Galler i betesbur?
Jag undrar bara om det är lagligt med "galler" i bottnen på betesburen? :)
Ja

Åh, vad bra. Tack. :)
jaa det är det men det är inte lagligt att ha det som botten i en bur i luften, men det kanske du fattar :p

som dom andra, ja det är det.
men jag tycker tvärt emot alla andra,
jag tycker det är jätte dåligt att ha nät i botten..
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
#4 det är ju bättre än att kaninen rymmer och kanske blir påkörd eller att man inte hittar den igen…
Men de kan ju skrapa upp fötterna rätt mycket, inte speciellt lätt att äta gräs heller. Jag föredrar galler i botten som sätts fast i själva buren, sedan lägger man över en köpt gräsplätt.
Not your mom, not your milk.
eller så låter man det bara växa upp gräs imellan det har jag,,
får man inte ha galler botten i en bus på ben?
Jag ska bygga en bur som min kanin kommer vara i på sommaren. Den kommer ha galler botten och stå på backen. Vi ska ha galler så att inga djur kan komma in och så inte hon kan komma ut :)
Jag har nät/galler på botten av mina uteburar men det har typ växt fast i marken så kaninerna skuttar på jord+gräs. Om man vill så kan man ju fylla på med jord över.
Kastanjegårdens Kaniner
#8 nej jag är 99% säker på att det är oliagligt att dom står på galler i luften
ok, för min kompis har så till sina kaniner

!#11 det är grymt! och olagligt..
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

#11 Det är ju hemskt :O
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#11 har du pratat med dom?
# alla som svarade på 11
jag tror inte att hon vet att det är olagligt. Men kan säga det till henne på söndag, då ska jag dit. Fast hon brukar ha väldigt tjock med hö i hela boxen så att dom inte kliver direkt på nätet. Hon har kanske 30 cm tjock med hö i alla fall.
På tal om galler, vilket galler är bra? Jag har något böjbart med väldigt små rutor. På förra var det kompostgaller men det tog sig någto in i.. :/
#16: Du kan ju visa henne denna länk, sidan 20.
Saxat från L80;
"7 § Kaniner och gnagare får inte hållas på nätgolv. Detta gäller dock inte då djuren hålls i betesburar eller andra utrymmen med direkt kontakt med marken."
Så burar, vare sig det är permanenta eller betesburar, som är upphöjda från marken får inte ha nätgolv.
#17 Mink/puts-nät är bra.
jag har höns eller kyckling nät. Det skrapar inte upp fötterna på henne
#20 - Dock är det itne ett jättebra alternativ, då kaninerna kan komma igenom det i vissa fall.
Not your mom, not your milk.