Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1395 ggr
rabbitlove
0

hermelin till salu!!!!

hej nu har jag bestämt mig för att sälja sixten=x han är hur snäll som helst och jätte fin han är white and black jag har ingen stamtavla så jag vet inte så mkt om sjukdomar mm… men han har aldrig varit sjuk. just nu bor han i en 1m bur inomhus och han är en duktig hoppare men är väldigt envis men det går om man inte jer upp han finns i vårgårda 20 minuter från alingsås i västra götaland jag lovar att han kommer inte att göra er besvikna=p pris? det kan vi ta på pm om ni är intreserade! bild finns i mitt album.

rabbitlove
0

är det ingen som är sugen på en sådan underbar kanin som sixten???

rabbitlove
0

hej snälla om det finns ett bra hem till sixten så sig det han är inte kastrerad och typ elva månader och världens kelgris bilder finns i mitt fotoalbum=p om han får hemmet inom en vecka eller två så kan ni få honom mycket biligare

pigelina
0

hur mkt kostar han då?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

TereseE
0

Varför har du så bråttom att bli av med honom om han är så underbar?

Strumpa
0

Säger som #4, vad har du för skäl till att sälja honom?

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

rabbitlove
0

jag säljer honom för att jag ska föda upp jätte csheckar han kostar 200 men det är viktigare med dens framtida ägare hur hon är och hur kaninen kommer att få bo

rabbitlove
0

hej igen kanin kostar mindre destu snabbare ni tar honom.

TereseE
0

Passa dig för oseriösa köpare bara! Skulle inte du föda upp lilla tysk?

pigelina
0

hur är han i sättet lite mer exakt och har du bilder?
om du har brotom kan jag ev. ta honom

// Hanna

[jakke94]
0

tycker du ska tänka över din framtida Avel lite för du värkar vilja ha massa kaniner som finns på annons och sedan säger du att du endast vill ha jätte checkar.. menar inte att vara otrevlig men tycker du ska tänka över det lite, vad har du för avelsmål ?

rabbitlove
0

ja jag vet men ja pigelina du kommer på träffen va? jag tar med honom dit så får du se hur han är! jo det var meningen men jag vet inte det var mening med att jag skulle använda klara i aveln men det är ingen bra ide hon tar inte hand om dom ändå så då¨ska jag sälja henne men först måste hon ju få sina ungar och jag tror inte att hon kommer att ta hand om dom så då tänkte jag skaffa jätte csheckar iställetsixten är black and white och välbygd han har bra temprament och bits och skvätter gör han inte han kan gå med hanar om dom inte är könsmogna men anars slåss dom som katt och hund men du kan ju få se hur han är den tionde om du vill så får du köpa haonom och ta med honom på vägen hem=P

rabbitlove
0

vill du ha honom jag tar med honom på träffen sen får vi se ja jag har en bold på mig och sixten i mitt fotoalbum annars kan du ju få se honom i cam och du addar mig tilda.sohl@hotmail.com

pigelina
0

#11 ta med honom:)
hur gammal är han?

// Hanna

Linnet
0

Men snälla rabbitlove jag tycker det verkar lite förhastat och ogenomtänkt allt du gör. Tänk nu över dina planer med kaninuppfödning ordentligt. Varför ska du sälja en kanin som är så trevlig som du säger att han är. I en annan tråd skulle du ju köpa en hermelinhona och avla på och nu ska du helt plötsligt föda upp jättescheck. Vad vill du med din eventuella uppfödning egentligen????

hjartelyckanskaniner
0

Tänker det samma! Jättescheck är ingen liten ras, och inte bland de lättaste heller. Du måste ha många djur för att få fina utställningsdjur, och det är inte många som vill ha en så stor kanin.

Om jag var du så skulle jag hålla mig till hermeliner och ingen kompliserad ras. Jag vill jättegärna ha en holländare och vill förbättra rasen, men det är inte så lätt om man inte kan ha så många djur som Maritna. Jag vill ju få bra djur som man kan vara stolt över på en utställning och stolt säga ''Ja, det är en egen uppfödd'' eller ''Jag har fött upp den kaninen!''. Man ska ha en mening med uppfödandet,och ha mål med att ta kullar och inte bara para den men den kaninern. Kaninerna ska matcha.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

rabbitlove
0

jo jag vet men pappa ville ha en stor ras och då ville han föda upp jätte scheckar och dom är ju så eleganta och fina så jag vill åxo göra det nu det är samma sak med att tatuiera sig man ångrar ju sig och tillslut bestämmer man sig för en stor och fin tautuering och det gjorde jag fast i kaninväg jag har tid plats och pengar så je mig en shans för guds skull hej då men han är 11 månader litte äldre tror jag men han är verkligen jätte fin.

pigelina
0

om du inte vill satsa på hermeliner kan du ha lejonhuvade^^<33
dom e små och har bra temperament:)

// Hanna

rabbitlove
0

okej det är en väldigt fin ras med satsade du på lejonhuvade kaniner eller? a jag håler med om att jätte scheckar är stora och det är mkt arbete men ska försöka prata med pappa tack för tipset.

pigelina
0

#18 jah man kan säja att jag föder upp lejon i en liten skala:)

// Hanna

hjartelyckanskaniner
0

Varför inte en wiener? de är också en ganska stor ras (blir runt 4-5 kg) de har inte de prickarna som är en svår teckning.

