Era kommande kaninprojekt?
Är nyfiken på att höra vad ni har för kommande kaninprojekt nu under sommaren.
Ska du/ni bygga ut för fler kaniner, skaffa en "ny" ras, nya kullar som är på "g" mm.
Skriv gärna ner vad ni har för drömmar att uppfylla under sommaren 
Själv håller jag på att bereda en ny uteplats för hållning av flera kaniner, där jag tänkt ha flera kaniner av olika raser.
Det blir i första hand dvv, holländare och kollar nu runt på ytterligare nya raser för mig. Ska bli spännande.
Ska väll fixa ngra burar som e snyggare en dom jag har nu;D
antagligen 2 fyrfackare och 1 2fackare:)
Kanske ska para en kull mellan någon kanin i slutet på juni:) Men vet inte ennu om jag har tid för det:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Ska inte göra så mycket tror jag.. Ska köpa ett till kompostgaller eftersom att Leo vuxit så mycket sen förra sommaren. Kanske bygga ett kaninhinder, men bara kanske! :)

Ok, alltid kul att göra förändringar.
Har inga fastställda planer.
Men JAG hoppas på att: Kunna bygga en sexfackare under våren. Köpa in två kaniner under 2009. Ställa ut Omi (vilket jag ska, frågan är bara när). Ska även börja tävla lite mer tycker jag, i hoppning.
Mina föräldar har dock inte samma planer ;)
jag ska skaffa en till kanin :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
Har en del planer, jo.
- Skaffa 1-2 till kaniner & troligtvis då bygga en till bur (antagligen tvåfackare).
- Bygga nya hagar & hinder.
- Eventuellt ställa ut Curry och/eller Tingan/Tuffan i PET. Kanske Saga i A-klass, beror på.
M.m. 
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Under sommaren ska jag flytta (1 Juni) Så det kommer bli mycket småfix igen, bygga nya burar, hinder, hagar mm.
Ska även tävla en hel del har jag planerat, minst några gånger i månaden iaf. 22 Agusti ska jag även ställa ut kaninerna. Öm, ja annars är det nog inte så mycket som händer, ska få hem en litten rex pojk nu i Maj någon gång och sen står jag på kö till en kull nu, men han/hon får jag dock inte förnas 2-3 månader.
Ska även para Lingon & Bella, men det är inte förns till hösten typ.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag ska tävla hoppning, ev. ställa ut Tusch. Funderar lite om jag ska ta en kull med ungar, men i så fall måste jag hitta en hane att låna.
Sen är jag väldigt sugen på att bygga om totalt i kaninhuset, men frågan är om det blir av. Skulle vara så snyggt och skönt med stora, fräsha fackburar. Jag skulle i vilket fall behöva måla om där inne, men sen är ju pengarna ett problem också..

Har en kull nu som kommer flytta kring den 10 Maj, och i samma veva är Candy beräknad att föda (om parningen tog dvs).
Jag kommer bygga klart i kaninhuset (dvs sätta upp hyllor, täta bättre, måla osv) och ev. bygga säkra rasthagar i sommar.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Mitt kaninprojekt för sommaren är faktiskt redan klart :P Det var att bygga ut Peach's bur hemma hos min pojkvän, så det har vi gjort. Måtten på nedervåningen (som vi byggde till) är 200x80 cm. Övervåningen är 100x80 cm.
Nästa steg är nog att försöka köpa grannens kompostgaller (hon ska flytta) och sätta upp det hemma hos pojkvännen :P Fört tillfället får jag flytta 11 kompostgaller fram och tillbaka mellan kaninburen hemma hos mig och kaninburen hemma hos honom :P

Vi ska bygga antingen en 4 fackare eller en 6 fackare. Troligen blir det nog i slutändan en 6 fackare. När vi likaså bygger ;)
Sen ska naturligtvis ett gäng rasthagar upp ute på tomten så fort snön bara smälter bort.
Sen får jag hem två teddysar lagom till sommaren börjar.

mitt projekt är att bygga om mina sommarburar, näta kompostgalle roch sätta upp lekhagar i backen där vi eldat…

Att tävla med Lattjo (hoppas han får en till pinne) Och tävla Lajban för första gången.

Ställa ut Kasper och ev. lånar ut honom till parning
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
jag har många småfix-planer. men mina lite större planer är att bygga runt 8 nya fackburar
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Här hemma är det bantning som gäller
Ska försöka lära dom och hoppa också…
Bygga klart kaninstallet.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
bla få Pelle utställd på Dala-Expo i augusti.
Sen upprensning vid kaninburarna (alla sopsäckar ska till soptippen) och rensa ur komposten och fräscha upp den.

2 kullar på väg :) Håller på med nya burar med men det går segt för det finns inte dom brädorna jag först köpte på den såg jag köper ifrån

