Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bilder
Läst 1058 ggr
Haztparken
0

Bilder på mina söta ninisar :D

Hej alla kifisar :D Tänkte börja ladda upp bilder på mina 2 egna kaniner + skriva lite fakta om dom. Ej helt säker på att det alls går då datorn dampa innan -.-'

Annars får ni börja å fortsätta. Tänkte man kunde ladda upp en bild, skriva namn, ras, ålder å ngt extra :D

Haztparken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är min äldsta kanin. :)

Hon heter Amazing Mika men kallas Mika elr tjockisen xP

Hon är en hona (lol xD) Å är av rasen Löwen (Lejonhuvad). Go å glad som kexchoklad men tyr sig ändå bara till mig, vte ej vf :/

Aja, hon fyller 2 till hösten ^^ Hon kollar uppåt på denna bilden, gör alltid det precis som om hon frågar "har jag ngt i nosen?" xP

KaninEmma
0

Namn: Rosa

Ras: Lejonhuvad korsning

Ålder: ca 11 månader

Övrigt: Hon är väldigt kelig och nyfiken.

// Emma :D

Haztparken
0

Min andra kanin är yngst ^^

Han heter Little Cookie men kallas Cookie :)

Han är kastrerad sen ngn månad bakåt å är nu tsm me Mika i hagen. Hans mamma är Fransk Vädur medan pappan är okänd. Köpte han ifrån ett 4-h läger å de var inte meningen att mamman alls skulle få ungar. Men jag köpte han :D Yeye! <3

Han har nyss nu i Maj fyllat hela 1 år så gullgull på dig.

Han är väldigt charmig med ena örat upp å andra ned, föddes på läger med barn så passar utmärkt för mina småkusiner :D

Haztparken
0

Naw, vad gullig Rosa är på bilden Emma :D <33

På min bild så har Mika huvudet lite snett, hon brukar ha de XS

KaninEmma
0

Namn: Regnbågens Taggen

Ras: Lejonhuvad

Ålder: ca 3 månader

Övrigt: Han är också väldigt kelen och nyfiken :)

KaninEmma
0

#4 hehe,tack:D Dina kaniner är också jättegulliga <3:D

Haztparken
0

Aahw Taggen gullgull :DD

Min bild så Mika i bakgrunden av Cookie, hon härmar hans rörelser :/

Haztparken
0

Emma asså ja håller på å övertalar mina föräldrar att skaffa ny kanin xD Går sådär men inte helt omöjligt :D Dom sa inte direkt NEJ utan mamma sa, "pappa e allergisk å vi har inte plats" det vanliga

:/ men inte helt omöjligt för kaninen ja visa tkte pappa var gullig :D

*Håller tummarna* Hoppas! :D

KaninEmma
0

#8 Hoppas :D

Haztparken
0

Fast de kan nog ta ett tag innan dom säger Ja, OM dom nu gör de :/ Men aja, hittar du ngn som säljer ungar (helst löwen) så säg till så kan ja visa bilder för mamma å pappa ^^

KaninEmma
0

#10 Vet jättemånga :D Om du loggar in på msn nu så kan vi snacka mer :P

Haztparken
0

Asså msn dampar på denna datorn men ska försöka, vänta lite

pigelina
0

Pigelinas Pigelin
är lejonhuvad kanin  och egenuppfödd, fylde 3 år idag 30 maj:)
Hennes mamma heter Örngårds Jump ru roy (ruggy) och hennes pappa hete Mikaka's Ludwigo (ludde)

Vi tävlar i hoppning, en så länge har vi bara hunit med 1 tävling men fler är inbokade:)

och som ni ser är hon viltblå brokad:)

Sagornas Tequila är 3 och en halv månad gammal och är en liten sur mört;) ne men kelig ibland^^
Hon är gul/svart japantecknad hennes mamma heter Sagornas Havana rose och hennes pappa Frasse:)
Hon har stamtavla:)

Vi ska börja hopptävla i augusti:)

