Smart Ide!! Hoppas ni TYCKER de med!!
Jag har kommit på en jätte super bra ide!! (tycker jag då)
vet dock inte om de finns nån sån här tråd sen innan men jag testar ^^
Efter som många tycker att kanin bökerna som finns är jätte dåliga (tycker ja med efter som dem förseslår kanin + sköldpadda tillsammans) så tänkte jag höra med alla fantastiska människorna här ute på forumet om att göra en egen bok om just kaniner, och då ska den innehålla
- Avel ( om allting brunst, dräktighet, hur man sköter ungarna ev risker, ålder på PARNING ja allt som har med PARNING tills man säljer dem, vad bör man tänka på osv)
- Skötsel (har man teddy så e de viktigt att veta hur pälsen sköts, och allt annat med skötsel)
- utfodring (nyttigt och giftigt)
- Bur (allt som har med inne och ute burar + bra enkla ritningar)
- Historia (den första tamkaninen och de)
- Raser (behöver inte nämna alla som finns men kan vara bra å veta lite på skillnaden på dem stora, mellan, och små)
- Sjukdommar (de säger sig själv vad som ska skrivas här, men tycker de skulle vara bra å lägga till några varningstecken på akut vertinär vård, dem suptomen på de)
- Tips (ja allt som man har gjort, som kaninen har älskat)
- Ev små historier (korta sånna, både lyckliga och mindre lyckliga, kan faktiskt vara bra att läsa sånt, men behöver då inte ta med hemska upplevelse)
- Övrigt ( vem som har hjälpt till med boken, fotografer osv)
- Bilder (får inte glömmas, måste ju finnas bilder på alla punkter å lite mera :) )
- Aktivitet (ingår hoppning m.m)
- Utställning ( förberedlse, papper, kostnader, var, transport, bedömningar osv)
- Färg (olika färger å pälstyper + bilder på detta)
lite så här tänkte ja, bara säga till om de fattas nån punkt el annat.. för kunde vart bra att slå alla kloka huvuden ihop och sen lägga ut lite annonser på att boken finns till den blir känd ^^ (hehe)..
Men vad tror ni? Kan vi alla hjälpas åt med detta??
för då e de bra om nån har nån skrivare (färg) och sen en sån (vad heter de nu då, som man häftar ihop så att de blir som en bok? ) självklart kan man hjälpas åt med den lilla ev kostnarden blir ju inte så mkt om de finns några som man bidra den som sätter ihop boken för färgpatronen kostar ju samt plast (sån man plastar in) å ev en sån som man sätter ihop så de blir en bok hehe..
Jag har ju tyvärr inte skrivare el likande annars så skulle ja ha gjort de hemma här..
Men klart gillar ni inte iden så e de bara låsa tråden..
Tyckte bara att de värkar vara super bra om man kunde göra nått sånt här.. el??

Tycker det låter som en SUPERIDEEEE :)
Jag är med :)

Vi har pratat förut om att göra artiklarna till en bok ;) Men jag vet inte vad som hände!
/Elvira :D
VAD KUL ÄR NI E MED, DÅ KÖR VI EN LISTA PÅ VILKA SOM ÄR MED
LISTAN:
Natascha

Listan:
**Natascha
Rebecka(Rero)**

Listan:
**Natascha
Rebecka(Rero)**

Listan:
**Natascha
Rebecka(Rero)**
Maia (Maiae)
Mvh Maia
Listan:
**Natascha
Rebecka(Rero)**
Maia (Maiae)
Bonnie (SodaochVichy)
Jag kan vara med =)
Listan:
**Natascha
Rebecka(Rero)**
Maia (Maiae)
Jenny (teddykaniner)
Med vänlig hälsning,
Jenny
tror som #8. Att det skulle vara enklare att göra på nätet. Och nästan bättre. Tror det kan bli svårt att sälja. Gör man en sida på nätet kan kanske fler ta del av informationen :)
När jag skaffade min första kanin så läste jag det mesta på internet.
#10 & 8 man kan ju alltid annonsera sidan så fler kanin köpare får bättre information i sånna fall.. gör man inga annonser så får man inte så mkt läsar för ibland kan de vara svårt att googla för att hitta de exakta man vill veta… eller vimsar ja runt nu?? för så tyckte ja.. jag fick inte veta den exakta informationen när ja ville kolla upp saker hur ja en sökte.. plus de e ju inte alla som har data el sitter å hänger vid en data hela tiden (som ja) ^^ så en annons på tidning tycker ja låter super dunder bra…

