Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1311 ggr
Veero
0

Fortfarande till salu!

Chili är fortfarande till salu. Hon är renrasig dvärgvädur med stamtavla, färgen madagaskar och hon är en hona. Jätte go och snäll, dock är hon en aning gammal, 5 år men lika pigg och glad som hon alltid varit. Hon har bott ihop med en kastrerad hane i 3 - 4 år. Och hon kan säkert kunan gå ihop med en kastrerad hane igen. Hon kanske passar bra att bo inne lös? Hon går iaf på toa och är rumsren. Vill att hon kommer till ett sista hem där hon får stanna livet ut.

Hon finns i Dalarna / Gästrike. Men transport går nog att ordna. Finns ev. i maj till Stockholm och Göteborg.

Bambi_vero@hotmail.com

Mvh Veronica

smurfan-13
0

Asså den här goingen fick verkligen det att sticka till i mitt hjärta! Hon påminner nåt enormt om kaninen vi hade när jag växte upp.

[GlittriGris]
0

putt?

Veero
0

Hon finns kvar! En har mailat mig men det är inget bestämt.

tesiresh
0

jag vet inte riktigt men jag funderar..jag har en viltgrå dvv hane, kastrerad. skulle gärna vilja ha sällskap till min kanin..

smurfan-13
0

Asså jag kan inte riktigt släppa henne helt… Skulle hon trivas att bo ute m bur som skydd, men främst lös på tomten som är inhägnad m kompostgaller? Det finns både katter och hundar här som är ute stundtals (& inledningsvis kommer det ju ske under uppsikt, men min förhoppning är ju att alla ska funka ihop). Inne är inte aktuellt här tyvärr.

[Stampelina]
0

#5 - Förlåt att jag blandar mig i, men jag skulle aldrig låta kaninen vara ensam ute på tomten med hundar och katter utan uppsikt.

Min boxerhane Otto är hur go som helst med alla kaninerna men jag skulle aldrig lämna honom ensam med dem, för trots allt är de djur som går på instinkt och jag vet inte till 100% om jag kan lita på honom i den situationen. När jag är med bryr han sig inte om dem, men man vet ju aldrig.

Och även om du litar på dina djur så finns det ju andra djur som kan ta sig in på er tomt och komma åt kaninen. Hundar och katter kan ju lätt hoppa över staketet.

Mina kaniner får vara lösa på tomten endast när jag är med.

Baralisah
0

putt

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Veero
0

#4 Okej, men du kan ha henne på prov och se om dom går bra ihop? om inte kan jag ta tillbaka henne :)

#5 Tror inte det skulle vara så bra, men om du fixar en säker gård med tak och nät på botten och en bur som hon kan ta skydd i och få värme så tror jag nog det skulle passa bra :) Hon ahr bott ute i en hundgård med en liten bur ändast för att ta skydd och få värme och det gillar hon (älskar att bo så).

Hon finns kvar!

smurfan-13
0

#6 jag är helt med dig och det är alltid bra när folk säger vad de tycker. :) Självklart så rör det sig om då jag är med, men jag kommer precis som nu att röra mig både inne och ute. Dörren står liksom öppen hela sommrarna, så djuren är där de vill vara. Jag är med, men inte så jag övervakar alla konstant.

Det är många som inte anser att man ska chansa och ha katter och hundar ihop heller när man inte är med och har koll, men det är även många som har det utan att det någonsin går fel.

Problem med andra djur har vi inte. Det tror jag att jag hade märkt då degusarna är ute på somrarna med. :)

[Wera]
0

#9 Chili gräver som tusan, så hon lär ha nät i botten.

tesiresh
0

#8 vi är inte riktigt säkra än men bor hon ute??

Veero
0

#11 hon finns i dalarna / Gästrike men transport går nog att ordna. Var bor du?

Veero
0

putt

tesiresh
0

#12 jag bor i stockholm men ska upp till dalarna till påsklovet, landställe

sammeth
0

kanske intresserad

sammeth
0

Min kanin kille som är 4år nu skulle nog vilja ha en kompis i sommarburen

Veero
0

#16 okej :) vad menar du med i sommarburen? bara under sommaren eller hela året om?

#12 Okej :) Har du msn kan vi ta och snacka vid där om du är intresserad förståss :)

Veero
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

putt (: Kan transporteras till stockholm 8 maj ^^

minkaninester
0

Så söt - får tyvärr inga fler. Hoppas det nappar någonstans!

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[Wera]
0

Putt

minkaninester
0

putt

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

sammeth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#17 Hej hej !
Mossi går på medicin just nu, behandling för ögat. Sen ska han på återkoll och se om han mår bra och så, så att han inte har ont eller nått. Så vi är nog intresserade sen att han får sällskap på sina gammla dagar.Han är ju fyra nu. 
Vet inte hur han är mot andra kaniner men övriga djur är han snälla emot, Om hon är kvar då så att säga :)
Dom kommer isåfall vara ute i sommarburen till hösten och sen flytta in till lägenheten/balkongen. Ska bygga ett bo på andra kortsidan av sommarburen. Det är nät i botten och heltak på buren.
Vi bor i Edsbyn :)

[Wera]
0

#22 Som vi PM;at om finns hon kvar, bara maila: bambi_vero@hotmail.com