Har du någonsin tagit hand om ?
Har du någonsin tagit hand om en misskött kanin eller i någon form utav räddat en kanin ? :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

har tagit hand om en vädurskorsning från en 4H gård, dock dog han dagen efter att jag fått han :(!
Sen tog jag han dom 5 kaniner förra sommaren pga missköttsel i förra hemmet. 2 hermelinkorsningar & 3 Vädurskorsningar. Alla 5 har dock hittat hem :) 1 tog min kussin, 2 tog min kussins granne, 1 flyttade upp till stockholm & 1 flytta upp till kristianstad, den nuvarande ägaren fins här på kif :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Min allra första kanin skulle man väl kalla för "räddningskanin".
Han skulle avlivats om ingen ville ha honom.
Så jag tog hem honom och han levde i hela 6 år till (blev 8 år och 9 månader gammal).

Ja, sommaren 2007 tog jag hand om en hermelin som ägaren inte brydde sig om. Hittade den på motorvägen och ägaren tyckte inte alls det var något fel med att låta den springa omkring där. Efter en stunds pratande sa hon att jag fick ta kaninen om jag ville för hon tänkte ändå inte försöka ta hand om den.
Kaninen, som jag sedan döpte till Shadow, var ganska vild och litade inte på människor direkt. Efter ett par månader blev han dock väldigt tam och fick flytta till en vän som bodde en bit härifrån, numera går han lös i hennes lägenhet med en annan kanin.
the vanity, it becomes insanity
Oh ja, flera stycken. Alla har klarat sig bra och blivit gosiga krambullar. Men ibland har det tagit månader att bli av med ohyra, svält, och sjukdomar… Och det har kostat blod, svett, tårar, och pengar.. Men det har det varit värt.
Tog Jolene in Darkness (Lakris) som var missköt och skulle avlivas. Inget planerat blev bestämt samma dag som jag hämta henne ;)
Jag skulle ta emot 2 vanvårdade marsvin som skulle avlivas om 3 dagar om ingen tog dom. Men väl där vissade det sig att marsvinen inte funkade ihop och hade inte lust att köpa 2 marsvin till så jag och en kompis tog ett marsvin var och sen tog jag kaninen.
Väl hemma blev det hälsocheck, bada, klippa klor och bo i "karantär" ;)
På bilden ser ni dom samma dag som jag fick hem dom, marsvinet syns i sin bur i bakgrunden och Jolene hoppade fritt i mitt rum för första gången :)
(ursäka kvaliten på bilden, mobil kamera)
Flera gånger, men en gång som jag främst kommer att tänka på är när vi räddade en kanin från att bli ormmat. :S
Han var gottlandskanin, och levde hela sitt liv lyckligt här hos oss i stället för att bli uppäten. Han var världens mysigaste, glömmer honom aldrig. :)
#1 Shantie hälsar förresten. :)

Jag tog hand om 2 gamla "damer" (8år) som annars skulle avlivats för att dom skulle flytta till stan… Tyvärr dog den ena i höstas och den andra i vintras:'(
Rest in peace…