NEJ! Inte Pelle!
Det som absolut inte får hänta, hände!
När jag öppnade dörren till Pelles bur sträckte jag mig ner för att ta upp lite gräs.
Han har aldrig ens tänkt tanken, utan bara kollat lite försiktigt över burkanten.
Men nu tvekade han inte en sekund, utan flög ut ur buren.
Det gick så snabbt att jag inte ens hann reagera och han landade på marken.
Antagligen bröt han ryggen, för han kan knappt röra bakkroppen alls, förutom själva tassarna.
Och självklart inträffar detta när det inte finns någon veterinärklinik öppen.
Fast tyvärr får jag nog inse faktum, att det inte finns något att göra förutom att låta honom somna in..
Jag ser vilken panik han har och vill inte låta honom lida..
Varför Pelle?
Varför min underbara lilla vita ängel?
Varför honom?! 
Det gör så ont i mig just nu!
Men gud vad hemskt.. det bästa är nog om du låter honom somna in så han slipper ha ont. Jag lider med dig, Ninni!
Not your mom, not your milk.
#1: Det är det jag tänkt..
Usch vad hemskt, NinniH!
Var han i en våningsbur då? eller nära marken?
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#3: En vanlig bur, som är ca 70cm ifrån marken.
Han har noll styrsel..
Ska be mamma/pappa ringa veterinärens akutnummer och höra ifall han kan åka ut, eller att han kan öppna så vi kan komma in till kliniken och avliva Pelle.

*massa tröstkramar* Men kanske finns det lite hopp om han kan röra baktassarna..för har han brytit ryggen lär han ju inte kunna det…
Usch vad hemskt : ( Lider med dig

Åh vad hemskt, det är så sjukt förtvivlande att se en kanin lida och inte kunna göra något, man känner sig så hjälplös. Vi håller alla tummar och tassar här hemma för att allt löser sig på bästa sätt, kram!
the vanity, it becomes insanity
Nej, så hemskt! ='(
#5: Själva tassarna kan han röra, men inte benen eller rumpan.
Så när han försökte hasa sig fram.
Mamma försöker få tag på veterinären på akutnumret.
Får hoppas han svarar snart!
kan han röra baktassarna, så är nog inte ryggen bruten, han kan ha klämt en nerv bara.. vänta ett litet tag.. kaniner e tuffa..
min hona bröt ena bakbenet, vid höften. tog två veckor så hoppade hon på benet igen..
(ringde vett då, men han sa att dom inte gör något åt brutna ben på kaniner.. sätt henne i en liten bur bara så ska du se att hon hoppar på det snart igen sa han bara) och det gjorde hon..
här hålls det tummar, tassar och hovar för er!!
Jaha=/ Hoppkaniner är ju bättre på att hoppa ner ifrån saker än en renrasig dvv, särskillt en sådan som är byggd som Pelle. Han har väl en ganska kort kropp?
Mvh Emma
Nejmen usch så hemskt :'( Inte vackra lille Pelle.. <3
Håller alla tummar och tassar som finns här hemma! <'3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#11: Baktassarna kan han som sagt röra.
Men själva bakkroppen, inklusive bakbenen kan han inte röra utan släpade den efter sig.
#12: Tror inte det är höjden som gjort det, utan att han landade galet.
Neej!! usch! Vad hemskt :'(
hoppas allt går bra =(
Pelle som är så fin =/
Ush, fy så hemskt!

Nej stackare :'/ beklagar verkligen<3,verkar som det e kaninernas otursdag idag … :( skulle flytta min kanin till en annan utebur och när jag stängd igen uteburen så kommer grannens hund och min kanin får panik och springer på något sätt igenom gallret och rymmer ,trodde aldrig mer jag skulle få honom men fick iaf tag i honom ..
Åh. stackars :'/
-' Rebecca Johansson

Herregud vad hämskt
stackars lilla Pelle. Hoppas han inte behöver somna in.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#21: Det hoppas inte jag heller.
Men just nu ser det inte ljust ut. 
Nej, fy vad hemskt och tråkigt!
Kastanjegårdens Kaniner
nej fy :(<3
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

*kramar åt massvis* Söte Pelle, han som man lätt lägger på näthinnan efter första synen av honom!
Hoppas han slipper lida mer snart iaf <3
Ni har fått en fin tid ihop!