Lindhults Aska är 10 månader gammal, ska para henne i sommar med Pigges bror, kan inte vad hennes föräldrar heter utantill;) 
Hon är svart wienertecknad med blå ögon:)

Vi ska antagligen göra tävlingsdebut 12/6:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Haztparken
0

Naaw, va gulliga dina ninisar är :D Va roligt me hoppning ^^ Å grattis till ninisens födelsdag

raudur
0

vilka sötnosar :D

teddykaniner
0

Skrattande Söta alla är! Tungan ute

Med vänlig hälsning,
Jenny

Clariiz
0

Lollipop

Lollipop är en svart manteltecknad dvvkorsning.
Hon är världens mysigaste när man väl lär känna henne, hon är väldigt komplicerad.
Hon är alltid kåt, ibland är det värre en vanligt och då försöker hon våldta allt som finns, både levande och icke levande.
Om hon inte får som hon vill protesterar hon, oftast genom att lägga sig ned på sidan och ligga där ledlös.. Då finns det inte så mycket att göra :P
Andra dagar går det inte att hålla henne still.. Då börjar jag fundera på om hon damp.
När hon är högbrunstig går det inte att ta i henne eller i hennes bur, då går hon till attack :P
Hon är komplicerad som få men jag älskar henne ändå <3

Hade även hennes kullsyster Ping Pong, men hon dog i vintras..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Haztparken
0

Naw, va gullig hon är :D haha rolig åsså xDD

Tråkigt att höra om hennes syster, R.I.P

Clariiz
0

#18 :)
Dom var jättesöta! Lollipop har höger öra ner och vänster upp, Ping Pong hade tvärtom :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Ingespjuta's Misery Business

Missy är lejonhuvad, blå zobel :).
Dotter efter Isfolket's Azka och PippiAdolf's Blue Moon (Molle, som jag nu sålt).
Hon var en unge ur min första kull, 27 mars 2008.
Missy är alltid otroligt snäll och vi står varandra otroligt nära. Jag ser när hon mår bra/dåligt, och jag vet att hon förstår mig också. När jag är glad vill hon ut och leka lös på gräsmattan eller hoppträna (om hon är på bra humör också vill säga), när jag är ledsen kommer hon alltid och tröstar <3

Missy har fått en kull tillsammans med Hallsjös Vilgot, som tyvärr också somnat in..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Ingespjuta's Gröna Hissen

Hissen är lejonhuvad, viltgul brokad.
Hissen är son till PippiAdolf's Super Rutan och PippiAdolf's Blue Moon, han föddes här hemma den 13 augusti 2008.
Hissen är verkligen mammas pojke, han vill alltid vara med och verkar tro att han är en liten hund. Han kommer alltid när man ropar, förutom nu när han verkar ha blivit tonåring, nu finns det roligare saker en mamma ;)

Hissen går lös överallt. Man kan ställa honom i en skog eller på ett fält han aldrig vart på och hoppa runt och skrika, stampa göra allt man kan utan att han bryr sig. Jag vet inte om det är så positivt egentligen men :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Ingespjuta's Bibbi Bumbi

Bibbi är helsyster med Missy men hon föddes i kullen efter :)
Hon är såklart lejonhuvad, japantecknad zobelsiames blå.
Hon är oerhört blyg både mot andra kaniner och människor. Hon är ungefär som en blyg Missy i temperamentet, de har också exakt samma päls och kroppsform.

Bibbi tycker om att sitta och se sin omgivning. Hon är inte överdrivet kelig men tycker om att sitta i knät och bli klappad på.
Hon kan ta tid att förstå sig på men när man väl gör det vill man inte vara ifrån henne en sekund!

Missy, Bibbi, Rutan och Bobban kommer alla få ungar i år :)
Bibbi är på dag 28 och föder när som helst.
Missy har gått gått ungefär halvtid.
Rutan har runt 3 veckor kvar.
Bobban paras i september.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Haztparken
0

Naaw, haha :D

Du har ju en del kaniner Clariiz, har du ngt bra övertalningstrick?