(S) Dvärgvädurshona
Tyvärr kunde inte familjen som skulle ha Saga ta henne, pga vissa omständigheter.
Så denna dam är till salu igen.
Hon heter Nevada, men kallas Saga.
Viltgrå wienertecknad dvärgvädur, född 080606.
Renrasig, dock med härstamningsbevis då hennes mor ej är reggad ännu.
Dock kan man använda henne i renrasavel och skriva stamtavla på ev ungar, så fort hennes mor Alma är reggad.
Pappan är Bråkmakargatans Skalle-Per "Pelle", vit blåögd dvärgvädur (reg 93.5p) och mamman är Silverhagens Nissa "Alma" viltgrå dvärgvädur (ställd på 92.5 än så länge).
Båda föräldrarna är jättehärliga individer.
Saga är en liten speciell tös, som gärna vill att saker och ting sker såsom hon vill det.
Får hon inte som hon vill, kan hon sätta sig i ett hörn och "sura".
Aldrig varit elak eller bitits, utan har samma snälla temperament som sina föräldrar.
Säljes för 300kr inkl härstamningsbevis, foderpåse och skötselråd med lite info om henne.
Finns i Smedjebacken, Dalarna.
Men transport till Falun, Borlänge eller Bålsta är inga problem.

Men då, att lilla Saga aldrig får sitt nya hem 
Hoppas det går bättre denhär gången.
Åh, va synd att dom inte kunde ha gumman lilla.
Hoppas hon hittat en bra hem,hon e så fin

Asch då, att sötnöten finns så långt bort :(
#3: Vart bor du någonstans då?
Åh, jag är så sugen på henne ! :) Måsta prata med föräldrarna, jag som bor i Falun och allt. Tror du att hon skulle kunna gå ihop med en hona som jag har?
#5: Det beror nog mycket på "personlighet" hos din hona. =)
Saga är ganska dominant utav sig.
#6, Det är absolut inget krav, men det skulle vara extra bra. Mamma tittar på tv just nu, och går inte att få kontakt med, haha, men jag ska prata med henne efter det ! :)
Min hona är inte jätte dominant, inte vad jag har märkt, men man vet ju aldrig när det kommer en annan hona i närheten.
#7: Det går ju att testa. =)
Funkar det så är det ju bra.
Funkar det inte, så är det inte hela världen.
#8, Absolut värt ett försök, och om det inte skulle fungera så har jag ju plats och så. :)
putt

putt:)
Mvh Maia
putt

putt , måste bara säga att hon är grymt söt och skulle gärna ta henne om jag bodde närmare och hade en ledig bur just nu , :/

putt
Mvh Maia

Hmm, Jag bor i bålsta och har boxar till kaniner som är lediga , ska prata med mamma
#16: Du kan maila mig sen ifall du vill ha henne, kan vi diskutera där.
Mail: ninni.hedblom@hotmail.com
Hur har det gått? Har hon flyttat ännu? 
#18: Nix, hon finns kvar ännu.
Putt för söta Saga
Tingad! 

#21 Skönt o höra! Hoppas hon slipper flytta runt mer nu <3