hej överlever ungarna?
hej överlever ungarna om jag stödmatar dom ska försöka att hinna med alla ungarna och det är många så man kan siga att jag är deras exstra mamma hoppas att dom klarar sig vad tror ni? finns det fler som har kaniner som överlevt stödmatningen är det lönt att försöka?

hej snälla kan ni skicka bilder på era ungar när dom har ätit vill se hur dom blir då.

Matar inte mamma dom? :(

Har ingen bild, men dom blir runda om magen ialla fall :)

ne dom är väldigt magra men vet du hur man ska hålla när man stödmatar?

Men är du säker på att dom inte får mat? Hon kanske matar dom snart.

ja hon har rivit alla ungaarna typ och förstört deras bo alla ungarna låg överallt i buren när jag skulle titta till dom så ne då skulle hon aldrig varit agresiv mot dom ochg hon bet ihläl en igår
Vill inte vara elak, men kanske vore snällast att avliva dom.
Det kommer vara svårt att stödmata så många ungar. Och så om hon har rivit alla ungarna så är de ju skadade och det kommer bli ännu svårare. De kanske lider redan nu.
Låt naturen ha sin gång. Det kan vara något fel på ungarna då honan inte tar hand om dom.
Kolla inne på Kanin-net. Där finns massor av erfarnra uppfödare som kan hjälpa dig. Vet om flera som stödmatat sina ungar med gott resultat.
Skulle det inte funka kanske det rör sig om defekt på mamman, för hon förlorade väl en kull precis innan du parade om henne och fick denna? Om jag vore du skulle jag inte avla mer på den honan.
Lycka till!

ne jag tänkte inte heller avla mer på hene jag orkar inte hon tar ju inte hand om dom så tack alla =P
#10, Men hur gör du med ungarna nu då ? Ska du bara strunta i dem ?
Stödmat brukar inte funka, maten är det för lite fetthalt. Om honan struntar i boet så kan hon vara för omogen för att ha ungar, eller helt enkelt inte vara mamma! Jag skulle avlivat några och sparat resten och se om hon tog hand om lite färre ungar. Leta upp en uppfödare som precis fått ungar som är någolunda stora som dina och låt en mamman ta hand om de.
Mina honor brukar ta hand om sina ungar (endast 2 st har misskött de och ätit på ungarna) men det har hänt att ungar har krupit ur boet och frusit ihjäl.
En bild (ganska suddig) på några ungar som ätit nyligen, man ser inte magarna men de är ganska tjocka och go'a ändå.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Mvh Emma

nej jag stödmatar och det går jätte bra men jag vill inte avliva
#15 hur skadade blev dom egenligen?
Sen är jag lite fundersam över ett svar jag fick i tråden som låstes. Efter att du hade skrivit att mamman bitit ihjäl en unge och rivit alla andra så frågade jag hur många ungar du hade kvar. Du svarade 8.
Hur går det till när det föddes 9, en dog strax efter och sen blev en ihjälbiten?

Hur gör du när du matar och vad ger du dom? Har försökt stödmata en unge och ärligt talat… det gick inte bra, så att det skulle gå jättebra att stödmata så många förstår jag inte????

jag håller dom som att dom ligger på rygg och jag använder en spruta med kattmjölk ne jag förstår att du inte förstår hur men jag har fem syskon som hjälper mig så jag hiner=P
rabbitlove , kan du svara på min fråga tack

Du vet att du måste "tvätta" dom också så att dom kissar och bajsar när dom har ätit och att du måste vara försiktig när du sprutar in maten så att dom inte får i luftstrupen för då kan dom få lunginflammation och dö. Lycka till!

jag vet har läst om det men tack ändå =P
Nä min fråga syns tydligen inte ;P

#22 jodå, den syns härifrån iaf =)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

#22 Ser den också :)
Jag ser den klart och tydligt;)
Mvh Emma
#23, 24, 25 den verkar inte vara synligt för alla ;), men det har inte många av mina frågor de senaste dagarna varit i vissa trådar :P

Hur många ungar är det som lever och som du ska mata?? Du kan ju väga dom också så du ser att dom får i sig. Har du tagit bort dom helt från mamman???