Listan:
natascha
Rebecka(rero)
Maia (Maiae)
Jenny (teddykaniner)
Gabriella (Zessan)
:)))

Putt

jag är med det är en jätte bra ide. matilda\rabbitlove
Man kan ju annonser här på iFokus om inte annat. Själv ska jag nog inte vara med och hjälpa till med den här. Finns så mycket faktasidor redan på internet. Men tycker det är jättebra om ni orkar göra en tidning/bok/sida.
Bra idé :)
Ja, juste vad hände med min idé om kanin iFokus boken ^^.

Man kan ju ha som en bok som är länkad här så kan man bara skriva ut!:)
Alla måste fortsätta skriva upp sig det tog ett stopp:P
Mvh Maia

Listan:
natascha
Rebecka(rero)
Maia (Maiae)
Jenny (teddykaniner)
Gabriella (Zessan)
Matilda(rabbitlove)
#14 jag skrev till dig eftersom du skrev att du va med:P

a men när ska vi börja?
är så ivrig har många bra tips? mm…

#10 Vi måste först få fler so ska vara med!:)
Mvh Maia

Skutt:))) Vill börja snart… Ska vi skriva boken på tråden, eller via mejl eller hur ska vi göra?
Om ni tänkt göra en infosida så måste jag påminna er om någonting, detta är också en infosida ;-)
En bok är annars en väldigt rolig idé, den har varit upp och cirkulerat här inne massor med gånger :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Åh, va kul! Skulle gärna vilja vara med :) Jag kan bidra med bilder och lite fakta :D

men vi kanske ska ha nån som lixom är ''bossen'' som ja fixar själva boken sen kan dom andra vara meed också och göra fakta och skicka in bilder också men att det är nån frivillig som typ trycker själva boken sen :P

det är en bra ide =p
#24 de va ju så jag hade tänkt mig hela den grejen.. att en som e bra på fixa gör de resten ornar fakta.. för lilla ja e inte riktigt nöjd m,ed alla fakta blad här på denna sida utan ja vill ha mer ^^ tycker de fattas ganska mkt hehe antigen en bok el en form av hemsida..

Ja jag skulle lugnt vilja ha en bok hemma som jag har varit lite med på och som endå har bra fakta :)
Men nån som vill vara boss och trycka boken sen ?

Men en bok fungerar ju inte så manmåste väll hålla på och söka i bokhandlar och grejer?
Mvh Maia

men som ett häfte eller vad man ska säga då där all information står jag menade inte just en bok men som nått sånt ?

#26 jag tycker att det skulle vara u som var "bossen" isånnafall eftersom du startade tråden, asså om du vill :P Min förra fråga undrar jag också lite om:)
#30 visst kan ja vara bossen, men jag har ingen sån som man trycker ihop för ett häfte ingen skrivare.. efter som ja inte har kommit iordning i lägenheten och ev ny flytt för mig så kmr de att ta tid innan ja har hunnit skaffa mig dem här sakerna, så därför e de ju bäst om nån som har detta kan göra det, el så lägger vi de på hyllan tills ja har hunnit att skaffa de och de kommer att ta tid efter som ja inte jobbar så mkt.
Va va de för fråga?

#31 frågan va hur ska vi skriva boken? Asså i tråden eller via mejl eller hur ska vi göra?
#32 synd dem inte har en privat tråd här för då kunde vi slå hioop våra huvud tillsammans^^.. och va bor alla typ nånstans?.. annars får de bli mejl.. tror de blir lättast.. om de inte finns nån annan sida man kan bosätta sig på oxå hehe..

