Hona fått ungar igen...
min dvärgvädur hona har 2 ungar födda 2/4. Inatt kom 2 bebisar till…om det är klart. Jag har nu tagit ut de andra 2 större ungarna i väntan på nå veterinären…vet inte hur man gör här. Nån här som vet? Om ni undrar så blev det så här för mamman lyckades rymma ut till hanen när de andra var nyfödda….

Ungarna som är 5 veckor borde ju klara sig utan mamman nu, jag vet inte om man kan ha kvar dom hos mamman när hon har en ny kull.

pratade med veterinären nu och hon sa jag skulle prova släppa över ungarna till andra honan som har 4 ungar. gjorde det men då jagade de 2 andra ungarna mamman o hennes ungar så jag satte de i egen bur nu. så köparen kan ju hämta de när de vill nu då.

#3 okej men då gör jag så. vill inte stressa de i onödan..
Jag håller med Kristall, bäst att du har kvar dina små tills de är 8 veckor så du ser att de äter som de ska och att de går upp i vikt osv. Även om de inte har mamma så har de varandra.
Vid 6 veckors ålder slutar dom dricka mjölk från mamman, så då behöver dom väl mjölkersättning elr? Jag skulle haft kvar dom ändå, tills dom blivit 8 veckor.

Nej, dom behöver inte mjölkersättning, vid den åldern äter dom ju annat också, men dom behöver få vara kvar med syskonen ett tag till.
Lycka till! :)

man kan lägga mamman på rygg och låta de dia 2 ggr om dan det gjorde jag med en av mina första kullar efter som honan inte tog hand om de

Men det är väl bättre att dom nyfödda får mjölken från mamman än att dom stora som klarar sig utan ska ha den.
Du skulle ju kunna göra så att du tar ut mamman två gånger om dagen och låter de större ungarna dia henne om hon tillåter det.
Tycker inte #9 har så fel i det hon säger.

#10 jo det frståss man kan ju ge lite ersättning till de stora men dom behöver nog de vikiga i modersmjölken
är dom större ungarna redan köpta? skulle kanske kunna köpa en av dom annars
Min hona blev parad igen när hennes första kull på två var nyfödda (har skrivit förut om hur det kom sig…), så hon fick 4 till en månad senare, och jag lät alla vara.
De stora ungarna brydde sig inte om boet. De har gått ihop hela tiden, och det har gått jättebra.

#13 av de stora är det 3 st eller 1st kvar av ungarna. vet på fredag hur många. antingen 1 st hona och 2 hanar eller bara 1 hane. Du får gärna köpa en om du vill. Var bor du?
När jag pratade med veterinären idag sa hon att ungarna mest diar nu för de tycker det är mysigt och behöver inte mjölken. Kan inte släppa in ungarna till honan då hon jagar ut de…det var därför jag provade släppa in de till den andra honan som har ungar, men då jagade ungarna honan och hennes ungar istället så blev att de blir satta i egen bur istället.
sundsvall, men har kanske, kanske en annan unge på g
skojade bara, skrev till fel person XD
Men jag bor i Sundsvall. helst vill jag ha en hona. Hur mkt kostar dom?

#17 Jag tar 100kr. Tar inte mer pga att det är en tjuvparning och att det är första kullen jag har. Korsning också
#18 okej, men jag bor i Sundsvall. Vilka raser är det korsning emellan? Tror du att det kan bli bra hoppkaniner?

#19 dvärgvädur o tysk jättescheck är det. Nu är dock alla stora bebisar sålda, men finns 5 st nya som idag är 3 dagar gamla om du är intresserad av de.