Kanin iFokus

Kanin

Etikett: produktion
Läst 1039 ggr
PaaatyPalm
0

(X) Avlivnings kurs ?

Då jag börjar överstiga antalet kaniner nu (5st) och kullar kommer till hösten har jag smått funderat på att gå någon form utav kust för att kunna avliva djuren om det blir akut. Menar ju såklart inte att jag bara ska avliva alla hur som hälst, utav om dom får någon attak och det endast är avlivning som gäller. Hur som hälst. När man har kaniner kan det ju vara bra o veta hur man kan avliva dom också. Har själv Råttor som jag avlivar med ett skott i nacken. Men käns som om man kanske inte kan göra samma sak med kaninerna. Dock vet jag inte om jag någonsin skulle kunna avliva en kanin, men det kan ändå vara bra o veta.
Ojoj, nu blev det massa babbel.. Men säg till om någon vet något sånt i skåne.

Bwt; Bra att ni skaffa denna kategorin, käns helt ok att ta upp detta nu. Hade ldrig skrivit det i det allmänna tror jag.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

MarHai
0

Jag har skrivit om två avlivningssätt i en annan tråd.
Vreta kaningård i enköping anordnar slaktkurser.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Denna kommentar har tagits bort.
PaaatyPalm
0

#1 jo jag vet hur man ska göra, men vill gärna inte testa själv, skulle gärna vilja se när någon gör det först :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Agda
0

Som jag skrev i tråden "Kaniner för slakt", hör på http://www.alternativ.nu/smf/, för där finns det slaktkunniga lite här och där i SverigeGlad

Anna86
0

Jag fick lära mig av en uppfödare när jag var med i KAF, visste hur man gjorde men hade aldrig gjort det själv innan. Men uppfödaren följde med hem en dag och visade hur det skulle gå till så då kände jag mig mycket säkrare sen :)