide ibland eftersom vissa personer skriver så otrevligt tillbaka.
och man bör helt enkelt tänka efter innan man svarar, precis som du säger.
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Haller absolut med. Jag forsoker sa gott jag kan skriva sa bra som mojligt. Ibland orkar jag inte lagg mig i. Men vissa har i kif har sa fruktansvart dalig och trist attityd! De tror liksom att de kan skriva hur de vill :/ lite trakigt.

#1 Precis, man måste alltid komma ihåg att annvända hjärnan, inte bara slänga in en kommentrar, det går bara inte.
Mvh Maia
Håller med fullständigt! Försöker verkligen tänka till ordentligt innan jag skriver något.
Not your mom, not your milk.

Håller med helt klart :)
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com

Ett annat tips? är också att försöka se ur andras perspektiv innan man skriver något, även om det kanske är något som man själv tycker är helt korkat kan det vara en självklarhet för andra och då får man försöka sätta sig in i deras situation. Tänk över hur ni själva helst skulle bli kritiserade ifall någon ville "bryta" ett beteende hos er som ni själva inte finner något fel på.
the vanity, it becomes insanity

#6 Precis försökte förklara det i texten, det finns ju en gyllende regel på forum också, så man själv vill bli behandlad bahandlar man alla.
Mvh Maia
Håller med, jag struntar fullständigt att komentera i trådar som det är dålig ton i, vill inte hamna i något bråk, fast det är klart, jag säger ju vad jag tycker, men när det bråk i trådar så känns det hopplöst.

#8 Inte jag heller, det känns som du skriver helt hopplöst, det gör ju inte saken bättre kan man säga.
Mvh Maia

Putt, tycker många ska läsa detta.
Mvh Maia
Instämmer med #1. Tycker också som #0 säjer, att man ska motivera sina åsikter, annars blir det bara en massa tomma ord, och tjafs.

Håller med :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

#11 Tjaffs pga tomma ord blir bara totalbråk som du skriver….
Mvh Maia
Bra skrivet! Jag är mindre och mindre inne på detta forum eftersom jag tycker det är så himla låg nivå på tonen folk använder ibland. Vissa inlägg skiter man i att svara på eftersom stämningen redan är uppskruvad.
Tycker att det är jättebra om folk vill se över sitt sätt att uttrycka sig, även om man verkligen inte menar illa så är det viktigt att man tänker på hur man skriver. Det kan ju uppfattas som att man har en dålig attityd även om man inte menar det så.
Håller med, bra skrivit!
Även om någon har fel ang någonting så behöver man inte svara tillbaka på ett sätt som idiotförklarar den andre, jag menar varför inte säga det på ett trevligt sätt!?
Svarar heller inte i trådar där folk sitter och bråkar om småsaker. Det är cockså tråkigt när det är två eller fler personer som inte kan ge sig utan måste verkligen få sista ordet!
Det vore också trevligt ifall alla kan hålla sig till ämnet som tråden handlar om istället för att förstöra den. (ej denna tråd, utan trådar i allmänhet).
En sista sak: se inte allt i antingen svart och vitt, det kan finnas olika nyanser av grått!
Kastanjegårdens Kaniner

Mycket bra skrivit!
Tycker vissa flickor/pojkar ska läsa ditt inlägg rätt noggrant då det tyvärr finns folk som använder alldeles förmycket attityd är på kif.
Och trådar där folk sitter och bråkar med varandra - jag orkar inte ens ibland läsa igenom de, men man får ju hoppas att de personer som vet uppför sig illa och läser detta suger åt sig det så att de slutar. Vi alla vill nog ändå ha ett trevligt iFokus med trevliga männisskor :)
// Kram Louise
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

#15 Precis så ska man tänka, det finns olika nyanser av grått:)
#16 Tycker också många borde läsa detta särskilt dom som uppför sig lite sämre…
Mvh Maia

#17 - Jo precis! Har sett bara idag ett flertal inlägg där de svär och använder mycket utropstecken. Tycker det är så tråkigt!
MVH.
Louise T
Någon kanske borde nåla tråden?
Not your mom, not your milk.

#19 Tycker som du.
Mvh Maia

#19 & 20.
Säger samma sak, någon Medarbetare vill ni nåla? :)
MVH.
Louise T

För det första , vad betyder nåla ? :P
Men alltså , jag kan uppfattas som välldigt otrevlig , vilket alls inte är med mening att jag ska uppfattas som. Många missförstår mig . Ibland blir man så jäkla irriterad så aa då blir det som det blir.

