Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 503 ggr
Linnet
0

Stor efterfrågan på dvärgvädursungar

Har ingen annan dvärgvädursungar i norrbotten??  Av mina 4 kullar hittills har jag bara en unge kvar som inte är tingad och 10 ungar på kölista från kommande kullar. Har fött upp kaniner i flera år men aldrig varit med om nåt liknande så här tidigt på våren. Men det är bara att hoppas att det kommer många ungar i kullarna.

[Stampelina]
0

Nej samma här, upplever också ett väldans tryck på dvv, men jag har dock inte kunnat erbjuda speciellt många kaninletare en liten kompis då jag bara föder upp i liten skala och i den kullen jag fick nu sist överlevde bara 1 unge och den stannar hos oss tills vidare.

Extra synd eftersom det var flera människor som gick och väntade på denna kullen och hoppades på att få köpa en liten unge till sommaren, men så är det ibland, ett lotteri helt enkelt.

Linnet
0

Jo det är jättetrist när det går tokigt, hade också en kull med ungar som dog nästan direkt. Men i dag har det kommit två nya kullar med dvärgvädurar och lejonhuvad dvärgvädur, i den ena kullen är det 6 ungar och den andra har jag inte kollat ännu. Det tråkiga är att just i dag har det varit jättekallt bara några plus och regn och honorna bor ute. Fick plocka lite extra päls från mammorna för att bädda in ungarna lite extra och hoppas att det går bra.