Att ge en hjälpande hand...
Jag började fundera lite, efter att ha läst i trådar här inne lite då och då, om kaniner som behöver tas till veterinären.
Många gånger räcker det med att lyfta på telefonluren och få tips? och råd hur man går tillväga. Men för att få den hjälpen så måste man ju till att börja med ringa och berätta vad som har hänt och vad man ska göra nu.
Sorgligare är att jag ser här inne, men likväl på "min egen" sajt hamster, att många föräldrar köper djur till sina barn men räknar inte med att även dessa djur kan bli sjuka med allt vad det innebär.
Men så läser jag lite här och var att yngre barn/tonåringar blir tillsagda (ibland på ett väldigt otrevligt sätt) av andra medlemmar att ringa själv till veterinären. När de inte ringer kallas de mer eller mindre som djurplågare, de ska inte ha djur, föräldrarna är dumma i huvudet osv.
En teori jag har om att denne ägare, som bör ta kontakt med veterinär kanske inte vågar? Kanske är det svårt/jobbigt att ta kontakt med veterinären själv. Vad gör man om föräldrarna vägrar ringa i en ställe?
Jag har svårt att tro att saker och ting blir bättre av att man får höra på ett forum att man är en usel djurägare iallafall. Men lite intressant tycker jag ändå att det är att se hur många som lever som de lär ;)
Så min fråga är, har du hjälpt någon att ringa till veterinären som du endast är bekant med över forumet?