Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 247 ggr
Zvintos
0

Nu ska här göras en anmälan!!!

Ska börja att ge lite bakgrundsfakta..

I mitten på juni 2005 skaffade en av mina grannar en hund, en svart kungspudel (hane). I början på juli samma år smet hunden in på våran gård och upptäckte att där fanns kaniner! Skitkul att skrämma, tyckte han. Detta har fortsatt sedan dess, med vissa uppehåll. Ibland är hunden här varannan dag, ibland tar det veckor innan han är här igen. Att hunden smiter skyller ägarna på sina barn, "de kan inte stänga dörren ordentligt, så då smiter hunden". Detta är enormt moget, då äldsta barnet är runt 12 år och yngsta runt 6 år.
För någon vecka sedan rymde hunden och sprang raka vägen in på vår gård och ställde sig framför burarna och skällde! Är ju riktigt kul när de springer och gömmer sig, enligt honom.
Ägarna kom aldrig, så jag skickade min lillebror att hämta dem. De var tydligen inte där, men en vän till familjen och flera arbetare var där och de hade inte ens märkt att hunden smitit!! Till slut fick min lillebror bort honom från vår gård, mot deras gård. DÅ kommer de som var i huset, men lyckas inte fånga hunden trots det. Den fortsätter springa runt och sprang säkerligen in på kyrkogården också innan han blev fångad.
Då fick jag och min familj nog! Nästa gång hunden kom in på gården skulle vi göra en anmälan!

För bara några minuter sedan var hunden här igen! Tog ca 5 min från det att min lillebror sa att hunden var här, tills ägarna fångade honom. Gick ut och försökte lugna kaninerna och var med och fångade hunden.
Ägaren säger då: "Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.."
"MMMMM!" Säger jag och verkligen markerar hur mycket jag hatar att de har så dålig koll på hunden. Vad hasplar ägaren ur sig då?! Jo: "Jag kan ju inte rå för att jag har barn som inte kan stänga dörren ordentligt" och sen gick hon..

Öppnade dörren till min nya kanin, min BJ, för att lugna henne. Hon som vanligtvis är jättegullig och jämt ska pussas, hon högg mig i armen! Så enormt rädd var hon! Hon bet mig i armen så jag skulle släppa henne, så hon kunde springa all världens väg och gömma sig!

Ringde till min mamma och berättade att hunden varit här igen.
Hon lovade att när hon kom hem så skulle vi göra en anmälan!!!
Nu har vi fått nog! Det har gått så långt att jag skulle vilja slå till hunden och ägaren!! Och då har det gått långt, eftersom jag i vanliga fall är väldigt lugn och har stort tålamod.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att de blir av med hunden, för de kan INTE sköta den!!!

Vad tycker ni? Gör vi rätt som anmäler ägarna? Vad skulle ni gjort i mitt ställe?