Nej!
Stakars Pelle! Berätta hur det går.
Nej…kan inte vara sant! Han är ju så underbar och söt..
<3 <3
Med vänlig hälsning,
Jenny
ush så tråkigt!
måste värkligen vara svårt för dig!

Neeej men guud 

Han som är så jädrans fiin. Hoppas vetrinären kan göra nått åt det. Typ att nån nerv eller nåttt har kommit i klämm :O Man kan ju hoppas
Hålerr tummar,fingrar,tår,tassar här .
Usch Ninni! Inte fina Pelle :( Hoppas han klarar sig…
Nej :'(
Beklagar verkligen :'(
Kan meddela att han inte blivit direkt bättre, utan snarare sämre.
Nu har han ännu mindre styrsel på ena sidan.
Satte ner honom för att kolla lite, och då släpar han sig iväg med bakkroppen hängandes efter till påsen med godis (torkad banan+johannesbröd) som stod på golvet.
Vända sig om går inte heller, utan då tippar han och för panik..
Har hittat en vänlig uppfödare som hjälper mig att avliva honom.
Tyvärr tror jag inte han kan återfå sin normala kapacitet.
Han kan säkert få tillbaka lite styrsel, men inte så han kan fungera normalt.
Och då tycker inte jag det är något vidare liv..
Jag måste tänka på hans livskvalitet.
Det är ett oerhört jobbigt beslut.
Men tyvärr ett beslut jag måste ta. 
usch jag lider med dig! inte bedårande pelle!
jag beklagar verkligen och jag förstår hur jobbigt det är! :(
du gör det rätta med att avliva honom då han värkar lida =/
otroligt fin är han iallafall, om jag ska vara ärligt så är han den finaste dvv jag sett! och då är jag ärlig!
hur gammal är han ?
Jättetråkigt! :-(
Nästan samma sak hände för mig förra året. Jag hade en kanin som troligtvis hoppade upp på sitt hus (huset är ca 35-40cm högt) i buren och landade fel när han hoppade ner. Kaninen blev totalförlamad i bakkroppen. Det visade sig vara en fraktur på ryggraden. I sånna här fall blir man allt påmind om att livet hänger på en skör tråd.

Trist ): <3
Du gör iallafall rätt i att avliva.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Gör hans bästa! Du och honom kommer iallafall få träffas senare i livet! Det är ett jobbigt beslut du måste ta men så är livet. livet kan vara hårt ibland!