Och hur pass skadade är dom?
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Håller med #7 och #8.
Ännu en gång, kan du svara på mina frågor i #16?
Upprepar den tidigare ställda frågan då även jag skulle vilja veta svaret:
**
Hur går det till när det föddes 9, en dog strax efter och sen blev en ihjälbiten?**
Det känns som du ljuger då du ändrar dig hela tiden…

okej tro du det men vad ljuger jag om då?
rabbitlove, varför undviker du mina frågor?

Men snälla rabbitlove, kan du inte berätta hur det går med ungarna, det är ju många som undrar, jag ställde också flera frågor i #27 som du inte har svarat på.
Hej rabbitlove!
Jag tror inte folk försöker vara otrevliga när de undrar hur det går. Det finns säkert jättemånga som är intresserad av hur det går. Kan ju vara bra för andra som hamnar i samma situation om de kan få goda råd och tips? från en som stödmatat sina ungar.
Tänk på att det komma hit oroliga kaninägare som tex googlat "Stödmata kaninunge" eller liknande för att de vill veta hur man gör.
jag e jätte nyfiken och undrar dur det går med bebbarna.. va e de för ras/blandning???
Något säger mig att det är en person som bara driver med oss.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#38 har tänkt den tanken ett tag nu.
Undrar också vad det är för ras på ungarna, som kan få (enligt vad jag förstår) ca 10 ungar?
hade varigt kul att veta. 
#38 Jag med. Hon har bilder på kaniner som inte ens är hennes, och allt ändras hela tiden. Men jag tycker samtidigt lite synd om flickan om det nu är så att hon måste hitta på kaniner på internet istället för att ha kaniner på riktigt.
Värd på Choklad iFokus

Håller med föregående inlägg, men nu verkar det som om hon gått under jorden helt och hållet, inga inlägg alls från henne, lite konstigt, skulle det vara så att allt stämmer med kaninungarna, så skulle hon ju antagligen skriva och berätta.
#41 honan är en lilla tysk vädur.

vad siger ni jag har ungar och två kaniner jag tog bilderna på google för att jag hade inte laddat upp någon bild va ledsen jag blir =x

vad då hitar på vad ledsen jag blir jag fick kaninungar i lördags och jag är ingen bedragare adda min msn så ska ni få se ungarna och klara och sixten i cam va ledsen jag blir för att ni siger så men tro vad ni vill jag tog bilderna på google för att jag skulle bara låna har ingen usb slad så att jag kan ladda upp dom tack så himla mkt allihopa ni ska få se att jag inte har hittat på ngt=x

okej det går brA JAG SKA TA KOrT PÅ DOm nu så får ni se dom

det är blandning av lilla tysk vädur och hermelin
logga in på msn så ska du få bevisa det då. Har addat dig.

Är det så svårt att svara på hur många kaninungar du har kvar. Och om de är skadade eller ej?
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Har mamman sargat dem så lär ungarna vara döda nu.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
47 kan vi få se kort då??? å kan du svara ordentligt på allas frågor och det???
Du får förklara dig mkt bättre än va du har gjort…
Jadå, jag håller med föregående skribenter. Men ge henne en chans nu. 

