Kanin med lång päls över hela kroppen?
Vilka raser/korsningar finns det som har lång päls över hela kroppen? Som är lika stora som en dvv ungefär eller mindre.
Dvärgvädur fuchs finns. =)
En dvärgvädur, fast med längre päls helt enkelt.
Såhär ser dem ut.

fast fusch har inte lång päls på huvudet . teddy däremot har päls överallt
Finns det inte nån korsnin mellan Teddy och löwen som har mycket päls? :)
#2: Kroppen tolkar jag som just enbart kroppen.
Huvudet är ju, ja huvudet. =P

#3 teddyn har jättemycket päls … myycketmyyyycket

Teddy och löwen är samma anlag har jag just fått lära mig (dubbla löwenanlag) och det finns väl alla varianter från teddysar med mycket päls överallt till dubbelmanade löwen som bara har man och kjol. Sen finns det visst nåt som kallas för pekingteddy som är nåt mellanting.
Jag vill ha en med mycket päls på huvudet och rätt mycket på kroppen, men huvudet är viktigast :)
Dock får du ju tänka på om du vill ha en renrasig kanin så är inte en "teddyvädur" alternativet, då det är en icke godkänd "ras".
Annars finsn det angora, men kräver mycket pälsvård och klippning.
Not your mom, not your milk.
Jag ska inte ställa ut så behöver inte ha nån godkänd ras eller en renrasig kanin.
#10 - haha, rätt där. ;)
Not your mom, not your milk.
#9 Teddyväduren och dvärgteddyn är ju alternativ. De har lång päls över allt, huvudet, kroppen - ja överallt!
Teddyväduren är som en dvärgvädur fast med mkt päls. Och dvärgteddyn är som ett lejon (lejonhuvad kanin) fast med mkt päls.
Sen heter det ju lejon inte löwen - om du inte ska prata tyska vill säga. Men jag tror vi pratar svenska ;) elr..?
Du kan gå in på teddyklubben och läsa mer.
_
Bild: Dvärgteddy._
_
Bild: Teddyvädur._
#12 Det är precis en sån jag vill ha, fast med hängande öron :)
#13 Ja då är det teddyväduren (den bruna/havanan på bilden) som du menar då? :) jag har en sådan kull nu på G, honan är på dag 29.
www.berggrenskaniner.webb.se