Fyfan va hemskt men kan du inte försöka ge han en chans till…jag mena du lixom han kanske inte kommer kunna gå men om du tar in han så kan du va me han hela tiden…SNÄLLA tänk om du va handikappad skulle du då villja dö ellr leva… men de kanske e bäst för pella :( (kaniner som sitter i bur hela tiden brukar offta lixom va dåliga på att gå ) jag hade en kanine som själlv hade liiite svårt o gå :'(
hoppas inte jag behöver skriva RIP :'(
Beklagar. 
#38 tror inte pella hade fått något värdigt liv som "handikappad" kanin i resten av sitt liv =/ ..
och jag tror det är bättre för pelle att somna in, jag tror kaninen mår bäst av det även fastän det är kanske det sättet som gör mest ont i människans kropp ..
#38 Hörru det är väll lite taskigt att låta en kanin få lida och ha ont.. Bättre att den får somna in och hoppa på molnen!
#38 Det är skildnad på kaniner och människor. Kaniner tänker annorlunda, och en kanin som inte kan skutta, gräva och springa, är ingen lycklig kanin. Det är saker som ligger i deras natur, som de måste kunna göra för att leva ett lyckligt kanin-liv.
#32 Så bra att hittade en uppfödare som kan hjälpa dig, hoppas allt går så bra som möjligt med lilla Pelle.
Du gör verkligen helt rätt, skillnaden på djur och människor är just att vi kan hjälpa dem till andra sidan när jordelivet inte är bra för dem längre. Men det är hemskt tråkigt och hemskt.
RIP lilla gubben och en stor kram till dig Ninni!
#38: En kanin kan knappast leva ett bra, lyckligt liv om den inte kan skutta/röra sig normalt. Inte ens om den får vara med ägaren dygnet runt. Att hålla den vid liv då är väldigt själviskt, enligt mig. Bättre då att låta den somna in och slippa lida, jag tycker Ninni gör helt rätt.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Åh, jag beklagar sorgen. :/ Hoppas att han blir bra med detsamma så du slipper avliva honom, han är ju såå fiin. :C
Jag skulle vilja be er om att inte diskutera vad som är rätt och fel i den här tråden..
Jag lider med dig Ninni :'( <3
Det fantastiskt av dig att kunna ta beslutet att hjälpa din kanin i en sådan här situation.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säja.. Sitter här och gråter för din och Pelles skull :'( <'3 Världen är allt annat en rättvis.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
men :(((
Usch vad trist! :( Kram på dig!
Säger ännu en gång, oerhört tragiskt det här med Pelle.
Håller med #46 att du gör rätt i att avliva honom. Det är inget liv för honom att bara må dåligt, och självklart ont. Jag vet hur ont det gör att behöva ta bort en kanin som man verkligen älskar och gått igenom mycket med! Fick avliva min ''hund'' för 4 år sedan och jag saknar honom fortfarande! Han är som en del av mig, det kommer han vara förevigt fastän han inte lever mer.
Mvh Emma
Nu har Pelle vandrat vidare till grönare ängar.
Uppfödaren kände på hans rygg och kunde säga exakt vart ryggen var av.
Det var ingen tvekan, utan han fick somna in på en gång.
Känns så otroligt skönt att jag fick hjälp och att det gick såpass lugnt till.
Farväl min älskade kanin och på återseende.
Ingen kommer någonsin kunna ta din plats i mitt hjärta.
Kan knappt förstå det.
Vid 14-tiden sprang du runt i hagen, busade och åt gräs.
Några timmar senare, lämnade du jordelivet.
Jag kommer minnas tiden vi haft tillsammans med glädje.
Men det kommer kännas tomt utan dig.
Ingen som knorrar när man kommer, eller följer efter en ute på gården.
Ingen liten vit ängel som tigger om kärlek och inte tvekar om att ge kärlek tillbaka.
Bråkmakargatans Skalle-Per
Född 050111, avliden 090516.

Åh vad tragiskt.. snyft..
Otroligt hur snabbt livet kan förändras.. Det gäller att inte ta något för givet.. Men det gör man ju oftast ändå.. En såå vacker kanin.. Kram/Hopi

Oj, vad jag gråter när jag läser detta. Pelle verkar ha varit en alldeles fantastisk kanin och jag lider verkligen med dig Ninni. Han fick verkligen ett underbart liv tack vare dig.
Vila i frid Pelle!
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#50 Beklagar, jag lider med dig. Vet hur det känns att se djuret sprinag runt och verka hur glad och frisk som helst och tro att det har ett långt liv framför sig i ena stunden, och i andra stunden hålla det i famnen och veta att nu är det över och ingenting finns att göra.
Det kommer ta lång tid att komma över honom, men det är tidens gång.
Massor med kramar till dig Ninni!
Värd på Choklad iFokus
Tack för alla värmande ord.
Det behövs just nu!
Hoppas verkligen att Malva är dräktig nu, och att det finns en liten Pelle-kopia bland ungarna.

Vila i frid Pelle <3

#55 Precis, han kan komma att leva vidare ändå på ett sätt. Kramar
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Åh nej. Inte Pelle, jag är mål lös. Skit också. Hemskt. Varför? Hur ? Nej..
Vila i frid älskade älskade lille Pelle, vi tänker på dig, det gör vi.
NinniH, Det här är riktigt hemskt, jag lider verkligen med dig. Massor av kramar från Lovisa.
Åh gud, jag saknar ord:( Så tragiskt:'( Vad hemskt att han föll så hårt:(
Tusen tröstkramar!<3
R.I.P Fina Pelle

Nej, fy usch så hemskt! .. inte den vackraste Pelle!
Beklagar verkligen Ninnih, hemskt ledsen för din skull!
Hoppas som du säger, att Malva är dräktig så du kan få en son/dotter av din vackraste Pelle!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Vila i frid Pelle!
Han var så vacker<3
R.I.P Pelle!

