Finaste frassen Diezel
Gissa om jag blev ledsen när jag hittade min Diezel på Blocket i en bortskänkesannons idag.
Jag omplacerade honom pga allergi då jag bestämde mig för att bara behålla hans bror Texas. Blev sedan tvungen att låta Texas somna in pga av att hans ögonsjukdom blev så mycket sämre.
Väldigt ledsen över att de inte ens kunde kontakta mig innan de försöker skänka bort honom! Han är tydligen kastrerad nu och jag har mailat om att jag vill ha honom tillbaka. (Har tappat bort deras telefonnummer typiskt nog och finns inte på hitta eller eniro).
Jag är inte allergisk mot honor, vet dock inte hur det är med kasterade hanar. Men om jag nu får honom tillbaka (vilket jag hoppas) och jag fortfarande är allergisk mot honom så vill jag höra efter med er.
Finns det då någon här som vill ta emot världens finaste frasse?
Diezel är helt rumsren och van att vara frigående innekanin. 1 år gammal, chinchilla. Han är helt underbart snäll och kontaktsökande, kommer när man ropar och inga problem med kloklippning och lyft heller. Van vid barn, hund och katt. Älskar selpromenader.
Nu får ni hålla tummarna för att hon hör av sig till mig! Det var hemskt svårt för mig att skiljas från Diezel så det känns verkligen jättehemskt att de försöker skänka bort honom utan att ens kontakta mig först!
Sitter här och skakar, de lät ju så seriösa och verkade ha det perfekta hemmet för min älskade Diezel…

#0 Nej vad tråkigt.:(
Hoppas du klarar att ha honom!:)
Mvh Maia
#1 Hoppas jag med!
Om jag klarar av honom så blir det att kastrera jätten Freja och hoppas att de kan gå ihop ute. Har ju två honor hemma nu och inte så mycket plats för en tredje kanin, då lillan fått eget rum som ska vara djurfritt.
Dåligt av ägarna som har honom nu! Jag såg honom igår på blocket, men jag visste inte att det var Diezel, men jag tyckte jag kände igen honom. Håller tummarna att du kan ta hand om honom! 

hade ni gjort upp innan att de skulle höra av sig till dig först om de inte kunde/skulle ha kvar honom?
#5 Jo, det är det som gör mig ledsen. Men nu säger hon att hennes kollega ska ta Diezel och hon lovade att ge mina kontaktuppgifter så den nya ägaren kan höra av sig till oss direkt om han inte får stanna livet ut där.
Ush, mår så dåligt över det här!
#4 Aa, läste det nu, hoppas han får det bra hos kollegan. :)

#6 då förstår jag att du blir besviken. Har svårt att förstå varför hon inte kontaktade dig, jag menar, det hade väl varit allra enklast för dem *skakar på huvet*
Nåja, hoppas han får det bra i det nya hemmet iaf och inte behöver flytta mer sen :)
Förstår att situationen inte känns rolig. Hoppas han får stanna i det nya hemmet nu och att det är ett bra hem.
Tråkigt att du inte blev kontaktad först, aldrig roligt att hitta ett djur man sålt ute på annons. 
Hoppas den får det bra i sitt nya hem, hos din kollega. 
#10 Inte min kollega, utan nya ägarens kollega.