Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1375 ggr
elvissspringsteen1
0

kaninungar köpes i dalarna

en vän till mig letar efter 3st kaninungar. syskon då hellst. gärna dv vädur men inte ett måste. hör av er om ni har ungar i närheten av borlänge:)

MH1994
0

jag har holländare till salu!

å min syster har tyska jättescheckar och franska vädurar.

finns i och kan tas med till borlänge (jag bor i borlänge, min syster utanför falun)

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Zvintos
0

Är det tänkt ungarna ska bo ihop?
Har inga ungar nu, men väntar vit blåögda i början på juni, som är leveransklara i början/slutet på augusti (beroende på märkning eller ej).
Dock är det redan 3 på kö, samt att en stannar här.
Så 3st är inte säkert det finns, men möjligen 1-2.

Finns förresten i Smedjebacken.

Kullplanering finns här.

PimTheGreat
0

jag har korsningar mellan dvärgvädur och tysk jättescheck…1 hona och 1 hane som är syskon. Har även 6 st nyfödda som är samma korsning

PimTheGreat
0

förlåt missade att det skulle vara i Dalarna. Jag bor i Blekinge.

MH1994
0

kan lägga till ett par saker som jag glömde i mitt första inlägg (#1)

har 2 kullar nu och ska få 3st till nu i juni och början på juli (både japantecknade gul/svarta och svarta och blåa är beräknade)

i de kullarna jag har nu är det 3st feltecknade (2hanar, den andra är inte ens en vecka så jag vet inte könet än) och en som ev är feltecknad (hona)

jätte söta och super snälla är i allafall alla ungarna

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin

elvissspringsteen1
0

okey:) dom vill att kaninerna ska kunna bo tillsammans, sen vill dom absolut ha NU:P så dom måste va klara redan nu hellst. Sen är dom inte noga med stamtavla å sånna saker.

MH1994
0

#6 ok, då är det lite svårt med 3st hanar… annars är hanar det bästa om man ska ha som kel.

// Matilda

Satin

imsuchadiva
0

Hur kommer det sig att din vän själv inte annonserar efter kanin?
Hur gammal är din vän och har h*n någon erfarnhet av kaniner?

Vi har3 kaninungar till salu, dock är alla hanar, ev så är 1 hona.

elvissspringsteen1
0

för att dom inte har dator:P så ja erbjöd mig att hjälpa till. Hon är typ 40år å har döttrar på runt 12 som vill skaffa kaniner. Dom har inte haft kanin förut.

imsuchadiva
0

Okej :)

Har de några färg önskningar?

elvissspringsteen1
0

nej de har dom inte sagt så de tror ja inte spelar någon roll:) om du hade 2hanar så är hon nog säkert intresserad. verkar som dom bestämt sig för 2st hanar nu. vart finns dina små krabater?

imsuchadiva
0

Kaninerna finns i Arboga :)
Men har de tänkt att ha kaninerna i samma bur? I sånt fall rekomenderar jag att antingen köpa två honer, eller kastrera hanarna.