Anledningen till att alla tror och antar en massa är ju för att många här har ställt en massa frågor och undrat hur det har gått med ungarna men du har fortfarande inte berättat det. Om du startar en tråd så förstår du ju att vi andra är intresserade av att veta hur det går.
Men som #52 skriver så har du ju nu chans att berätta.
Usch vilken tråkig ton det blev i den här tråden. Om jag misstänkte någon för att hitta på skulle jag ta det med personen i fråga istället för att anklaga i ett öppet forum. Taskigt ju.
Lycka till med ungarna rabbitlove. Berätta gärna hur det går om du orkar.
Jag har sett henne och kaninerna + en unge i cam. Så de finns.
Bildbevis kommer. Jag vill bara att det ska vara okej för henne först innan jag laddar upp eftersom hon också syns på bilderna.
och ännu en gång matilda. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag bara trodde att du lurades.
Förlåt, förlåt! Skäms så mycket nu. Tror dig absolut!
Värd på Choklad iFokus
#55 så bra att du ahr sett de:D.. men hur går de med stöd matningen då?? ja kan tyvärr inte släppa de efter som ja e otroligt nyfiken av mig.. vill liksom veta hur hon gör å hur ungarna mår.. hur måpnga e dem? hur gör hon? ja.. jag vill ju veta.. å hon svarar liksom inte på frågorna så därför man blir lite fundersam om de va sant el inte.. :) som sakt inget illa menat utan bara så förbaskat nyfiken på just detta
Hon kan förhoppningsvis ge bättre svar när hon loggar in nästa gång.
Ungen jag fick se tycker jag såg ut att må bra. Fast jag är inte uppfödare så kan inte direkt säga mer än vad jag tror.

Precis som #57 skriver så är det ju det vi alla är nyfikna på, hur det går med ungarna och stödmatning. Jag är uppfödare och har försökt stödmatat enstaka ungar som inte har fått tillräckligt från mamman och jag har ALDRIG lyckats få nån att överleva. Men dom kan leva länge på väldigt lite mat, i en kull jag hade med ungar med en som var pytteliten som jag försökte stödmata levde den ändå 12 dagar. Kändes ganska meningslöst och att det hade varit bättre att inte försöka.

#58 Nä, det är klart.

tack det går bra dom ser utt som balonger ni lkan få se dom i camen om ni vill adda tilda.sohl@hotmail.com så ska ni få se alla kaninerna =P

snälla mma ska lägga in bilder på mig och ungarna mm…

Hoppas det går bra för dig, glöm inte att stödmata ofta och att badda dom i rumpan.

hej det går bra med ungarna mina mår jätte bra gör så här köp kattmjölk häll litte i en litten plastpåse och sen gör ni ett hål i det ena hörnet det funkar hur bra som helst vill ni se dom är det bara att adda och emma ska även ladda upp bilder på dom hoppas att ni skäms nu för att ni sa att jag inte talade saning men tack alla som trode mig =P

tror ni mig nu då att jag har en lilla tysk vädur och en hermelin och ungar? hoppas ni skäms jag blev verkligen ledsen när ni skrev att jag så järna ville ha kaniner att jag hittade på dom

a okej men mina ungar är verkligen runda dom får typ 5ml tre gånger om dagen

jag tackar alla som trodde på mig först från början jag skulle inte ljuga för er men endåså kallade ni mig lögnare

Vad bra, då kommer dom nog att överleva :)
Skönt att de verkar klara sig (: hur många ungar är det som är kvar?

sju
ungar tror ni mig nu då eller jag kanske har lånat dom vem vet?

Det är många här som betett sig hemskt illa mot Matilda. Jättetråkigt att läsa. Hur nyfiken man är och hur mycket man än vill veta så måste man ju tänka på vad man faktiskt skriver.
Hur som helst hoppas jag att det går vägen med stödmatningen och att ungarna får vara pigga och friska. Lycka till Matilda!
#71 tror inte du sprang och lånade kaniner :) haha. Dina kaniner var jättesöta! Hoppas verkligen det går bra med kaninungarna.
#72 jo jag skäms verkligen för hur jag har betett mig. Även om man misstänker något så kan man inte göra som jag och många andra gjort.
I alla fall jag lär tänka efter en extra gång om jag hamnar i en annan situation där jag tror att någon luras.

okej tack du är verkligen jätte snäll dina kaniner är åxo söta =p

tack så jätte mkt demja och emma

det är sju

det är sju

erkänn att mina kaniner är söta!!!!!

