Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1792 ggr
Lattjo
0

flyga med kanin?

Jag har funderat på en sak kan man flyga med kaniner?Åker dem då som handbagage?Någon som vet?

Animalfriend
0

Otroligt bra fråga. Undrar samma sak. :)

moa88
0

jag skulle tro att dom behandlas som katter och hundar gör, dom får ju flyga "under" planet

Veero
0

Vet ett flygbolag så får man ha med katt och hund som max får väga 8 kg med på flyget som handbagage. Men andra djur är inte tillåtna.. Annars hundar och katter som väger mera än 8 kg får dom vara "under" flygplanet.

Vet inte om det finns något sånt flyg bolag.. Har hört om ett som man får ta med djur som handbagage men det är väldigt dyrt att åka med det dära!! räka med minst 7.000 kr person, om man hittar en blilig sistaminuten biljett så kanske 4.000 kr person. Och på detta gäller samma sak, max väga 8 kg annars "under" planet.

Kaninisen
0

#3 Det är lite konstigt med tanke på att kaniner är mindre och framför allt mycket tystare!

Veero
0

#4 mjo :S man kan kanske fråga om dom kan göra ett undantag eller så.. X) Men det första jag vet där är det inte så dyrt att åka med, men tycker att små djur borde kuna få åka med!:)

steelskaniner
0

med sas får man ha kaniner ej flynordic.

Lattjo
0

ok

[Wera]
0

Nästan inga flygbolag tillåter kaniner.
Där emot finns det dom som tar emot hundar och katter och då får det max väga 8kg, en tillräckligt stor transport så de kan stå upp och ligga ner. Och då får man ha den inne i planet vid passagerarna annars får dom vara bland allt bagage.
Men de flesta tar somsagt inte emot kaniner. vet inte ett enda bolag som gör det.
Det är väl också för kaniner blir lätt stressade och kan dö… en gissning… Vet att Norweigan (vet inte hundra på hur det stavas) tar emot hundar och katter för inte flera tusen iaf. men några hundra har jag för mig ;) Igår åkte jag med det bolaget och då var det en stor hund med som fick vara i bagaget.

moa88
0

tror dom flesta flybolag vill att pälsdjur ska vara bland bagaget eftersom det kan finnas personer som är jätte allergiska mot pälsdjur.

[Wera]
0

#9 Precis, för igår när jag åkte fick dom som hade nötter med sig eller nötter i något annat (t.ex. choklad) inte ens öppna förpackningarna! För ett barn längst bak var allergisk.

Linnet
0

Tror inte heller man får ta kaniner med på flyg i alla fall var det så för några år sen, då våra släktingar tänkte ta med sig sin kanin hit.

[Wera]
0

Min mamma har åkt på semester med sin kanin förut, för många år sedan :) Hon hade med han överallt, och i flyget stirra alla på hon :P

steelskaniner
0

man får ha med på sas redan kollat :) Tänkte ju ta med en men det blev inte

moa88
0

#13 får man asså ha med sig kaninen inne bland passagerarna?

steelskaniner
0

Neej i bagaget

Lattjo
0

oki

moa88
0

#15 aah jag tänkte väl ^^

ciss
0

Jag pratade med SAS i somras och då fick jag endast ta med kaninen om den kunde sitta bland väskorna, alltså bland bagaget. Kaninen fick inte sitta bland passagerarna.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

RabbitLower
0

#18 va tasskit "/

Juniflickan
0

Jag skulle inte tro att man fick lov att ha kaniner bland passagerarna, för det kan ju även folk som är allergiker. Någon gång när det har funnits nötallergiker fick man inte lov att äta nötter eller öppna någon förpackning med nötter.

emms
0

Men är det inte ganska kallt i "bagaget"?

Emma

Animalfriend
0

#21 Jo, tror det.

[Wera]
0

#20 Varit med om det där med nötter.