Va kul att läsa att så många har planer som en själv. Jag blir mer inspirerad av att höra hur det går för andra.
Jag ska förhoppningsvis bygga en ny bur åt kaninerna :) gärna så att det finns plats för en till ;P
ska självklart tävla =) måste ta lite beslut om vilken/vilka kaniner som får flytta också….
tror att jag ska bygga ut kaninburarna, ska försöka göra en Hage under dem som en här i tråden hade gjort. ska också bygga hus/sitthyllor som vi inte har hunnit med i dagsläget och måla till burarna lite osv. lite nödvändigt småfix helt enkelt =)
hade varit kul att bygga kaninhinder också, men vi får se hur det blir med det =P
jag har inga projekt typ. men ska iaf köpa kompostgaller så jag kan bygga ut hermans utebur :)
Jag ska bygga en ramp till Biggles (A)
#25 sööt :)
Ja, det blir väl lite burbygge och uppfostring av mina små bebisar+ ställa ut dem i slutet av sommaren. =)
Ska även städa iordning i kaninhuset, en stor städning!
Kastanjegårdens Kaniner
Har ändrat planerna lite.
Får förhoppningsvis hem en ny hona om några månader. :)
Sen ska vi förhoppningsvis också göra om vårt skjul till ett litet "kaninhus". :D
Så då blir det att rusta upp det och bygga nya fackburar. :)
Har redan byggt ett par hinder men ska köpa märlor och plaströr till bommar och bygga några till. ;) Ska nog bygga några nya hagar också.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Det jag planerat till sommarn är:
- Bygga flera säkrare gårdar
- Måla om en gul bur till röd
- Måla gårdarna röda.
- Hämta hem ny avels hona från Luleå
- Para Isa med en inlånad hane och behålla en hona från kullen.
- Om Mumin inte blivit såld och hon inte har bettfel (ska först undersökas hos vet) ska hon paras med O'boy från Tussilagons.
- Jag letar ny avels hane för fullt nu, så han ska paras med mina honor i sommar.
- Nalle ska paras med någon/några honor också.
- Och så ska jag ev. köpa in ytterligare en hane senare på sommarn och behålla ytterligare en hona kanske.
Så i sommar blir det påökning av kaniner.

Mina mål:
- Bygga en rastplats till min kanin som är stor
- Övertala mina föräldrar att skaffa en hona till
- Bygga föer hinder
- Bygga en rastbur till kaninen
Får väl börja med det varav bara några kommer gå igenom xD
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Jag ska, om jag orkar och tiden räker till, försöka bygga hinder!
kissmekate.blogg.se
#10 Snygg bur :D
Jag och min familj ska flytta nu den 1 juni, så då ska mina små kaniner (mina 9st) få bo mkt bättre, och vi ska köpa en arbetsbod på ca 20-30kvadratmeter, och så ska jag bygga nya fina burar där i! Ska bli himla härligt! :D Plus att jag ska börja föda upp Fransk Vädur, matel- och helt havannafägarde! Just nu föder jag ju bara upp vit, blåögda dvärgvädurar, och det ska bli himla kul att få börja med en ny ras nu! :D
Kram Liza :3

- jag har ett mål att ta ut zessan i sele så ofta det går.
- Jag ska ta en kull på henne i slutet av sommaren.
- Imorgon ska vi börja bygga på en utbyggnad på deras burar…
- Ska kanske skaffa en till kanin om jag känner att jag hinner och orkar.:)

jag ska också selträna lillefot och lära henne att hoppa
Jag ska bygga en tvåfackare till balkongen. Tror det blir en tvåfackare iallafall, annars blir det en stor vinterbur till min Signe.
Fortsätta gå ut med henne i selen och få henne att gilla selen mer :)
Ev, mkt ev. köpa en kanin till i slutet av sommaren. Men då vill det till att det blev en tvåfackare som byggdes 
Nya fina kaninburar, två st 6fackare är planerat änsålänge :)
Jag ska bygga en 6-facksbur för att låta kaninerna vara ute och få mer luft än vad de får i huset.
Just nu har jag lagt ner min Avel, men ska börja på hoppkaniner och ev ha en kull på Tosca igen för hon är en toppenmamma.
Jag ska få hem min hopp/utställningskanin som heter Krykeliden's 7Up''Sven'' som bor just nu på spillepeng.
Kommer ev köpa en till hoppkanin så att jag ''fyller ut'' hela uteburen:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Planerar också att kanske bygga 8st fack i vårt stall, beror på. Ska flytta om 3 år XD haha, så jag måste prata ihop det med mamma, men iaf. kommer facken ev. bli så som på ritningen.
Ritningen är något jag kladdat ihop, ska föreställa inne i vårt stall inne i boxarna (två stalldörrar, är förut två boxdörrrar som varit två boxar, nu är det en stor box, tagit bprt mellanväggen) och facken kommer bli antingen lite mindre eller lite större än vad det står på ritningen, måste ut till stallet och mäta sen.
(Synns bara 4 fack på ritningen men det ska vara likadana burar ovanpå, två fack ovanpå varandra.)

jag ska skaffa en till kanin en ninna antagligen av rasen hermelin och bygga en kaninbur åt mina ninisar och kanske kanske hinna ta en kull på ninna i sommar
jag ska försöka:
- fixa i ordning en gammal kaninbur
- bygga en ny bur
- få flera holländarkullar
- och ev försöka få tag på en tan och få tan färgade ungar med holländarecken.
å så kanske det dyker upp nåt mer…
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

Skaffa en ny transport bur :P

2-fackare, transport bur:)
Mvh Maia

Ser att det är många som ska bygga nya burar. Är det för utomhusbruk det gäller?
Jag behöver ritningar och tips? på enkla fackburar till både dvärgraser samt jätteraser som jag ska ha utomhus, och sedan göra en stor ingängnad där jag bara kan öppna burarna och ställa upp en ramp så de kan röra sig fritt, både dag och nattetid.
Vill nog börja med 2 eller 4-facksburar.
Nån här som har en sån lösning idag?
Jag ska ta en kull kaninungar och behålla en! (: Måste bara övertala föräldrar lite, haha!
Sen så ska jag nog bygga en sexfacksbur, några betesburar, hinder och lite hagar om tid och pengar räcker c(:
Aut viam inveniam aut faciam
kan ju säja att en kull är planerad oxå:) min lillebror kanske ska behålla en;P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus