Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 1396 ggr
minnabii
0

färgbestämning på angora

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Essie är angora och jag vet inget om hennes gener och behöver färgbestämma henne för hon väntar troligtvis bebisar. på bilden är hon rätt nyklippt. Sen undrar jag vilken av fransk och engelsk angora som INTE har hår på öronen

minnabii
0

en bild till

TereseE
0

Tycker hon ser ut som en madagaskar. Supersöt!

minnabii
0

nja, hon e mer blå i pälsen med bruna inslag på nos och öron.  Nån gisade på viltsiames? Nån Zobelvariant kanske?

TereseE
0

Här är en bild på min fluffkanin som är madagaskar… Tycker de påminner mycket om varandra och tror fortfarande att din angora är en magaskar.

Sara-D
0

ja är jätte dålig på färger Skäms Men det är en väldigt söt kanin du har! :D om jag får gissa så skulle jag nog med tro en madagaskar ;D

Trasdockaa
0

På min dator ser hon ut som madagaskar helt klart. Tänk på att det för det första finns många olika typer av samma färg (nyanser) och att det dessutom ser hemskt olika ut på långhåriga raser. Ta med henne till någon stambokförare/dommare i din närhet och be dem checka.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

minnabii
0

ja men…ska inte madagaskar ha mer gul creamfärgad päls… I hennes kroppshår då det växt ut finns inge gult alls… nånstans… Hon är blå/grå i pälsen med mörkare blå/grå/brun på nos öron och tassar….

hon ska ju ev ha bebisar om 2 veckor å det vore roligt att kunna skriva en färg hon har… Hon är en kel/omplacering jag har  så jag vet i princip ingenting om henne…

Bifogar bild bakifrån på henne, Ska ut å ta fler bilder…

minnabii
0

#4 jaaa! Likhet finns absolut, fattas bara det där lite ljusbruna i topparna på Essies päls, men huvudet är EXAKT lika. Jag måste ut å ta fler bilder, aven på magen kanske om hon har lust…

TereseE
0

#8 Som du ser så är hon helt vit i botten, tror hon skulle se exakt ut som din om man klippte henne. Hon kanske är solblekt också?

Trasdockaa
0

#7 ALLA angoror får mörkare päls där den är kort och ljus där det är mkt underull dvs kroppen :) Många får först för sig att det är zobel eller siames på alla angoror man ser ;) Det är helt enkelt inte färgen i håren som "räcker till". Ju kortare päls, ju mer färgintensitet, ju längre päls desto mer tunnas färgen ut.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

minnabii
0

nya bilder kommer här:

minnabii
0

en till

minnabii
0

en till