Fy vad hemskt - lider verkligen med dig Ninni.
Pelle får det säkert jätte bra uppe i det gröna - sjaälv hade jag inte kunnat tänka mig ett liv utan min kanin, har just nu en klump i halsen.
R.I.P Pelle :'( <3
Många bamse kramar Ester och sin matte Louise <3
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Sov gott lilla kaninen… hoppas du har det bra nu…
Kramar till dig gumman, ja vet värkligen vad du går igenom. Tycker du e en stark och bra kaninägare som kunde fatta detta beslutet så fort.. många tröst kramar till dig
Det finns inga ord. Nu har han i alla fall inte ont längre, starkt gjort att låta honom somna in.
RIP Pelle!
Nej! Inte Pelle :( </3 R.i.p vita angel.
Du gjorde det rätta NinniH!
RIP Pelle :(<3
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
vila i frid :(<3
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Gråter nästan ..
Jag vet precis hur det känns att förlora någon man älskar. Beklagar .. :'( <3
Vila i frid Pelle.

Ursh vad hemskt, men du ska vara stolt över dig själv som kunde ta ett så osjälviskt beslut! Tog förra veckan samma beslut om min älskade häst, så jag vet precis hur du känner just nu! :(

Beklagar sorgen, vila i frid Pelle.
the vanity, it becomes insanity
Beklagar :(
// Emma :D
Beklagar verkligen, kan förstå hur jobbigt det är men tycker du gjorde rätt !
Stor kram till dig Ninni!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tack alla

Mina tankar går till dig och din älskade kanin ikväll… Nu slipper han iallfall ha ont och sitter nog och äter massa gräs och skuttar runt på en vacker äng just nu när jag skriver… Vila i frid och sov gott lilla vännen!
Nej usch va hemskt :( beklagar sorgen.
Vila i frid Pelle!
Detta paminner mig om Lillans dod ocksa :/ Fast hon hoppade inte, men hon skuttade och jag vet inte vad som hande men hon blev forlamad fran rygg till bakben, hon slapade pa allt :/
Min kompis hane hoppade rakt ut p bron fran hennes syster kna, landade fel och brot nacken och dog direkt ockso (tanderna brots ocksa av och kom in i halsen pa han) :/ Sa det e en aning vanligt men inget man tanker pa liksom! :/ Riktigt trist! </3
Usch det e sa hemskt!

Nej Nej Nej.. :(
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Neej,gud vad hemskt!
R.I.P. Pelle! Vila i frid! :')
…åhnej.
Jag har inte varit medlem länge men jag har alltid sett din bild med den underbara, vita änglaliknande kaninen. Han har det bra nu.
Jag vet inte vad jag ska säga, RIP Pelle.
neeej :( vila i frid pelle, du var speciell <3
jag tror inte jag kan föreställa mig vad du
måste gå igenom ninni.. :( *tröstkramar*

Jag läste detta inlägget igår, och jag tänkte på dig och Pelle nästan hela tin när jag skulle sova igår. Jag såg händelsen i mitt huvud hela tin nästan. Pelle är verkligen vacker. Du tog ett rätt beslut Ninni. Jag lider verkligen med dig, jag gråter inombords.
Vila i frid Pelle. Hoppas att du får en liten Pellekopia, men man kan aldrig ersätta en kanin vilken kanin det än är. Men att få se sin kanin i kopia, är ända ganska roligt. Jag beklagar och som sagt lider jag med dig! :'(

Gud vad sorgligt stackars dig, RIP PELLE!!!

RIP Pelle, stackars dig.
Han var så söt, det är ju sånt som händer men han var verkligen speciell, tröstkramar!
Mvh Maia

Det här var verkligen sorgligt att ta del av. Stor kram till dig Ninni, och som sagt, vi får hoppas på en Pelle-unge.
Det är alltid så svårt när sådana här plötsliga händelser totalförändrar villkoren.
Gråt nu ut ordentligt och sköt om dig väl.
Lotta