Vilka färger kan det bli?
Hej! Nu undrar jag om det är någon som vet vad det kan bli för färger på ungarna om det är en Madagsacar wienertecknad och en Svart/vit Japan? Tyvär så vet jag inte längre bak. Har reda tagit en kull med denna kombination och då blev det blå zobel, svart/vit japan och en Madagascar winertecknad. Skulle det kunna bli några flera färger? Någon som vet? Skulle vara roligt att veta :)

Har du fått madagaskar så kan det väl bli gul/svart japantecknad också.

#1 Okej, tack :) är det någon mer som vet om det finns nå fler färger som skulle kunna bli? :)

Om du vet vad som finns bakåt i stammen på kaninerna så går det att säga ifall det kan bli andra färger, det kan nog bli blå också och zobelsiames.
#0: Madagaskar stavas med k, inte c.
#3: Det kan inte bli blått ur dendär kombinationen.
Är hanen verkligen en japantecknad svart-vit och inte en zobelsiames med japanteckning? De kan se väldigt lika ut. Det är möjligt att han är japantecknad svart-vit, men med tanke på att han gett zoblar så låter det ju mer som om att han är en sobelsiames med japanteckning. Har du någon bild på hanen?
Du skrev att kombinationen gett blå zobel tidigare, det är inte möjligt. Kanske det var en mörk zobelsiames blå?

#5 han är defenetift inte en japan. skulle säja zobel, eller zobel siames… är kass på de färgerna men mycket bra på japan.
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
-borttaget-

#4 Det stämmer du det du skriver, det kan inte bli varken blå eller blå zobel, tänkte lite fel där.

Men det är inte han som är den japantecknade:P De är sonen som blev blå zobel :P
Eliden: det är en zobelsiames :-)

#10, okej :) Konstigt att alla här inne sa att det var blå zobel innan jag sålde dom. Så nu står det fel i härstamninsbevist. Men det är inte hela världen :)

#12 Okej, men han är inte lika gul som din. Han är mest vit. Ska ta en jättebra bild på hans päls imorgon så jag får det rätta svaret :)
#15: Men då är det en japanteckad zobelsiames. Svart-vita japaner har inte brun nos.
11#: Han är en japanteckad zobelsiames :)

#16, Nu hänger jag inte med, vissa säger svart/gul japan elr japanteckad zobelsiames. Elr är det lika färg?:P
En svartvit japan har inte den mask och den orena färg som japantecknade zobelsiameser ofta får. En japantecknad siames kan ha allt ifrån en riktigt tydlig mask till jättesvag gul-grå-aktig färg på vissa områden medan en svartvit japan har en helt ren kritvit färg, även vid tex nos och öron (om dessa partier inte är helt svarta förstås). En s-v japan har minst ett chinchilla-anlag (achiachi/achia/achian/achiam) medan en japantecknad zobelsiames har minst ett zobelanlag (amam/ama/aman)

#19 Tack så mkt för hjälpen! Jag kommer få en kull runt den 28 Juni med samma, alltså mamma= Madagaskar winer och pappa= japantecknad zobelsiame. Skulle vara jättetacksam för hjälp av bestämning av färger på ungarna då!

Madagasker wiener + siames/svart japan kan blir rimligtvis madagaskar och gul/svart japan med eller utan wienerteckning. Eftersom du har fått siames i kombinationen tidigare så har mamman också zobelanlag och det kan även bli zobelsiames brun och siames/svart japan.
:)
#16 Jo det var det jag funderade på men eftersom jag inte var säker skrev jag inte det :P