# 22 Nåla betyder att man klistrar tråden längst fram så att den inte hamnar långt bak :)
MVH.
Louise T
Håller med!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#22: Men man behöver ju inte skriva när man är irriterad. =)
Man kan försöka tänka på nåt annat så man lugnar ner sig, och sen svara.
Jag håller med #0, om man tänker efter hur kommentaren/inlägget låter innan man skickar iväg det hinner man ändra texten lite så att andra inte tar illa upp. (:
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#23 okk:) , #25 Nae , men man vill ju liksom försvara sig eller vad man ska säga :P men jag ska verkligen försöka att tänka efter innan jag skriver nå mer i trådar nu

#26 Det är bara att kämpa :)<3
MVH.
Louise T
#26 Enligt mig, inte hela tiden men ibland är det inte "bara att du vill försvara dig" för ibland tar du inte ens emot den hjälp du får när du frågar om hjälp.

#28 klart jag gör^^, jag orkar ju knappast skriva efter varje råd : Okej jag tar emot detta rådet och ska pröva . Så gör jag liksom inte
#29 Inte jag heller. Men jag skriver ibland t.ex. att jag ska pröva, och frågar mer om det jag fått råd om och låter mer intresserad i det jag fått hjälp om! ^^

Kanske någon kan nåla?:)
Mvh Maia
Ändrade rubrik till en mer tydlig och nålade den, så får den vara nålad ett litet tag.
_Vissa kanske känner igen mig, ;D
_
Jag håller absolut med, de som vet varför jag inte är inne här, kanske inte ens ska skriva i denna tråden :)
Jag tycker absolut att alla ska tänka över vad de har skrivit, om de har skrivit något opassande innan de klickar på "Skicka kommentar".
Jätte bra tråd! <333
Jag håller med!
Hoppas bara vi slippen en massa tjafs på denna sajten :D

JAG HÅLLER MED!
Det är ju bara jbbigt när folk svarar så himla negativt. Om jag t.ex. skrivit något som egentligen visade sig vara fel, typ att rex kaniner har väldigt långt hår (lol) så tycker jag att folk ska svara snällt att jag skrev fel, och inte elakt!
Elakt svar: Men ååh du kan ju typ inget om kaninraser det är ju HELT FEL! >.<
Snällt svar: Jag tror du missuppfattat det, rexkaniner har kort hår :P
Så varför vara elak och ha en taskig attityd? Okej, nån gång kanske man vaknat på fel sida eller så men bara för det behöver man väl inte vara elak? Asså folk HAR känslor!
I alla fall så har detta inte hänt mig om rex och de där, jag bara hittade på något. Men fatatr ni grejen? Fett störande!!
#37 Jag håller med, man ger konstruktiv kritik men det finns dom som tyckerr att vi är elaka, negativa och att vi tror vi är bäst och vet bäst - Äsch lägg av med det där säger jag bara, för det är inte sant. Dom vet bara inte vad konstruktiv kritik är och kan heller inte ta emot kritik.

Hej,
Vilket bra inlägg i dagens kommunikation som mestadels sker via cyber space / internet.
Blir ledsen ibland när jag läser "trådar" på olika forum sidor där en del just mer eller mindra ska dumförklara tidigare insändare… mycket trist!
Så, ditt inlägg var en bra påminnelse att vi istället ska vara konstruktiva och hjälpande.
Ha en otroligt bra dag, vecka.. månad… sommar!
Jag blev precis ny på denna sida, har kanin igen efter många års uppehåll. Så jag ser fram emot nya kontakter, ömsesidiga tips? & allmän kontakt!
Många många hälsningar!
Jätte bra skrivet! håller med dig till 100% har sett flera som kommit med dumma komentarer och hoppat på andra m.m.m

Tack:)
Mvh Maia

Håller med om att man ska behandla andra som man vill bli behnadlad själv! Jag försöker vara så trevlig som möjligt på mina svar för jag gillar inte när folk är otrevliga. Då brukar jag svara via ett pm och säga att derasa attityd är inte så bra. Men hittills så har jag ej behövt det här på iFokus! men så har jag inte läst igenom precis allt på alla sajter heller! Men jag tycker att det är jättebra att ni tagit upp detta i denna sajt!'
Ha en fortsatt trevlig lördag!

håller med dig!!
Ja, det är sant!
Man ska tänka på vilken attityd man förmedlar, även om man många gånger också kan bli missförstådd fast man bara menade väl.
#44 Ja, precis. Håller med. :) Det är därför ganska bra att använda sig av smilysarna, man förstår ofta lite lättare vilken kännsla personen har.

#45 Ja de kan faktiskt vara jätteviktigt ibland!:)
Mvh Maia