Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 556 ggr
moa88
0

vill han ha en kompis?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har sedan 1 år tillbaka en okastrerad han kanin. när jag köpte honom bodde han ensam, vilket han också gör nu. men nu har vi fått nya grannar och dom har två st hon kaniner, vi brukar låta dom träffa varandra när min kaninen är ute i hagen. deras kaniner står då utanför hans Hage. han blir helt till sig och nosar på dom och springer fram å tillbaka i hagen. Är det så att han skulle vilja ha en kanin kompis eller är det bara för att dom är honor och han är okastrerad?

hoppas ni förstår mitt inlägg (A)

[BonnieL]
0

Tror det beror på att de är honor ;)

moa88
0

heheh jo jag tror de jag med.. men tänkte bara kolla andras åsikter ^_^

[Wera]
0

Jo det är för det är honor *vill ju para sig* höhö. Tycker det är snällare att låta hanen inte träffa honorna alls! Han blir ju helt till sig som du skrivit, och ja uppspelt typ… lite så där stressande… sen finns risken (om de inte bara är galler i mellan) att de parar sig.

moa88
0

mjo men lite svårt när deras bur är nästan just brevid hans typ 1-2 meter mellan så dom ser ju varandra iaf….
dom har ju enbart bara träffats nån enstaka gång och då har ju nån av barnen sutttit med kaninen

Brownie
0

#4 Har du funderat på att kastrera din hane? Annars är det kanske inte så smart att de träffas.:)

moa88
0

nä har inte tänkt kastera honom då han inte bor med honor känns onödigt.. och dom träffas max 5 min och det har hänt kanske 2 ggr på några veckor

Brownie
0

#6 Ok,ja då verkar det inte speciellt lönt om han inte skvätter kiss o så.

moa88
0

nä precis han har inte gjort de hittils iaf ^^ om han börjar med det får jag nog tänka vidare på kastration ^^''

Animalfriend
0

Han är okastrerad. :) Främst därför. :)

Instämmer helt med #3.

moa88
0

oki ^_^ då får han fortsätta leva ensam.. han verkar då trivas bra med det med =D

Brownie
0

Japp,han har ju dig<33

moa88
0

hihi jaah <3