rött kiss av gräs
eftersom min kanin nu börjat äta gräs, blir hans kiss rött/orange av det. de jag undrar är det farligt? att det blir så, ska jag sluta ge gräs. eller kan jag fortsätta som vanligt?.
haha ignorera stjärnorna, fick inte bort dom xD
Det e normalt att kaniner far det av maskrosblad :) inget farligt. Men man ska borja vanja kaninen langsamt att ata gras annars far de problem med magen.
okey, men försvinner färgen efter ett tag eller kommer han ha de under tiden han äter gräs/maskrosblad?
jo, har ju börjat vänja honom nu, och magen värkar må alldeles utmärkt ^^
#3 De brukar inte alltid vara det, beror val pa hur mkt maskrosblad han atit ;)
assåå han har inte ätit så mkt maskrosblad, mest gräs. men har kollat honom och det är inte blod iaf.

De är så med min kanin med ;p
Ja dom far val det av gras ocksa tydligen :P
#6 va bra att det är fler som har samma "symptom" så jag kan fortsätta ge honom gräs? har tänkt att han enbart ska få lite pellets och sen massa gräs ^_^ (+grönsaker/hö)
#8 "Massa" gras e inte bra, men lite mattligt.

Det måste vara annat än maskrosblad som ger rött kiss för mina kaniner får det ibland fast dom har inte börjat få maskrosblad utan bara äter hö. Har hört att dom kissar rött av morot också men vet inte om det stämmer
#10 Av mkt morot kanske dom gor? Vet inte :P
Men ibland ser kisset ut att vara "range/rott" i spanet for nar det e mkt kiss i span blir det orange/rott.
#9 jo jag vet att man ska ine överdriva.. men tänkt dra ner på hans pellets nu när han kan äta det som finns ute =)