Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1958 ggr
Bella-R
1

Ni som har era niner inne!

Vilket bottenmaterial har ni i ninens bur?

Spån, toa-lätt, halm elr fleece?

Kanske en kombination?

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Nickel
0

Jag hade toa-lätt när jag hade min inne. Det 'flög' inte runt lika mkt som det andra. ;)

Sara-D
0

Jag hade spån , Mjasan remiss i deras toa och hö i ett hus/bo :) Sen hade jag vattenflaska istället  vattenskål då kaninen srätte massa spån i vattnet :)

KaninHanna
0

Jag har spån med halm på, och sen har jag toa-lätt i bajslådan.

Mvh Hanna

spiritedaway
0

Toa-lätt i toan. Just nu har jag hö i hela buren. Brukar ha fleece-filtar.

ssandraa
0

Hade spån när jag hade inne kanin!

Puma
0

Jag har hallmatta från ÖB i botten med lite halm ovanpå. Mattan är så billig att man kan slänga den om man vill, annars går den att tvätta i maskin. I toalådan har jag toa-lätt med lite halm på, och så har hon en höhäck för höet.

Bella-R
0

Putt

mingopingo
0

Jag hade först en toalåda med toa-lätt och sen matta från IKEA på resten. Har två honor i buren. Nu med 10 ungar där också funkar de inte med matta. Den äldre kullen kissar överallt ^^

Så nu har jag toa-lätt i hela buren.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

KaninEmma
0

Har samma som #3 :)

// Emma :D

Haztparken
0

Jag har spån till min hane, både bur å lådan. Min hona använder lådan som säng så inte lönt att lägga där. Men eftersom min hona är lejonhuvad å har mkt päls så fastnar lätt spån där å de e jobbigt att ta bort så vi använder toa-lätt i hela hennes bur, funkar utmärkt! :D

[Wera]
0

Spån med halm över har jag oavsett om kaninen bor inne eller ute.
Men inomhus har jag även tidningar ibland.

Bella-R
0

Putt

Sara-D
0

asså vad vill du veta? vad kan kan ha i buren?

[Wera]
0

#13 Frågan är ju enkel, står klart och tydligt - Vilket bottenmateral har du i kaninens bur? (Inomhus kanin)

[vildablid]
0

Jag har sågspån till mina två innekaniner, håller på att bli spritt språngande galen på allt sågspån som är i hela lägenheten :P. Ska testa att lägga halm ovanpå, verkar vara en bra grej!

Sara-D
0

#14: ja? alla har ju typ samma XD men lixom Varför ska hon veta deT?

Flikka
0

höhö :D jag har dörrmattor från IKEA i buren :D och toalätt i kisslådorna :D

Jetaime
0

Nä jag hade kanin inne så använde jag ett laken som bottenmaterial och toa-lätt i lådan, vilket funkade jättebra då kaninen endast kissade och bajsade i lådan :). Sen hade jag en som hade toa-lätt i hela buren.

kaningodis
0

JAg har spån i hela buren, både i själva buren och i toalådan. Allt kiss och bajs hamnar i lådan :)

Kastanjegårdens Kaniner

[Wera]
0

#16 Alla har inte alls samma, hon kanske bara har lust att veta? ;) Kul ju, vissa har mattor, vissa spån, vissa tidningar, vissa Toa-Lätt/Remiss etc.

Bella-R
0

Sara-D: Har du något emot min tråd eftersom du bara ifrågasätter? :P Precis som Wera sa så tycker jag bara det är roligt att veta vad folk har till sina kaniner, eftersom det finns så många olika bottenmaterial man kan ha. :)

Sara-D
0

Bella-R ; men snälla jag bara frågade BELLA-R inte wera;) får man inte veta varför du startade en tråd omd etta?

Ja bara undra Förvånad

TereseE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har toa-lätt med hö över till Fluff, ingen bur utan bara en stor hörntoalett för katt. Hon är frigående innekanin.

Sara-D
0

#23: snyggt! :D

TereseE
0

#24 Tack! Både hon och vi är nöjda med hur det ser ut.

Sedan har Fluff en jättestor Atlas-transportbur i andra änden av tunneln, där ligger en filt som underlag. Hon gillar att mysa till det därinne. Glad

Sara-D
0

okej :) ser mysigt och rent ut! :)

om man kunde ha det så Oskyldig

Bella-R
0

#22 Sara-D Jo, klart du får. Men jag tycker faktiskt att det är en smula oförskämt o börja ifrågasätta en helt vanlig tråd, och dessutom flera gånger.. Gör du det med alla trådar elr? :) En aning irriterande och faktiskt oförskämt i mina ögon.

Sara-D
0

Bella-R: jag frågade 1 gång men fick ett "tyket" svar enligt mig från wera. Jag frågade inte ens wera ;D

Herregud likesom! måste hålla på o säga ayy man är oförskämd o iriterande bara för att man frågar?

Aja enligt mig så är det ni som övereagerar!

Men vf ska försätta prata omd etta? det kommer ändå bara leda till ett stort bråk ;D

Du vet i allafall va jag har i min inne bur nu så ^^

Bella-R
0

#28 Andra kan få svara ändå! :) Tänk på att det var du som startade detta ot snack, Wera svarade dig och jag svarade dig, alltså fick du två svar, men du nöjde dig inte utan fortsatte pracka på.. det är alltså ingen annan än du som fortsätter tjafsa.