Annars Franskvädur? de är fina och stora:)

Mvh Emma

rabbitlove
0

ja dom är fina do med måste nog fundera på mitt val det är ju mitt val för livet och det måste vara bra men jag vet inte lilla silver kanske fast pppa vill helst ha en stor ras som han kan ligga och kela med disofan.

hjartelyckanskaniner
0

Men eftersom du säljer dina kaniner nu, så tänk noga igenom det!

Har ni platsen att ha runt 15 kaniner med 2m burar, tiden och pengarna (de är ju stora så de äter ca 2 dl var alltså äter alla 30 dl mat varje dag och det går åt en 25kg säck på några veckor). Vill ju bara hjälpa dig så att du inte sedan får sälja kaninerna för att du tröttnar, inte har tid eller råd=). Är ju lite synd att sälja de efter en liten tid.

Kolla runt en massa och fråga om det är en lätt ras, annars frå du kolla på en annan.

Finns ju stora silver också (de är riktigt fula när de är i ''övergångsåldern'' och ska bytra till silvrig päls)

Mvh Emma

rabbitlove
0

ja men ska nog satsa på lejonman då tack för tipset och dvv fuch är ju åxo fina jag har tid pengar och utrymme två fyra fackare och två inneburar en storinhängnad och en rastgård

pigelina
0

#23 om du väljer lejonhuvade har jag en kull beräknad i augusti:)

// Hanna

rabbitlove
0

okej vad kul men vet du va pigelina mamma har lovat mig att jag ska få en kanin på uttstälningen men tack

hjartelyckanskaniner
0

Jag kommer ev. ta kull på min Tosca nästa år med en riktigt snygging till hane=). Hon är reggad på 94p.

Du kan PM:a mig vid intresse=)

Mvh Emma

rabbitlove
0

okej a då får jag ju en till fyrfackare så det går nog tack a det gör ja

pigelina
0

vilken uts ska du på?

// Hanna

rabbitlove
0

smådjursuttstälningen som är i vårgårda där jag bor

rabbitlove
0

i april kommer den hit ska du gå???

pigelina
0

#30 nej tror inte det, men ska på några uts iår, men har bara bokat in olofstorp 23-24 maj ensålänge:)

// Hanna

Salladshataren
0

#30 April har redan varit :P

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

rabbitlove
0

jag menar juli titta på google=p

hjartelyckanskaniner
0

Hon menar nog nästa år:)

Mvh Emma

pigelina
0

finns ngn hemside adress med beskrivning på den? asså uts:)

// Hanna

rabbitlove
0

vet inte men det går att googla om nej deet är i juli i år jag ska dit.

pigelina
0

vad ska man googla på?

// Hanna

Toaden
0

Rabbitlove, jag tycker din kommande uppfödning verkar väldigt rörig? Lilla tysk, jättesheck, hermelin? Tecknade djur måste man ju ha en ca 10-15 kaniner minst som avelsmaterial? Vad jag vet är det väldigt svårt med Avel på tecknade djur?

Dessutom tycker jag att du säljer dina kaniner lite då och då för att skaffa nya? Du är intresserad på Vilken ras? som helst?

Kan inte du förklara hur du tänker?

rabbitlove
0

okej för det första har jag aldrig sålt kaniner förr men sixten åker kanske till pigelina i morgon okej jag har bestämt mig för lejonhuvad kanin nu

rabbitlove
0

hej sixten ska få ett nytt hem i morgon=p

minnabii
0

ja, men du va ju så övertygad tdigare om jätteschecken för att din pappa ville ha den? Har han ångrat sig åxå?

rabbitlove
0

ne men han ska fixa en egen=p

hyltebarn
0

Skulle tatt honom om han var ute kanin :*

och kommigen alla sluta vara så negativa!

