Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1208 ggr
Animalfriend
0

Vattenflaska eller vattenskål?

Vattenflaska eller skål? Vilket är bäst egentligen? Funderar på att byta till skål, då jag upplever att flaskorna samlar någon slags grön aljie (osäker på stavningen), som inte går att få riktigt bort så lätt. Det blir smutsigt i pipen också, och är så krångligt att få bort så det blir helt rent. 

Något tips? på hur man kan regöra lite lättare så verkligen allt försvinner? Eller bör jag kanske byta till vattenskålar?

Kristall
0

Finns en artikel ang. detta; http://www.kanin.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=1eb3dcdb-5f4e-4c7b-a743-38d7dcc408d0&GroupId=7e6b19cb-7279-4959-a6c4-0817c7d4efe1&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup.

Själv föredrar jag att ha skålar till mina kaniner, spec. nu när det är så varmt ute, så de får i sig vattnet snabbt. På vintern är det också bra då det fryser långsammare i skål än flaska och är lättare att hälla ut isen och byta till nytt vatten.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Zvintos
0

Jag föredrar helt klart skålar.
Det är även mycket smidigare på vintern.
Istället för att behöva byta ut flaskor och ställa så att dem får tina, så bara vänder man skålen upp-och-ner och vrider lite på kanterna så isen trillar ur.
Är då plastskålar jag menar.
Har sådana man hänger på gallret.

DEMNJA
0

Å jag avskyr skålar. Tycker det är helt värdelöst!

Det skvätts ut en massa, trots tunga keramikskålar, hamnar direkt en massa skräp i och man har ingen koll på hur mycket vatten de faktiskt får i sig eftersom det lika gärna kan ha skvätts ut. På långhåriga kaniner doppas dessutom pälsen i vattnet. Nej, tacka vet jag flaska! :)

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

TereseE
0

Jag använder bara skålar. Det är naturligare för kaninen och fräschare samt mycket lättare att diska ur så de blir helt rena.

[Wera]
0

Foredrar skalar, smidigare pa vintern ocksa.
fast en av mina kaniner har flaska :P men pa vintern e det helt klart skalar.

Animalfriend
0

Tror också jag ska byta till skålar faktiskt. Men kanske sånna i metall som man kan hänga upp på gallret är bra? Borde inte gå att sitta i de, och skvätta ut. 

#4 Tycker också det känns naturligare, och vill ha det så naturligt som möjligt för mina kaniner, så det känns bättre att byta till skålar. :)

[Wera]
0

#6 Keramik skalar tycker jag e bast, men Jokerskalar e bra (hardplast som man hanger upp)

Animalfriend
0

#7 Just det sånna finnst det ju också. :) tack för tipset, inte tänkt på det faktiskt.