Bella-R
0

**Nu till det tråden skapades för nämligen bottenmaterial till buren. :)
**

Tarja
0

Jag använder toa-lätt i mina burar :)
Tycker att det funkar superbra till mina teddysar, fastnar inte i pälsen och så :)

UlrikaD
0

#23 Den lösningen gillade jag, kanske skulle prova det. Jag har en öppen stor bur till min tjej där hon har sin mat och där hon går på toa. Så som svar på frågan så har jag spån och hö i buren. Sen går hon lös i arbetsrummet och halva köket. Men det där såg himla bra ut faktiskt, ska klura på det.Flört

Denna kommentar har tagits bort.
Juniflickan
0

Jag har vanligt spån, jag köper stora balar som man har till hästar :D På vintern har jag lite halm ibland :D

Sashhi
0

Är det bara jag som tycker är Toalätt verkar lite hårt som underlag för de små tassarna?

Not your mom, not your milk.

Bella-R
0

#35 Nä, jag tycker oxå det Obestämd

Riqueza
0

Jag har en billig matta från överskottsbolaget, och i toa-lådan så har jag toa-lätt :) Funkar super :)

TereseE
0

#32 Jag gillar våran lösning!

Hade bara toa-lätt i lådan tidigare och hö i höhållare på lådan men det följde med alldeles för mycket pellets i Fluffs långa päls så nu har jag hö över och det fungerar faktiskt bättre.

Måste dock vara nogrann med att fylla på rent hö hela tiden eftersom det ligger i toaletten och blir nedtrampat och så…

Riqueza
0

#38 Fastnar inte höet i pälsen då? :O Jag har ju världens lurvtuss hemma och det spelar ingen roll vad jag har för underlag för allt fastnar ändå :|

TereseE
0

#39 Det är lättare att plocka bort enstaka höstrån än att få pälsen full med pellets. Det brukar inte fastna så mycket hö faktiskt. Glad

Riqueza
0

#40 Smart, det får jag ta och pröva :) Fast får nog ta halm för annars äter hon bara upp det xD

Jojsan
0

Jag har fleecefiltar i botten och spån i toaletten. Men måste nog börja ha spån i hela buren eftersom Bebbe har börjat pissa utanför sen hon blivit könsmogen… Fast det lär skräpa så mycket, kanske ska ha halm ovanpå då också. Vi får se hur det blir.

Olgakanin
0

Jag har en enkel kattlåda till min kanin, med antingen Cat's best eller Cattoilet som jag hittar i vissa djuraffärer. Båda sorterna är en slags träpellets som suger upp och inte luktar. Plockar ut "pluttar" och kiss varje dag. Har en litan trasmatta framför lådan där han ofta ligger utslängd å vilar ;-). Där finns pinnar att gnaga på och så här års plockar jag in grenar med löv och lägger där.

Använde Toalätt innan men det började lukta gammal blöt tidning… ;-) så jag bytte direkt när 1:a påsen var slut…

Min Malte springer lös i hela lägenheten dygnet runt. Han har hö (riktigt fint som jag köpt i stall) och vatten på en matplats hela tiden. Men sovplatserna väljer han själv. (Alla elsladdar borttagna eller inkapslade i hårdplaströr..)

Med min förra kanin för många år sedan hade jag vanligt ström spån men hon var även rumsren , hade spån över hela lägenheten då trots en matta framför lådan… Så det används inte mer…

Olgakanin
0

#25 Å vad mysigt det ser ut!!Min Malte har en koja av en gammal duk under en …piedestal.. å en koja under en pall med blommor… där kan han böka med fleece filtar eller bara ligga å softa. För att inte tala om det gamla örngottet under sängen där han har sin nattplats… Du har verkligen fått till en riktig myshörna! Skrattande

Rafflan
0

spån ;)

UlrikaD
0

#38 Hur har du förresten löst det med vattenflaskan?

malinroth
0

Jag har matta i buren och i toalådan toa-lätt eller remiss. Praktist att ha matta tycker jag :) Speciellt om man har en kanin som inte kissar eller biter på den då.

TereseE
0

#46 Inget fan av vattenflaskor, hon har skålar till både vatten och pellets. Blir ju inget spill i heller när hon är frigående. Glad

UlrikaD
0

#48 Har alltid trott att kaniner har svårt att dricka ur skål.

TereseE
0

#49 Nejdå, inga problem alls. Jag tycker snarare tvärtom, att det är naturligare för en kanin att dricka ur skål än att slicka på en flaska.

Zvintos
0

#49: Skål är inga problem. =)
De dricker ju inte direkt ur flaska i det vilda. ^^

Har vattenflaska och skål till alla sommartid, och enbart vattenskål vintertid.
Kaninerna föredrar helt klart skålarna - det går mycket snabbare att dricka när man är törstig.

UlrikaD
0

"Springer genast och ställer fram en skål…" Fast jag har ju några katter som kommer att tycka att den skålen är mycket roligare än deras egen såklart.

Vill också ha bort buren i och med att hon inte är där ändå. Står ju bara ivägen. Hö, mat och toalåda kan man ju som sagt ordna på annat sätt.Skrattande

TereseE
0

#52 Inga problem, här har katten, kaninen och hunden egna vattenskålar men "nallar" av varandra stup i kvarten… Skrattande

UlrikaD
0

Blir nog inga problem att dela här heller. Hittade ninen sovandes med huvudet på en kattsvans imorse. Skön huvudkudde tydligen.Flört