Hjälp!! Kaninvåldtäkt!?
Vad tror ni!? När jag kom hem från mormor & morfar så gick jag direkt ut till kaninerna och fick en chock när jag såg att lilla Suki hade hoppat ner till Felix…! Hon är bara ca 5 månader… Hon har varit hos honom allt från 1 minut till några timmar, ingen som vet!
Vad tror ni, kan det va så att hon har blivit parad?????
Hon är så liten jämfört med min andra Jamorahona så för mig är hon bara en liten bebis fortfarande…! Stackars liten!!
(Jag hade glömt att stänga taket till deras burar, för den som undrar)
Ajdå ajdå. Jadu. Det är mycket möjligt att det hände nåt. man vet ju inte.
Molle parade sig med Leah när hon var liten. Han var mycket större än henne och hon var knappt könsmogen, men ungar blev det :)
Är jätteglad för det nu i efterhand, men man blir ju inte orolig när sånt där händer..
Oj, säger Du det!? Jo jag frågade min Jätteuppfödare igår och hon tror oxå att det kan bli ungar mellan de nu. Och hon känner en som tappade en hane ner till 3 honor och den hanen hann betäcka alla 3 honorna på bara några sekunder….
Självklart skulle jag bli glad över ungarna, det är ju bara det att man är orolig över ifall det kommer hända nåt. Hon är ju min lilla prinsessa! Det blir 4 lååånga veckors väntan nu då… //Suzzie
Ja. läskigt och spännande. :)
Vad hoppas du på då? ungar eller ej?
Eftersom jag har satt ihop min andra Jamorahona me min Harekille så kanske det blir lite mycket me 2 kullar samtidigt men självklart skulle jag bli glad över ungarna.
De kommer ju absolut inte vara oönskade, bara oplanerade =) OM det nu blir ungarn mellan Suki & Felix!
Mm. Nu är det bara att vänta och se :D
Ja precis, den eviga väntan måste man ju genomlida oxå =)
"Inget är som väntans tider…"

Dom har säkert parat sig ungarna kommer allt från 28 -33 dagar så holl koll och låt henne vara när det börjar närma sig dom dagarna och kommer inte ungarna innan 34 dagar då är hon inte dräcktig! Om hon är fem månader eller mer så behöver du inte oroadig allt för mycket om hon nu är dräcktig så tror jag nog att hon klarar sig jag parar alltin mina kaniner när dom är 7 månader och man kan göra det redan vid 6! Jag hade en kanin som hade smitit och parat sig och då var hon knappt 5 månader och hon fick 8 ungar och det gick hur bra som hellst och alla överlevde utan problem! Honerna har det i sig hela livet så en kaninunge som bara är 3 månader skulle säkert oxå klara att ta han dom sina ungar inte föda kanske men ta han dom dom!
Va bara lungn och låt henne sköta sina ungar själv och lägg in mycket halm till henne 1 vecka innan du tror dom kommer så hon har skans att bädda och rör inte där inne bara titta och så byter du där när det har gått 34 dagar sedan hon smet för då har hon inga ungar!!
Lycka till!!
MVH Jessica

Hej och tack för Ditt långa svar!
Att man vart så nojig är väl för att man inte planerade att hon skulle få bebisar än, men det blir ju som det blir.
Känslan jag har är att det KÄNNS som att det inte blir några bebisar men efter Ditt svar så är jag inte så säker längre… Det får bli en överraskning!
Mvh// Suzzie