#78 Dom ser jättesöta ut och jag är full av beundran över vilket fantastiskt jobb du lägger ner på dom.
Det är inte lätt att stödfodra, man har fullt upp både dag och natt.
Håller tummar att allt slutar lyckligt.
Marsvin 4-ever
.

Jättekul att det går bra för dig, ungarna ser jättefina ut. Har du tagit bort dom från mamman.

ja jag tog bort dom från mamman hon försökte att döda alla ungarna och när jag skulle ta upp dom så hög klara äfter mig så nu har jag dom i en transportbur och jag drog av litte päls från mamman och kläde in deras bo så nu ligger dom varma och runda i det jag gick upp idag föratt mata halv fem och var klar vidhalv åtta

Ojdå, då har du det du gör men det är värt det om man ser att det går bra.

det går jätte bra

hej i dag fylde ungarna en vecka och dom är för söta mer bilder kommer på uttväcklingen
Du gör ett riktigt hårt jobb med ungarna! Jag hoppas att allt går bra. :)
Lite tråkigt med påhoppen i tråden bara..
Not your mom, not your milk.
Tråkigt att det var flera som inte trodde på dig, men jag förstår dem faktiskt. Det är ganska vanligt med "troll" på forum och eftersom du undvikit att svara på våra frågor blir det lätt att man misstänker att det är något som inte är rätt.
Nu verkar det dock vara utrett och vi har fått se dina kaniner. Håller tummarna för att allt ska gå bra med dem, och hoppas på att få se hur de utvecklas framöver.

tack a det är inte lät att ta hand om sju kaninungar ensam mycket job är det ju så klart men jag överlever men nu är det så att jag är uppe sena nätter i går vad jag ppe till halv fem
Jag tror på dig rabbitlove, såklart :)
Kul att dom mår bra:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

tack för allt stöd att ni tror på mig att jag kan klara av det men jag är ledsen nu är det bara sex korvar kvar i boet en väldigt liten och svag dog i morse jag gjorde allt jag kunde men den orkade inte äta och det var dom svaga och små ungarna som dog men dom andra är livliga av sig tack<<3<3<3<33<3<33<3<33<3
Sånt händer när man stödmatar tyvär ganska ofta.
Hoppas det går bra för de andra. 
Lycka till! :)
Okej. Hoppas de andra överlever

tack ska du ha jag det tror jag dom orkar ju äta dom är väldigt söta nu fyllde en vecka igår
Jätte kul att höra att du lägger ner mycket jobb och tid på dem små liven !
Jag är super nyfiken på bilder ! :D
Just nu vill jag också ha kull, men har lagt ner min uppfödning. Var inte lönt att förbättre rasen med 3 kaniner och två av de är släkt..
Tindra sket i sina ungar en dag, och det var försent att rädda de för det var kallt och de andades inte själv för hjärtat slog inte och de var hjärndöda.
Hoppas att dina lever längre än mina=)
Mvh Emma

jag beklagar men en unge dog i morse den var väldigt kall och kunde inte äta men jag gjorde allt jag kunde för att rädda den =x

två ngar död idag beklagar gör allt jag kan men det hjälper inte
#100: Att nappa upp (stödmata) bebisar som är såpass unga brukar tyvärr inte gå särskilt bra för det mesta.
Så att flera ungar dör, är inget konstigt.
Även om det såklart är jättetråkigt, speciellt med tanke på allt jobb du lägger ner på att få de små liven att överleva.
Rabbitlove: Vad tråkigt att dom dog "/ Har din kaninhona klätt boet med päls ? Isåfall kan du ju ta päls därifrån.

alla är döda beklagar
Låser då denna tråden, eftersom den tyvärr ej är aktuell.
#103 - Men gud vad tråkigt lilla gumman, skickar tröstkramar till dig och en eloge till dig som kämpat så hårt med ungarna, du gjorde säkert ett kanonjobb, men ibland vill sig inte naturen som vi vill tyvärr… Men åter igen, kramar från mig till dig i alla fall.