Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 504 ggr
mocchino
0

För kallt att flytta ut??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det är väll för kallt för en innekanin att flytta ut nu väl??

Även om jag tycker att det är behgligt väder nu så kanske det är för kallt för en kanin?? Det är nämligen så att jag skulle behöva bli av med min innekanin ett litet tag, som ni säkert har läst.. *ler*
Och min mamma har erbjudit sig att hon kan ha henne (vet dock inte om det är seriöst eller om hon bara säger så för att hon tror att det är för kallt att flytta ut henne.. :P)
Men jag vill ju självklart inte riskera att hon fryser ihjäl om jag sätter ut henne nu.. Själv har jag inte så jätte varmt i min lägenhet, men jag har inte kallt heller. Utan man kan gå med t-shirt.. Eller jag kan det iaf.. :)

Buren hon skulle få flytta in till är en bur som har två delat hus plus att den har en stor "utegård".. Den ena delen har galler så att det kan blåsa in medans den andra delen är helt täckt så där kan hon ju skydda sig mot kylan.. Men frågan är om det inte blir för kallt iaf??
Kan flytta runt på dom kaniner som finns så att hon kanske skulle kunna få den buren som är mest vindtät, fast den som är mest vindtät tror jag nästan är den som är närmast marken.. Dvs det ligger en frigolitplatta på marken och på frigoliten så står själva buren..
Hon kanske behöver komma högre upp än så..

Någon som kan hjälpa mig?? Jätte tacksam för svar.. :)

Kan väll berätta att jag bor mellan sthlm och uppsala (i knivsta), då vet ni på ett ungefär hur kallt jag har om dagarna/kvällarna.. ;)

// Nathalie

Hakefjordenskaniner
0

Det är alldeles för kallt när det är lika varmt ute som inne dygnet runt då kan man ta ut kaninen eller kanske skunker med 2-3+grader på natten men absolut inte mer!

Säg att du har ca:20grader inne då får inte lägsta temperaturen inte komma under 17 grader och nu på nätterna kan det ju gå ner mot 4grader i bland om inte ännu lägre!

SÅ om du tar ut kaninen nu så är det dästan 99% säkert att den kommer att frysa i gäl!

Så låt bli!

Se efter om du kan hitta något tillfälligt hem så länge i stället (INNOMHUS)

MVH Jessica

mocchino
0

Ja jag vill absolut INTE att nått ska hända henne..

Jätte tack för svar!! Då vet jag.. Då kan jag lägga dom planerna på hyllan.. Hon får flytta ut till våren, som hon fått göra alla andra år..
Om hon nu stannar dvs..

// Nathalie

Tina-A
0

Skulle precis skriva detsamma, det börjar bli alldeles för kallt. Det bästa är att flytta ut kaninen när det är lika kallt ute som inne, så det inte blir några direkta temperaturskillnader. Så kaninen får vänja sig långsamt

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]