Ny kanin =)
Nu ska jag skaffa en ny kanin.
efersom min kanin hona varigt lite deprimerad enda sedan henes sälskapp dött den svarta kaninen lillan(hona).
Men vi ska åka å se den ungefär v25 och uppot efftersom hon har monga intreserade o de är hellt fulbokat.
De ska bli en hane från Flåhackebacken.
Sidan om kanin ungarna och mor/far:http://www.kaninhem.se/usalu.htm
Här är hemsidan där de står mer en så(uppfödarens kaniner och hurman kontaktar hene mm)www.kaninhem.se
Kul!
Grattis :)

Gud vad roligt! :D
Lycka till.
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Vad roligt! :)
Vad kul :D
Tack. =)
Kanine jag har bokat komer från kull 914 om ni såg de när ni gick in på:http://www.kaninhem.se/usalu.htm en av dem ska jag ha.Juppi jag komer tillback med mer fackta o när jag fott kaninen tar jag nåra bil der o vissar upp dem =D
#6 - Själv tycker jag attt den är lite liten, tror inte att den är har riktigt godkända mått på höjden om jag minns rätt? Dessutom har den buren vädligt gnagvänligt trä.
Not your mom, not your milk.
#10 Ja, du bör skaffa en med lagliga mått.
#12: Det står tyvärr på många ställen att burarna är lagliga.
Och många gånger är dem inte det…
Har själv haft den buren, och jag tycker den är liten t.o.m. till en kanin.
Så jag skulle råda dig till att köpa en större bur.
Större bur = mindre risk för ev bråk pga för liten yta (dvs, de kan inte komma undan varandra ifall de skulle vilja).
Lycka till med den nya!
#13: Som Ninni säger, tyvärr!
Med vänlig hälsning,
Jenny
#15 Det enda som kan göra den buren okej är en permanent rasthage som är rejält tilltagen…
#17 Permanent betyder att de ska ha tillgång till rasthagen alla dygnets timmar och bara använda buren som hus.

du måste ha de under uppsikt hela tiden i den hagen…annars är det stor risk att det blir tagna av en hund…
#20.Vi har själva en hund som är ok med henne till och lite rädd för hene.
Ja vi har hund granar men de får inte koma in på vår tomt och att vi har ett stort staket (stängse eller vad de nu kallas)som räker över hela tomten.
+ att vi har 3 katter som inte har något intrese för kanin och att katterna vaktar sitt revir och om de skulle koma en främande katt mm jagar dem bort den.
jag kollar henne 3 ggr timen så de är nog ingen fara ;)
Bild på min katt Micke

#21 man ska ändå inte ha så.!
Rovfåglar och andra vilddjur bryr sig inte om man har ett 3 meter högt staket om de kan ta sig under det,…
Har själv vart med om en fågel attack på en hund! vilket är lite större..
Har åxå blivit av med 3 kaniner p.g.a. en hund och de satt i vad jag trodde var säkra burar!
#23 snakar vi om bur eller min hage ?
Hallå vi har stängsel runt våran tomt och ja sa att hundarna kan ej kom in på tomten.
Ja de finns vilda djur överallt uppfödaren jag ska köpa kaninen av har också vilda djur som springer omkring fast hon har inget stengsel runt sin tomt o hon sa att jag bör inte oroa mig.
Jag kan inte göra nott åt saken att villda djur finns o kan döda min kanin.Jag har hene inom räholl där jag kan se hene enda ifrån mitt rum.Och så kollar jag till henne 3gg i timen(= att jag kållar hene 3 gånger på en time)då går ja fram till henne o hälsar på henne.
Ja Rovfåglar finns men jag har ett tack(i metal som du såg på bilderna åvan) övet som hindrar Rovfåglar mm koma in.