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

[jakke94]
0

#43 vet inte om du syftar på några av mina kommentarer, men jag kan tyvär ej hjälpa att jag låter lite negativ till det, då jag inte tycker att uppfödningen låter spec. genomtänkt

rabbitlove
0

ne men ska bara ta några kullar sen får jag se vad som händer=p

[jakke94]
0

ja okej.. men vad har du för avelsmål o.s.v ?
har du plats till kaniner som blir osålda ?

sotlynx
0

#0 #45: Vadå se vad som händer? Är inte du lite för ung för att leka uppfödare? Har du egentligen koll på vad som krävs? Syftet med din uppfödning verkar vara väldigt luddigt. Inte att få fram kaniner med bra temperament och tryggad framtid i alla fall. Kaniner är inte prylar som kan säljas rundor till höger och vänster så fort man tröttnat lite. Oh, vad jag blir trött på sånt här prat. Skaffa en leksakskanin istället.

rabbitlove
0

ursäkta vakta din tunga om du inte har något vetigt att skriva så skit i det jag vill ha en kull efter klara det är ju klart man vill ha en dotter från henne när hon går bort ch när du var ung ille inte du se hur det var då eller att ta een kull på sin hona du är riktigt elak som skriver leker uppfödare a vcisst verkligen och jag kan ju inte seja något innan jag vet hur det är=x ja jag hat plats för kaninerna som inte blir sålda.

rabbitlove
0

och jag har inte kaniner förr att leka med så lägg av nu du är ju skit elak vad fan kan du om kaniner då? det är la så fan klartatt jag vill ha en kull men vill kanske inte bli uppfödare på några år förästen så kan du gå och leka med in leksak jag har aldrig sålt någon utav mina kaniner sej inte så om du inte vet. du känner inte mig jag har lrevt med kaniner sen jag föddes.

Zvintos
0

Dämpa tonen lite nu, så jag inte behöver låsa tråden pga tjaffs och otrevligt uppförande!

Diskussioner som inte rör kaninens säljande kan ni ta via PM.

rabbitlove
0

kej förlåt ska försöka att inte bry mig om vad hon skriver men hon kan inte skriva att jag använder dom som leksaker

Strumpa
0

Det är inte tillåtet att svära på iFokus.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

rabbitlove
0

a jag vet men förlåt blev bara så arg=x

[jakke94]
0

rabbitlove då har det nog skett ett missförstånd.. om du bara ska ta en kull på din kanin för du vill ha en unge efter den tycker jag det är ok. men jag uppfattade det som om du skulle ta flera och flera kullar då du skrev uppfödare men jaja ..

förlåt Ninnih men var tvungen att avsluta det :P

sotlynx
0

Men snälla. Tog du åt dig? Sitter det någon liten tagg och sticker ditt samvete litegrand? Jag tror tyvärr många håller med mig: Om man byter bort kaniner som är "underbara" för att skaffa nya, då behandlar man dom ju tyvärr som leksaker. Var är din empati för dina husdjurs känslor, väl och ve? Och nej, jag har aldrig funderat på att sälja kaniner som bor hos mig, och nej jag har aldrig velat leka uppfödare. Jag har nu i vuxen ålder tagit tre kullar hoppkaniner, det är allt. Kanske blir det en kull till, men sedan är det stopp. Och nej, jag kanske inte vet så mycket om kaniner, men det är inget jag anklagat dig för heller. Jag har ju bara haft kanin i lite över 20år, så jag är ju en novis i ämnet…

By the way… Kan du snälla anstränga dig lite när du skriver. Du vet, punkt, kommatecken och stor bokstav. Jag har lite svårt att tolka dig just nu..

sotlynx
0

…Och med tanke på hur många kaninungar som dött för dig hittills…. Behöver jag skriva mer?

rabbitlove
0

kej synd för dig då men jag ska inte säljaa sixten eller klara förstod hur mycket jag älskade dom och jag har mycket känslor för dom

thexclub
0

Så du ska inte sälja Sixten? Då är väl tråden inte aktuell längre? :)

the vanity, it becomes insanity

rabbitlove
0

va okej men dom var bara en vecka gamla så konstigt dom var ju lika hjälp samma som dig. men jag har haft kaniner som dog av ålder mm men inte att jag misssköt dom =x

rabbitlove
0

ne det ska jag inte=p

sotlynx
0

Hahaha. What´s love gotta do with it.Skrattande

rabbitlove
0

vad vill du mig du är ju helt störd a men känslor för sina djur är mycket men det har ju inte du

sotlynx
0

Jag trodde tråden handlade om dig och dina kaniner? Skrattande

thexclub
0

Får jag rekomendera att någon Medarbetare låser tråden? Det kommer uppenbarligen spåra ut och rabbitlove ska ju inte sälja kaninen längre.

the vanity, it becomes insanity

rabbitlove
0

ja det gör den men så kommer du in i bilden 0ch FÖRSTÖR ALLT.

Zvintos
0

sotlynx, rabbitlove:
Vänligen ta erat personliga gnabb via PM istället.
Sen vill jag inte behöva påminna er mer om att tagga ner/ta det lugnt.
När vi Medarbetare ber er om detta, förutsätter vi att ni gör det också.
Och det gäller inte bara er två, utan alla här på forumet.
Vi gör det inte för att vara elaka utan för att vi vill hålla en så god ton på forumet som möjligt.

Därmed sätter jag punkt för denna diskussion och låser tråden.

sotlynx
0

Nej men sluta nu. Jag ger mig. Kyss

Inlägget är låst för nya kommentarer