#33 det blir lite jobbigt, men typ den ända lösningen att mejla, för då måste man skriva ett mejl och sen skicka det till alla, sammasak om om man ska svara på mejlet:P
#33 om vi kör en ny msn då?? vi skapar ett konto så kan vi snacka över msn.. el ja kmr att skaffa ett nytt konto :) efter som de blior lättast å ja e eån att ja bara tar bort utan att kolla vilka ja tar bort på msn hehe samt blockningarna som ja gör ibland med hehe..

#35 man kan ju typ vara inne på msn och sen så kan man bjuda in massor, så alla kan prata samtidigt… Bara att alla måste vara inne samtidigt.:P
#35 jo men de e ju de tänkbaraste hitils.. sen kan man ju mejla till alla för att tala om att så här har vi gjort hitilst å så får dem sem ej va inne då rätta till el komma med mer förslag..å de bästa är ju att fixa ett datum och tid där alla kan vara inne samtidigt.. hehe

mmmm:)

aa :)
Eller så kan man köpa danska, engelska eller amerikanska böcker som finns redan… och innehåller allt det ni vill ha och lite till! Billigt på Adlibris och Bokus!

Okej men alla måste ju ha varandras msn elrhur?
Mvh Maia

mmmm
Listan:
natascha
Rebecka(rero)
Maia (Maiae)
Jenny (teddykaniner)
Gabriella (Zessan)
Matilda(rabbitlove)
Julia (Sirocco)
Jag tycker detta verkar vara en grym idé då jag behöver en sådan bok ganska mycket.
Kramar / Julia (=

något nytt om det här????

Tror inte det, men vi måste komma nån vart :D
Ett tips? är att ni delarupp vad alla ska skriva om, sedan kan ni skickarunt alla dela till varandra via mail, så alla får läsa och ev. korrigera. :)
Ska ni trycka den som bok eller ska ni ha den som en internettsida? Har ni kommitfram till det?:)

okej typ hoppning, Avel,teckningar,hemkmsten,ufodring,mm…

Listan:
natascha
Rebecka(rero)
Maia (Maiae)
Jenny (teddykaniner)
Gabriella (Zessan)
Matilda(rabbitlove)
**Julia (Sirocco)
Fanny (Fnyan)
Jag har färgskrivare om ingen annan har de :p**
Jag kan vara med!!
Glöm bara inte att det är copyright på alla artiklar här på sidan och likaså all annan text på internet. Ska något kopieras ska författaren tillfrågas och källa ska anges, om det inte bara är korta citat eller referat.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
natascha
Rebecka(rero)
Maia (Maiae)
Gabriella (Zessan)
Matilda(rabbitlove)
**Julia (Sirocco)
Fanny (Fnyan) **
Har nog inte tid med detta, men kan ju köpa en sen när ni fått ihop den!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Later bra! Men haller med #8, internet e battre.
Natascha
Rebecka **(rero)
Maia **(Maiae)
Gabriella (Zessan)
Matilda (rabbitlove)
Julia **(Sirocco)
Fanny **(Fnyan)
Wera *(Wera) *
De börjar komma sig nu med listan vad kul =)
Vet inte hur vi ska göra, en enkel hemsida som kmr upp de första man googlar på, el ett häfte? om inte både och hehe..
Men får börja fråga alla här ute om deras artiklar om vi kan få använda dem samt lite mysiga bilder. sjävlkart ska deras namn och ev kaningård stå med. och att bilder å de ska ej få användas om de blir en hemsida..så folk inte tar bilderna.
Men fotografens + kaningård ska stå med oavsett om de blir hem sida el ett häfte. Samt atriklarna om vem som har skrivit dem. Alla namn ska stå med på nån speciell sida. Så Ingen ska lämnas utanför. =)
el vad tycker ni??

#54 låter bra :)
Natascha
Rebecka **(rero)
*Maia (Maiae)Gabriella (Zessan)Matilda* (rabbitlove)
**Julia (Sirocco)Fanny **(Fnyan)
**Wera (Wera)
Hanna (pigelina)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Natascha
Rebecka **(rero)
*Maia (Maiae)Gabriella (Zessan)Matilda* (rabbitlove)
**Julia (Sirocco)Fanny **(Fnyan)
**Wera (Wera)
Hanna **(pigelina)
**My ( botakt)